Heisann folkens.
HVOR begynner jeg å feilsøke når jeg skal feilsøke på noe slikt?
Hvor er den største mulige faren for strømlekkasje ved montering av anlegg? Er det spilleren? Forsterkere?
Jeg har måttet koble fra spilleren fra batteri og tatt ut sikring til forsterkere nå for å beholde strømmen på batteriet. Det er ett helt nytt northstar batteri på 75amp kjøpt i høst 08. Ladinga i bilen fungerer også utmerket, har ett sånt voltmeter som sjekker ladingen på bilen rett ovenfor speedometeret. Den står konstant på 13.8 tror jeg sånn ca. I allefall like under 15..
Jeg står litt fast akkurat nå, er ikke noen elektroguru på noe vis, men litt tips hadde vært kjekt.
Spilleren er en Alpine IVA 202, forsterkere er 2kanals rainbow og monoblokk til rainbow. 50kvadratmm kabel fra batteri til fordelingsblokk bak, 2.5kvmm kabel til spiller, direkte fra + til + og - til - begge plasser fra batteri.
Styrestrøm hentet fra noe jeg tror kanskje har vært styrestrømmen til anlegget som sto i bilen før jeg gikk amok. Sjekket dette med ett voltmeter før jeg koblet ting sammen, men kan jo hende det er der feilen ligger.. Hmm.. Nå diskuterer jeg fram en mulig løsning med meg selv jo hehe.. jaja..
HVOR begynner jeg å feilsøke når jeg skal feilsøke på noe slikt?
Hvor er den største mulige faren for strømlekkasje ved montering av anlegg? Er det spilleren? Forsterkere?
Jeg har måttet koble fra spilleren fra batteri og tatt ut sikring til forsterkere nå for å beholde strømmen på batteriet. Det er ett helt nytt northstar batteri på 75amp kjøpt i høst 08. Ladinga i bilen fungerer også utmerket, har ett sånt voltmeter som sjekker ladingen på bilen rett ovenfor speedometeret. Den står konstant på 13.8 tror jeg sånn ca. I allefall like under 15..
Jeg står litt fast akkurat nå, er ikke noen elektroguru på noe vis, men litt tips hadde vært kjekt.
Spilleren er en Alpine IVA 202, forsterkere er 2kanals rainbow og monoblokk til rainbow. 50kvadratmm kabel fra batteri til fordelingsblokk bak, 2.5kvmm kabel til spiller, direkte fra + til + og - til - begge plasser fra batteri.
Styrestrøm hentet fra noe jeg tror kanskje har vært styrestrømmen til anlegget som sto i bilen før jeg gikk amok. Sjekket dette med ett voltmeter før jeg koblet ting sammen, men kan jo hende det er der feilen ligger.. Hmm.. Nå diskuterer jeg fram en mulig løsning med meg selv jo hehe.. jaja..
Comment