Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kobling av sub

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Vel, selv om du har noen poeng, så forhindrer ikke det at det er 19082718913987428973128937189571389726y58916743789 647812631278561785631784631782631278 i mente med slike tråder på forumet, og folk blir DRITT lei av å svare på det samme dag ut og dag inn!
    Jeg gjør iallefall.

Akkurat dette VET jeg at ble besvart for en stund siden, når noen hadde samme problem med en fusion monoblokk.

Jeg skal se litt på om vi ikke kan få lagd en FAQ med de vanligste problemene, om folk har noe å komme med, dytt det i Know How.
    Mvh
    Rolf Try Nygård

Comment

Originally posted by neptyr View Post
      Vel, selv om du har noen poeng, så forhindrer ikke det at det er 19082718913987428973128937189571389726y58916743789 647812631278561785631784631782631278 i mente med slike tråder på forumet, og folk blir DRITT lei av å svare på det samme dag ut og dag inn!
      Jeg gjør iallefall.

Akkurat dette VET jeg at ble besvart for en stund siden, når noen hadde samme problem med en fusion monoblokk.

Jeg skal se litt på om vi ikke kan få lagd en FAQ med de vanligste problemene, om folk har noe å komme med, dytt det i Know How.

"og folk blir DRITT lei av å svare på det samme dag ut og dag inn!
      Jeg gjør iallefall."

Joda, det kan jeg jo forstå.
      Men det er jo ingen som tvinger deg til å svare forsåvidt? Og ihvertfall ikke med ett ufullstendig/dårlig svar.
      Skjønner selvsagt at det kan gå på tålmodigheten løs å få f.eks "hvordan koble sub" spm 3 gang daglig, men du som er administrator bør jo gå foran som ett godt eksempel ideelt sett.

Og jeg ser jo du allerede har løsningen på problemet for hånden "Jeg skal se litt på om vi ikke kan få lagd en FAQ med de vanligste problemene, om folk har noe å komme med, dytt det i Know How"

Dette er jo en ypperlig ide og jeg skal se om jeg kan bidra med noe fornuftig og ikke minst noe som en nybegynner lett kan forstå.

"Kobling av sub" er vel noe de fleste nybegynnere kommer borti, som sporenstreks burde blitt inkludert.
      Dette er ikke så A4 som folk skal ha det til med tanke på det voldsomme spekteret av forsterkere/teknikk/suber vi har idag. Kan få det så teknisk som man vil ha det omtrent.

Flesk igang en FAQ kategori neptyr, dette vil gjøre det mye enklere for deg selv da du kan linke direkte til FAQ kategorien istedet for å tenke/skrive " Er det mulig å være så inn helvette løkhue og evneveik at DU ikke engang presterer å lefse inn noen få ord i søkefeltet¨på google"

Den siste biten kan føre til litt dårlig stemning.

Comment

Herrejesus, for en krangletråd av dimensjoner.
        Jeg er enig i at man må greie å google selv, men jeg ble litt forvirret når det plutselig var to porter på en monoblokk, og jeg ikke helt visste hvordan jeg skulle forholde meg til det. Jeg spør dere for å være sikker på å ikke tabbe meg ut, fordi de fleste av dere kan dette mye bedre enn meg... Tar veldig kort tid om dere har løsningen i hodet uten å tenke, og om man blir provosert kan man i verste fall bare linke til en liknende tråd slik at jeg tar poenget..
        Spør meg heller om Unix, nettverk og sånne ting, så skal dere få et vettig svar tilbake..
        98' Audi A4
        Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

Comment

Originally posted by veegard View Post
          Herrejesus, for en krangletråd av dimensjoner.
          Jeg er enig i at man må greie å google selv, men jeg ble litt forvirret når det plutselig var to porter på en monoblokk, og jeg ikke helt visste hvordan jeg skulle forholde meg til det. Jeg spør dere for å være sikker på å ikke tabbe meg ut, fordi de fleste av dere kan dette mye bedre enn meg... Tar veldig kort tid om dere har løsningen i hodet uten å tenke, og om man blir provosert kan man i verste fall bare linke til en liknende tråd slik at jeg tar poenget..
          Spør meg heller om Unix, nettverk og sånne ting, så skal dere få et vettig svar tilbake..
          Var bare ment som konstruktiv kritikk så folk ikke blir redde for å spørre
          Hvis du føler at undertonen til de som svarer på spørsmålet ditt er "hvorfor i svarte plager han oss med det spørsmålet der, ååååååh"
          Så tenker du deg om 2 ganger når du spør neste gang om du i det hele tatt gidder å ta sjansen.

+ at vi må bli litt flinkere til å svare "enkelt"

Hvis noen spør deg : hvordan kobler jeg opp pcn til internett?
          Så gir du han ikke telnet kommandoer du heller regner jeg med:P

God Natt!

Comment

Jeg ser fakrisk problemet som kan komme med at en monoblokk har utgang til speaker1 og speaker2. er ikke alle som faktisk vet forskjell på stereo og mono. har mange ganger i mitt liv prøvd å forklare folk at man ikke får stereo lyd ved å få lyd i 2 høyttalere ved bruk av en utgang på en forsterker. Dette var jo et fenomen som faktisk var masse ute og gikk da surround ble en del av folks hverdag for ikke så alt for lenge siden. da satte man opp mass høyttalere rundt sofaen sin og fikk lyd i alle sammen ved hjelp av 1 stk stereo amp.
            Er enig i at det kan bli masse spørsmål om det samme hele tiden, men på en annen side så vil det også gjøre til at det alltid er nye tråder på forumet. som igjen vil gjøre at folk ser det skjer ting. finnes ikke noe kjedligere en et dødt forum med spørsmål man ikke har muligheten til å identifisere seg med som nybegynner i et "fag"
            Støtter FAQ ideèn fullt ut! hadde vært kjempe fint å fått en sticky med FAQ på de fleste underforumene her.
            TEAM RE-LOUD
            http://www.teamreloud.com

Norwegian Champion 08

Comment

Hvis forsterkeren er stabil i 1 ohm ville jeg absolutt kjørt den i 1 ohm. Altså parallellkoble begge spolene og kjøre et element pr forsterkerutgang. Da får du 2x1ohm på utgangene og mest mulig utnyttelse av forsterkeren din, som vil gi mest lyd
              Tidligere importør for Digital Designs,
              overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Working...
              X