Hei!
Jeg har drevet feilsøking i to dager og sitter bom fast. Setter pris på all hjelp!
Slik jeg tolker og skriver her: Høyttaler = 6,5'' i døra.
Høyttalere bak har jeg ikke rørt. I bilen har jeg montert høyttalere og diskanter i frontdørene. Ledningene går gjennom dørene og inn til hvert sitt delfilter. Ledninger fra delfilterene samt RCA og strømstyring går passasjer side, strøm førerside.
Jeg har 2 forsterkere. En mono til bass og denne "delen" av koblingen fungerer utmerket (bass fungerer).
Strømstyring går fra mono til 2-veis. RCA blir splittet ved forsterkerene.
Den andre forsterkeren er en 2-veis koblet opp mot de 2 delfilterene.
Problem: Høyttalerene jeg har montert spiller av musikk, men kan beskrives som grumsete, lavt volum, uklart.
Diskant spiller ikke av musikken men lager virre lyd/surring.
Jord er festet til setebeltet på passasjerside (kan dette skape "interferens" siden jord er så nær signalkabel samt "delfilterkablene"?) Edit: Dette ser ikke ut til å være grunnen etter feilsøking.
Etter feilsøking har jeg kommet frem til at problemet ligger etter 2-veis forsterkeren grunnet:
- Bass er OK = RCA OK (har prøvd m/ og u/ å splitte)
- Bass koblet til 2-veis er OK
- Begge forsterkere lyser grønt = Strømstyring, strøm og jord OK
Noen som har innspill?
Edit: Problem løst ved å endre oppsett til rear/rear på spiller. Takk!
Jeg har drevet feilsøking i to dager og sitter bom fast. Setter pris på all hjelp!
Slik jeg tolker og skriver her: Høyttaler = 6,5'' i døra.
Høyttalere bak har jeg ikke rørt. I bilen har jeg montert høyttalere og diskanter i frontdørene. Ledningene går gjennom dørene og inn til hvert sitt delfilter. Ledninger fra delfilterene samt RCA og strømstyring går passasjer side, strøm førerside.
Jeg har 2 forsterkere. En mono til bass og denne "delen" av koblingen fungerer utmerket (bass fungerer).
Strømstyring går fra mono til 2-veis. RCA blir splittet ved forsterkerene.
Den andre forsterkeren er en 2-veis koblet opp mot de 2 delfilterene.
Problem: Høyttalerene jeg har montert spiller av musikk, men kan beskrives som grumsete, lavt volum, uklart.
Diskant spiller ikke av musikken men lager virre lyd/surring.
Jord er festet til setebeltet på passasjerside (kan dette skape "interferens" siden jord er så nær signalkabel samt "delfilterkablene"?) Edit: Dette ser ikke ut til å være grunnen etter feilsøking.
Etter feilsøking har jeg kommet frem til at problemet ligger etter 2-veis forsterkeren grunnet:
- Bass er OK = RCA OK (har prøvd m/ og u/ å splitte)
- Bass koblet til 2-veis er OK
- Begge forsterkere lyser grønt = Strømstyring, strøm og jord OK
Noen som har innspill?
Edit: Problem løst ved å endre oppsett til rear/rear på spiller. Takk!
Comment