Announcement

Collapse
No announcement yet.

3 veis aktiv deling?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 3 veis aktiv deling?

    har en kompis som har tenkt til å begynne å eksperimentere med 3 veis aktiv deling, noen som har lyst til å komme med en forklaring på hvordan dette skal kobles opp? grønt spørsmål, men vet man ikke så vet man ikke
    -89 mercedes 230 turbo(sommer)
    -98 opel omega 2.0dti16v(kjerringbil)
    -95 volvo 460 2.0 gle(vinter)
    -91 chevy starmaster (ferie/fest og raggerbil)

  • #2
    en høytaler pr kanal på forsterker.. så må han selvsagt ha en spiller som støtter 3-veis aktiv deling..
    www.eirikaspaas.com

    Comment


    • #3
      Så, med ett 3 veis frontsett trenger han en 6 kanals forsterker ?
      -89 mercedes 230 turbo(sommer)
      -98 opel omega 2.0dti16v(kjerringbil)
      -95 volvo 460 2.0 gle(vinter)
      -91 chevy starmaster (ferie/fest og raggerbil)

      Comment


      • #4
        han trenger 6 kanaler om det er 3stk 2 kanalere eller en 6 kanaler er samme..
        www.eirikaspaas.com

        Comment


        • #5
          Med et treveis-frontsystem plus subwoofer blir dette fire kanaler, altså fireveis aktiv deling. Bare sånn in case dere ikke hadde tenkt på det..

          For treveis aktiv deling er det nå greit å bruke en spiller som har tre linjeutganger, altså støtter treveis aktiv deling. For fireveis aktiv deling må du nok ha en kompresser/DSP etter spiller.. Med mindre det finnes noen spillere med innebygget fireveis aktiv deling..? (Gjør det sikkert.. Men hvor vanlig det er er vel en helt annen sak..)
          [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

          Comment


          • #6
            Eller du deler av mellom midbass og sub med filtre innebygd i forsterkere. Det burde faktisk gå helt greit det også, man bare bak i bilen og skru litt i overgangen mellom midbass og sub
            Roar Sørlie
            Tlf 90127075
            Strandgata 26; mitt andre hjem :P

            Comment


            • #7
              Originally posted by r3mark View Post
              Eller du deler av mellom midbass og sub med filtre innebygd i forsterkere. Det burde faktisk gå helt greit det også, man bare bak i bilen og skru litt i overgangen mellom midbass og sub
              Ett lite hint ved denne type kobling, er å koble sub sammen med høyre midbass utgang. Det er som regel ikke så store forskjellen på avstand til høyre midbass og sub, så det blir ikke fullt så feil mtp. tidskompensering. Man får uansett ikke tidskompensert korrekt, siden man ikke har egen utgang til sub, men dette gir minst feil.
              [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
              [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
              [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

              Comment


              • #8
                Har subforsterkeren din trinnløs fasekorreksjon har du jo litt å korrigere på da, fasekorreksjon er jo ikkeno annet enn tidskomp det også
                Roar Sørlie
                Tlf 90127075
                Strandgata 26; mitt andre hjem :P

                Comment


                • #9
                  Er det noen som kan forklare meg hvordan dette stilles inn med en Pioneer DEH-P7000UB hvis den har den muligheten? 3-veis oppsett....?

                  Comment


                  • #10
                    Les litt i manualen først, så spør du om det du spesifikt ikke forstår. Hvis ikke blir dette fort en ny RFTM-tråd...
                    Roar Sørlie
                    Tlf 90127075
                    Strandgata 26; mitt andre hjem :P

                    Comment


                    • #11
                      Hvorfor i alle dager bytte til Avic X1R ? (denne er jo ganske mange år nå med utdaterte kart osv)

                      Comment

                      Working...
                      X