Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forsterker går i protect

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Forsterker går i protect

Hei, installerte litt stereo i bilen min i helgen, og har nå litt trøbbel.. Forsterkeren går i protect om jeg skrur opp litt. Problemet er i høyre kanal fremme, der kommer det nesten ikke lyd i det hele tatt, og når jeg justerer fader og balance til høyre fremme, så hører jeg også svak lyd fra venstre siden.
    Har prøvd å utelukke både diskant og mid ved å koble fra hver enkelt, men fortsatt samme problem.

Ellers fungerer alt som det skal, om man ser bort i fra litt dynamostøy.

Hei.

Hva slags utstyr har du? Forsterker, spiller høytalere, strømkabel/jording, delefilter?
    Høres ikke bra ut....

Comment

spiller: Kenwood KDC-BT48DAB
      Forsterker: Ground Zero GZHA 4200XII
      Frontsett: Focal 130KP
      Hattehylle: Focal PC130
      Sub: Ground Zero GZIB 2.300BR
      Monoblokk: Ground Zero GZTA 1.800DX

50mm2 kabel fra batteri til splittblokk, 21mm2 fra splittblokk til forsterker (Gjelder både + og jord).

Comment

Så det er denne (Ground Zero GZHA 4200XII) som går i protect når du skrur opp?
        Ville prøvd først og sjekket koblingene til delefilterne og evt. prøvd og bytte de om så høre er på venstre side osv.
        Prøv dette for og utelokke feil på delefilter...
        Last edited by Tommy str; 09-02-2015, 19:23.

Comment

Det stemmer. Skal prøve det i morgen, skal også prøve å bytte om på høyttalerkablene på forsterkeren (koble høyttalerene fremme på kanalen som jeg bruker til høyttalerene bak) for å utelukke forsterker også.

Comment

God ide :-)

Lykke til videre i feilsøkinga.

Comment

da har jeg fått utelukket spiller, delefilter og forsterker. Så problemet ligger nok i kablene mellom delefilter og forsterkeren.. så da er det av med dørpanelet og sjekke kablene der så fort det blir bedre vær
              Kan det være at det er overslag mellom noen av høyttalerkablene som forårsaker dette problemet?

Comment

Har du prøvd og kryss bytte høyttalere eller trekke provisorisk kabel rett fra forsterker?

Comment

kryss bytte? Får kjøpe mer kabel i morgen og prøve

Comment

Ja ta høytaler fra høyre side og prøve på venstre side....

Comment

kan prøve det også

Comment

Prøvde med provisorisk kabel fra forsterker til delefilter, uten hell..

Comment

Da gjenstår kabel ut til høytaler evt selve høytaleren.
                          Midbass og diskant er koblet rett i delefilter?

Comment

midbass og diskant er koblet rett til delefilter ja, prøvde også å koble dem fra hver for seg, men hadde fortsatt samme problem.. jeg skjønner virkelig ikke hva det kan være altså

Comment

Working...
                            X