Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sliter med støy i anlegget!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Idag jorda jeg enda litt til under panseret. Slengte på en 35kvmm kabel fra girkassa til batteri. Om dette hjalp noe særlig, veit jeg ikke. Virka ikke ut som det hjalp på støyen ihvertfall.

Jordingspunktet på chassiset, burde det pusses godt ned? Har pussa en del, men mulig jeg ikke har pussa godt nok.

-

Jeg har ikke så jøtt høy gain på forsterkeren. Bidrar dette til sus?

Hvor får jeg kjøpt støyfilter, og hvor mye koster dette ca?
    Last edited by AnaXyd; 10-10-2008, 21:42.
    Toyota Celica T20 (Earthquake, Fusion, Connection, Pioneer)

Brenden Consulting:
    - Lager websider

Comment

Prøvde å jorde chassiset til spilleren idag, men hjalp lite... skrudde fast en kabel med skrue på baksida(fant en ledig en jeg kunne bruke) og jorda på første og beste jordingspunkt.

Så neste punkt må vel være støyfilter det da? Eller er det noe jeg kan gjøre med forsterkeren baki først?

Brenden Consulting:
      - Lager websider

Comment

kan være forsterkeren din bak.
        har det samme problemet hjemme.
        Har opplevd det før og da ble det byttet en kondensator eller transistor inne i forsterkeren

Comment

dette problemet trur jeg neppe er jodringa di si skyll er nok heller utgangen bak på spillern din som sender støy, eller så er det ingangen på ampen din som har det

har du lyst på god jording kan du jo legge en minuskabel fra batteriet og bak til ampen, dette gjorde jeg, å jeg merka faktisk hørbar forskjell. subbene slo mye bedre etterpå.
          MVH, Øivind Sandvik
          sigpic
          www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
          www.sandviksbassogbongel.com

Comment

Så det er Fusion forsterkeren som har skylda i dette ja.. Skal se om jeg får gjort noe med den(isåfall hva?), men muligens må denne sendes inn til rep eller?

Den har ihvertfall ALLTID vært slik.

Brenden Consulting:
            - Lager websider

Comment

Har plagdes litt slik jeg også. men til meg er det like mye susing i alle høytalerne, og det blir en slik "burp" i suben som golfnos nevner ner jeg skifter sang og skifter plate. SKal jeg bare prøve å jorde cassie på spilleren da?

Comment

Er det Pioneer spiller du har?

Comment

ja, Pioneer DEH-P80MP !!

Comment

Prøv med en annen spiller så skal du høre at det er borte Jeg veit ikke om det vil hjelpe og godse spillerchassiet, men det gjør ikke noe å prøve. Jeg sitter egentlig litt igjen med den følelsen at pioneer har litt problemer på dette området med noen spillere. Jeg har selv hatt dette problemet på 4 stk Pioneer spillere, de har blitt levert inn og fikset på av Pioneer og svaret jeg har fått tilbake er at jeg må sjekke gods tilkoblinger å passe på at disse er bra nok, de bytter noe i spilleren og alt er i orden. Pussig det der når jeg veit at alt er i orden på signal og strøm siden Men det skal vel være sånn da

Comment

irriterer meg at det skal være sånn. Er bare student uten alt for stor inntekt, og begynne å kjøpe ny spiller har jeg ikke akkurat råd til.

Comment

Hvis du ikke har hatt spilleren altfor lenge så er det en garantisak

Comment

Kjøpte den av Techpoint her inne på forumet. Men det er desverre ikke noe garanti på den.

Comment

Jeg prøvde med en annen spiller selv, og det var samme susinga. Mulig min Pioneer er god da..

Brenden Consulting:
                            - Lager websider

Comment

det er en vanlig feil på nyere pioneer at jording til rca output ryker.. koster ca 600 å få reparert.. dette burde fikses fort da forsterker tar skade av det.. stjeler jord inni ampen og tar etterhvert knekken på transistorer(da har du ulyd uansett spiller..
                              )
                              -89 mercedes 230 turbo(sommer)
                              -98 opel omega 2.0dti16v(kjerringbil)
                              -95 volvo 460 2.0 gle(vinter)
                              -91 chevy starmaster (ferie/fest og raggerbil)

Comment

Kanskje jeg skal prøve å lodde på en kabel på en av rca utgangene på spilleren som går til jord?

Om ikke dette går, har kanskje forsterkeren min tatt skade av det da...

Isåfall er ikke dette min feil, så jeg burde jo få dette dekket gratis..?

Brenden Consulting:
                                - Lager websider

Comment

Working...
                                X