Har en 2012 Hyundai IX35 hvor jeg har møtt på et lite hinder. Bilen har batterisensor som sitter på batteripolen til jordkabelen på batteriet. Denne er med på å bla. styre lading fra dynamo. Det er ikke mulig å sette ekstra jordkabel direkte på batteripolen da det gir feilkode. Er heller ikke mulig å oppgradere kabelen på sensoren. Dvs. det ER mulig med litt jobb, men er da begrenset til 150A maks strømtrekk. I dieselbil med 3stk. ekstra PTC-elementer i varmeapparatet, blir det på vinterstid plutselig ikke mye å gå på. I tillegg så lar sensoren batterispenningen synke ganske mye før den begynner å lade. Denne problematikken antar jeg finnes i flere biler, så lurer på om noen har en løsning på problemet? Ideelt sett ville jeg hatt dynamo til å lade hele tiden, men ser ikke ut til at det lar seg gjøre på en enkel måte
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Høyt strømtrekk i biler med batterisensor
Collapse