Announcement

Collapse
No announcement yet.

anlegget kviner å hyler etter at bilen stod i 2 uker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• anlegget kviner å hyler etter at bilen stod i 2 uker

det er bare masse hyling og nesten ikke musikk når jeg skrur på anlegge mit etter jeg var syk og bilen har stått i 2 uker
    den har gått tom for strøm i mellomtiden
    og det vil ikke ta cd'er lengre

Hovedenhet: Pioneer DEH-P88RS
    Last edited by Andy89; 09-03-2009, 01:21.
    Pioneer - Orion - Hybrid Audio - Hertz

Står ladern i enda?
    Du har ikke kødda til no med det du kobla om bak på spilleren da?... gå over jordinga bak der kan være en ide. Prøv å koble det om slik det stod om det ikke hjelper.
    Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

Comment

tok en kjøretur, bare hyl å kvin
      hjalp ikke å gjøre noe med kablene bak spilleren heller, virka som det forandra seg litt når jeg "vippa" på spilleren

Comment

Så du kobla det tilbake slik det stod?

Sjekk jordinga til spillern, kan hende du har kommet borti den.

Comment

Kom en tur innom butikken i morra hvis du ikke har funnet utav det, så skal vi nok se om vi ikke kan få ordna noe.

Comment

den er god
            åpningstider?

Lyden
            http://www2.flyupload.com/dl?fid=676...BDaCWZsn6K21fQ
            Last edited by Andy89; 06-02-2009, 01:00.

Comment

klarer ikke få den til å slutte/funke...
              så jeg kommer ned en tur i dag nils

Comment

når jeg prøver cd, så kommer det ikke en eneste lyd, er heldig vist sekundene tikker
                så der jeg klarer å få lyd fra er ipod og radio

Comment

Fått kondens i spillern?
                  Roar Sørlie
                  Tlf 90127075
                  Strandgata 26; mitt andre hjem :P

Comment

du det aner jeg ikke
                    men det er vel en mulighet?

Comment

Hvis bilen har stått i kulda og plutselig blitt oppvarmet så kan det fort skje ja...
                      Roar Sørlie
                      Tlf 90127075

Comment

Originally posted by Andy89 View Post
                        når jeg prøver cd, så kommer det ikke en eneste lyd, er heldig vist sekundene tikker
                        så der jeg klarer å få lyd fra er ipod og radio
                        Hvorfor sa du ikke det før da. da er jo alt annet enn selve cd-spilleren utelukket. Ta den inn og la den kose seg i varmen litt, se om den liker det.

Edit: Dvs. jeg antar at kvinelydene er borte når du spiller fra ipod?
                        Last edited by Legatia; 06-02-2009, 20:12.

Comment

Kan høres ut som kondensproblemer ja. La den ligge i varmen en liten dag og prøv etterpå
                          Roar Sørlie
                          Tlf 90127075

Comment

Han var innom butikken i dag, virker egentlig som spillerens software er ute på tur, evt tatt skade av høy spenningspuls.
                            Testa den i demoveggen og de samme feilene viste seg der, og spilleren så ikke ut til å lide av noe kondens når han var innom med den hvertfall.

Når den står på radio eller ipod så kommer det en hvinelyd som ikke kan sammenlignes med noe annet jeg har hørt, samt at når man står i cd-funksjonen så kan ikke volumet justeres i det hele tatt, og ingen lyd. Noen ganger så tikker sekundene fra sporet den spiller, andre ganger står den bare på 00.00.

Så har anbefalt han å ta en telefon til Pioneer Norge for å ta opp en eventuell reklamasjon på spilleren.

Comment

ja, høres som kondens i electronikk delen slik r3mark nevner men det er vanlig med kondens i linsen til cd spilleren og det kan ta litt tid før det fordamper og spilleren fungerer bra igjen men utifra generelt beskrivelse ville jeg prøvd å resete spilleren den tikke lyden kommer fra servo kretsene og det kan høres svak selv om du bruker andre kilder -de trekker en del strøm nemlig men er det nytt eller reklamasjon er jo ingen verdens problem prøv å ha den inne over natta og prøv igjen før du sender inn til service eventuelt -kjedelig om den kommer ditt og alt er i orden...
                              --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                              -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Comment

Working...
                              X