Dynamostøy skyldes dårlig jording et sted. Og dette igjen medfører at jordingsbanene i spilleren ryker når forsterkeren prøver å trekke jord gjennom signalkablene. Når det går strøm gjennom signalkablene får du en fin ulelyd..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
fått sånn turbo lyd i sterion
Collapse
X
-
Dårlig jording er det siste det er på den bilen der.. Der har jeg totalrenovert jordinger i motorrommet i jakt på en elektronikkfeil tidligere. Og der det er jordet bak er det pusset skikkelig med maskin, og satt på godt dimensjonerte kabler.
Dynamostøy pleier som regel å skyltes slitte børster eller gåen spenningsreguleringskrets etter min erfaring. Bosch-dynamoer som sitter i en del 460er har jo kassett på baksiden.. Min må jeg iallefall skru opp. Noen som vet hvor de selger børster?98' Audi A4
Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2
Comment
-
kan hende phono utgangene har gått pga kortsluttning et sted mens phonoene var koblett på og at strømmen da fant veien gjennom phono og ødla linje ut, har opplevd dette så kan fort være spillernAudi A4 2002 Mod, Alpine, Harman kardon, JL audio og MB quart
Stor takk til Rune Burås på Spaceworld Hønefoss for god hjelp og gode priser=)
Spaceworld Hønefoss, eneste Spaceworld i Norge med bilstereo
Comment
-
ser man det en liten bagatell med andre ordThomas Hansen a.k.a. CoMmEn
dBcompaniet DA - Alpine - Stinger - AIV- MTX - Bassworx - Magnat - Kicker Team Focus Acoustics, Norgesrekordholder, toppscore Super Street 1-2 162,5dB
Comment
-
men nå har det kommi et nytt problem da uff .. når jeg ikke har noe volum på spilern så kommer det sånn knitre lyd fra subbera :S det er det selom jeg ikke har motoren i gang :S hva er det det kommer av a?Digital Designs. hertz .usamp .alpine
bil uten lyd og bass er som og dra seg ned i en dass
Comment
-
Kommer lyden når du f.eks skifter sang på spilleren? Altså at subbene forsterker leserarm-lyden til spilleren?Tidligere importør for Digital Designs,
overtatt av www.dynaBel.no.
Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!
Comment
-
Bare for at jeg ikke skal gi deg et feil svar her, så er min erfaring at;
Hvis du skrur volumet til 0 mens du spiller av en sang på CD så kommer det en knitrelyd i en fast, kjapp takt. Takten går like fort som CD-platen snurrer inni spilleren. Hvis du bytter sang, mens du fortsatt har volumet på 0, knitrer det litt ekstra og med litt forskjellige nyanser. - Da kan det være spilleren. Var det hos meg en gang, frem til jeg byttet spillerTidligere importør for Digital Designs,
Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!
Comment
-
Hvis du begynner å bli lei, kan du jo bare la være å lese den!Tidligere importør for Digital Designs,
Comment
Comment