Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bassen faller 50% under spilling. DD715

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bassen faller 50% under spilling. DD715

Hei, i det siste så har min DD 715 plutselig begynt å fuske tror jeg. Den ble kjøpt ny i Juli i 2014, og jeg har ikke testet hva den virkelig er god for enda siden jeg ikke har fått stilt inn gain riktig.
    Det som skjer er når jeg har spilt en liten stund så faller trykket ca 50%, kan være midt under en sang.
    Hvis jeg slår av anlegget i en times tid så er det tilbake til normalen igjen.
    Hva kan dette være?
    Forsterker: DD M1c
    50mm2 hele veien.

Sjekket spenning mens du holder på? Skjer dette selv om forsterker er kald? Nok strøm? Blinker lysene?
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

Comment

Spenning ligger på 13,8-14,2 ved pådrag. Ja detter skjer når forsterker er kald, kan det være at den er for kald hvis det har noe å si? Nok strøm har jeg, nei lysene blinker ikke. Dette problemet kom for ca 2 uker siden, har ikke hatt noe problemer tidligere.

Comment

Siden bil er bil ville jeg gått over alle kabler og koblinger, hjelper ikke om man har bøttevis med strøm om det er mye motstand et sted

Måle spenning inn og ut av forsterker med et multimeter for å finne ut hva som skjer, f.eks under avspilling av en sinustone.
        Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
        [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
        Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Skal teste det :-)

Comment

Ingen andre enn meg som klarer å tenke på dårlig kontakt i signalkabel? :P I must be a genius..
            Mvh Julian Sommer
            Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del

Comment

Originally posted by Custom View Post
              Ingen andre enn meg som klarer å tenke på dårlig kontakt i signalkabel? :P I must be a genius..
              To bad I beat you to it:
              Originally posted by ugn
              ..gått over alle kabler og koblinger..
              Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Nei, det må da være subben som har begynt å fuske?? Er jo den lyden kommer ut av?
                [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

Originally posted by ugn View Post
                  To bad I beat you to it:
                  Oh crap Jaja, vi kan være smarte sammen Det går bra.
                  Mvh Julian Sommer
                  Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del

Comment

Flaks!

Tipper btw at bassen faller pga: F = G((M m)/(r^2))

Comment

problemet er løst, det var dårlig kontakt i minusen på signalkabelen som dere sa Klemte den bare inn litt så funket det strålende!

Comment

Working...
                      X