Hva bruker DERE til å kutte/avisolere en 50mm3 strømkabel med? Har prøvd diverse ting, men det blir så tungvindt
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kutting/avisolering av 50mm3 kabel?
Collapse
X
-
Originally posted by JVMyhre View PostHva bruker DERE til å kutte/avisolere en 50mm3 strømkabel med? Har prøvd diverse ting, men det blir så tungvindtMvh Morten
- Subaru Impreza '10 -Prosjekttråd
Lyd på Hjul - Focal, Alpine F#1, TSW, H&R, Dynamat
Bad Sound Kills Good Music!
Comment
-
Det jeg syns er best å bruke på de er en skikkelig kniv, eller litt stor tang å klippe rundt.. Ikke noe problem.
Får alltids brukt en saks og om du vil..1993 BMW 318is coupe
Alpine - Phoenix Gold - UsAmps - Hertz - Odyssey - Evus - Tsunami - Vibroplast
Comment
-
Hot tip: bøy kabelen noe dugelig så tar du et lite snitt med tapekniven i ytterbuen, da rivner isoleringen mens kordelene ikke kuttes, forsett slik hele veien rundt så blir det go knall!Thor-Brede Kvalvåg
Mercedes-Benz W124 300CE Bilstereoprosjekt!
Pioneer DEH-P88RSII - 2stk. Audison SRx3 - Hertz HSK130 - 2stk. ES250 - Odyssey PC1500
Comment
-
Det var en hendig sak Nils Petter.
Det jeg har brukt til nå:
Kutting av 54 mm2: Baufil. Baufil funker fett!
Avisolering: Kniv. Funker, man må jo være forsiktig slik at man ikke ødelegger ledere...
Kabelsko klemming (over 6mm2): Legger kabelen på et hardt underlag, tar hammeren og slår til alt jeg makter.
Kabelsko klemming (under 6mm2): Denne
Comment
-
Akkurat den kombinasjonen Eirik viser her er den jeg benytter
Det med å være så kjempenøye på å ikke skade lederene skal dere ikke bekymre dere så mye for, om det manger 8-10 kordeler akkruat på enden av kabelen gjør omtrent niks og nada med ledningsevnenLast edited by r3mark; 07-12-2008, 22:09.Roar Sørlie
Tlf 90127075
Strandgata 26; mitt andre hjem :P
Comment
Comment