Announcement

Collapse
No announcement yet.

kvalt basslyd i sedan ( galant G7 )

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Oekern View Post
    Det er fordi at du skal bruke reverse funksjonen kun når magneten står ut av kassa !
    Nåja... sannhet med modifikasjoner du kommer med der. Store modifikasjoner!
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

Comment

Originally posted by Hifonic View Post
      Det oekern sier er bare svada, du får hverken mer eller mindre trykk ved å snu fasen på element. I noen tilfeller er det riktig å ha fasen på normal og andre ganger på reverse, dette er avgjørende for hvordan bassen skal integrere seg med midbass/mellomtone.

Det å ha sub spillende mot seterygg uten å tette rundt kassa slik at all lyd havner fremover i bilen er dømt til å gå galt. Prøv å ha element spillende bakover eller oppover helt bakerst i bagasjerom og du vil nok få en hel annen lyd!
      hehe som dere sikkert forstår er jeg en nybegynner har bare koblet 5 anlegg og tar all info for god fisk
      men etter jobb skal jeg prøve å snu subben, retning opp eller vekk fra seteryggen.

Comment

Prøv begge deler... gjerne flytt kassa litt frem og tilbake og. lytt deg frem
        Mvh Tony

Comment

Originally posted by Typhon View Post
          Prøv begge deler... gjerne flytt kassa litt frem og tilbake og. lytt deg frem
          will do. 12" infinity er i en liten kasse og de 2 12" PG jeg har tror jeg dekker nesten hele bakryggen. PG12" har sittet i en golf 3 og sitter nå i en punto. Veldig fornøyd med trykk og lyd. de er koblet til en PG octane 5.01 forsterker. Jeg har en PG octane 8.01 på Inifity subben. Har det noe forseg å bytte mellom disse ? jeg er ganske sikker på at inifity elemtet skal være mye bedre en PGène. men som sakt er jeg en grønnskolling

Comment

EUREKA kablene mine er litt korte men klarte å snu subben slik den nå er vent bakover. var jo natt og dag forsjell takker og bukker

Comment

Da har jeg et nytt spørsmål til ekspertene jeg har noen energy gulv høytalere hjemme. hadde det vært mulig å tatt ut høytalere / delefilter får å så bruke dette som frontsett ?

Comment

Energy hva?
                Mvh
                Rolf Try Nygård

Comment

hadde jeg vært deg!! hadde jeg hatt lang port ut av kassa som gikk inn i bilen!! altså et helt rør hele veien fra kassa til hatthylla!!! det fungerer meget bra!! må ofre litt får lyden :-)
                  MVH
                  Hans Martin holtet

Comment

Originally posted by hansi_199 View Post
                    hadde jeg vært deg!! hadde jeg hatt lang port ut av kassa som gikk inn i bilen!! altså et helt rør hele veien fra kassa til hatthylla!!! det fungerer meget bra!! må ofre litt får lyden :-)
                    Du surrer med a?
                    Mvh Tony

Comment

Originally posted by hansi_199 View Post
                      bør vi ikke vite om hva man prater om før man poster.. i hvertfall LITT sånn at vi slipper å få et pissforum som ikke er behjelpelig for de som spør?
                      sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                      IceAudio - Bilringen AS - inakustik

Comment

Originally posted by neptyr View Post
                        Energy hva?
                        jeg er så fryktelig dårlig med modell betegnelser. men fant de til slutt.

http://www.energy-speakers.com/na-en...-300-overview/

Comment

Hadde nok heller gått for et bra og billig kompsett f'eks focal a1
                          sigpic
                          /////ALPINE, STINGER, KICKER, HERTZ.

Kna Bodø Gatebil

Comment

Originally posted by Jan Arild View Post
                            Hadde nok heller gått for et bra og billig kompsett f'eks focal a1
                            Har hatt lyst på focal siden jeg hørte lyden i bekjents bil, han hadde focal utopia. bedre lyd har jeg ikke hørt
                            eneste triste er at det er fryktelig dyrt

Comment

gulvstående hjemme høytalere er ikke lagd for dem store varme og kulde forrandringene..
                              og ikke se på pris der, du betaler veldig mye for kasse og finnish etc.. focal a1 blir nok et mye bedre valg!

Comment

Originally posted by duality View Post
                                gulvstående hjemme høytalere er ikke lagd for dem store varme og kulde forrandringene..
                                og ikke se på pris der, du betaler veldig mye for kasse og finnish etc.. focal a1 blir nok et mye bedre valg!
                                er nok focal jeg går for, har leitet litt runt etter modellen A1. det nermeste jeg finner er 6,5"
                                fins det bra 4" ? som ikke koster skjorta og mat til 2 måneder ?

tenkte om noen har efaring med disse på denne siden ?
                                http://www.iceaudio.no/?func=varer&I...3b46d8ee7858dc

helst billigere, skal foresten drives av en PG 8.04
                                Last edited by EinarEide; 19-12-2008, 16:10.

Comment

Working...
                                X