Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bygge kasse i hjulbrønn?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bygge kasse i hjulbrønn?

Hei.

Trenger litt tips nå.
    Tenker å bygge ei kasse i hjulbrønn på min 2012 passat. Er et 12" Alpine element jeg skal bruke. Har lite erfaring med dette, så trenger alle tips og hjelp jeg kan få.

Har lest litt rundt og sett at det kan lønne seg å legge ei plate MDF i bunn og støpe glassfiber videre. Jeg har aldri vært borti glassfiber tidligere, så kanskje noen har en guide? Eller noen tips?

Hadde satt veldig pris på all hjelp jeg kan få! Gjerne en ordentlig guide hvis noen har ?

På forhånd takk for hjelp!

Mvh Knut

Jeg har ganske nylig støpt en hjulbrønnskasse til en Honda Accord 2006. Kan skrive ned hva jeg gjorde.

Lagde først plate i fremste del av hjulbrønnen, og bak mot bagasjeluka. Skrudde fast to 2" lekter for og holde de på plass.

Etter det var gjort å¨tilpasset perfekt mot hjulbrønnen og høyden av kassa, ble denne "ramma" løfta ut, og jeg maskerte hele hjulbrønnen med alufolie. Deretter lag for lag med glassfiberduk og polyester, og før dette startet og herde, satte jeg tilbake den ramma jeg hadde lagt. Dette fikk herde over natten, og neste dag var det "bare" og lage front å støpe fast mot kassa. Fronten var demonterbar slik at jeg fikk satt inn mye avstiving. Jeg valgte å ha totalt 4 avstiverplater på 12mm formet etter kassa, hvor alle 4 platene ble hullborret og felt inn i hverandre, deretter støpt fast mot kassa. Har noen bilder jeg kan prøve å legge inn her hvis dette ble mye info som du kanskje ikke fikk så mye som du håpa utav.

Comment

Working...
    X