Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lav lyd med Dynabel og hertz

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Nei, men alt på forsterkeren står på maks. Går sikkert fint ja :P

Comment

har du subsonic filter på den forsterkeren? Hva står det på?

Comment

http://cache.finn.no/mmo/9/167/839/79_-1278356614.jpg

xover på 80-100Hz.

Comment

Originally posted by daruu View Post
          Er sånn på 9812'n min også, må skru opp bassen endel på spilleren for å få brukbar lyd

Det er kanskje også noen innstillinger hvor du velger type lyd i bilen? Dvs ett oppsett for annlegg med sub, ett for annlegg med litt størrelse på fronthøytalere(uten sub)og ett oppsett for annlegg med kun små høytalere(uten subb)
          Hvis du må stille opp bassen en del på spilleren din for å få "brukbar" lyd på en dy9812, så er det noe alvorlig feil en plass. En dy9812 spiller så høyt at man bør vurdere hørselvern med max volum.

Enten så er det noe feil med spilleren din, en forsterker som er kaputt, eller feil innstilt. Mange ting kan være galt. Bruker du begge spolene på subben?

Comment

Originally posted by Elutstyr.no View Post
            Enten så er det noe feil med spilleren din, en forsterker som er kaputt, eller feil innstilt. Mange ting kan være galt. Bruker du begge spolene på subben?
            Eller forsterkeren har for lav inngangsfølsomhet ift. spillerens utgangssignal. Eller at forsterkeren er for svak.
            Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

Comment

Kan nevne at jeg har kjøpt en Cadence ZRS7000D som gir 250W i 4ohm. Skal teste den på ES300. Hvis det ikke hjelper noe særlig, kjøper jeg enten Ground Zero GZRW30SPL 2x2 ohm eller en annen sub jeg kan koble i 1ohm :P

Comment

Originally posted by Legatia View Post
                Eller forsterkeren har for lav inngangsfølsomhet ift. spillerens utgangssignal. Eller at forsterkeren er for svak.
                Vil tippe at problemet ligger her ja.
                Tidligere importør for Digital Designs,
                overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Originally posted by Medisinmannen View Post
                  Kan nevne at jeg har kjøpt en Cadence ZRS7000D som gir 250W i 4ohm. Skal teste den på ES300. Hvis det ikke hjelper noe særlig, kjøper jeg enten Ground Zero GZRW30SPL 2x2 ohm eller en annen sub jeg kan koble i 1ohm :P
                  Du løser jo ikke problemet med å kjøre lavere last på forsterkeren... Prøv å lån en annen spiller, og sjekk om det hjelper. Som nevnt, så er det nærliggende å tro at det kan være feilen.
                  Mvh
                  Pål Andréas Bryng
                  Bilstereosenteret.no
                  Vi forhandler bl.a.:
                  Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                  Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
                  Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Har desverre ingen venner med bilstereo, så har ingen spiller å prøve :/

Comment

kjøp deg en sånnen kabel, så bruker du enkelt å greit en mp3 spiller eller noe sånt

http://www.clasohlson.no/Product/Pro...px?id=53267468
                      VW Golf 4
                      Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                      Simen Sormbråten

Comment

Har en sann liggende ja. Kan teste i morgen.

Comment

Bare pass på at Mp3-spilleren ikke står på full guffe når du trykker play
                          Mvh
                          Pål Andréas Bryng
                          Bilstereosenteret.no
                          Vi forhandler bl.a.:
                          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
                          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Bare en liten innvendelse fra en amatør...

Hvilken vei har du subben stående? Har selv Vectra B sedan, og bassen så godt som forsvant når jeg snudde kassen slik at elementet spilte inn mot seteryggen, så kom frem til at det ble best når den spilte bakover. Nå bygger jeg dog ny ( håndterbar ) kasse, så er spent på hvordan det blir...

Comment

Element frontsiden(der det står hertz) står mot bak av bilen.

Comment

Dette mp3 spiller greiene er ikke løsningen, om du sliter med for lav utgangsspenning. En vanlig ipod har en utgangsspenning på mellom 0,5 og 0,7v - noe som er ekstremt lavt i bilstereosammenheng. Spilleren min har til sammenlikning 8v på utgangen.

Ps. Vectra er en drittbil å få bass i, om du ikke bruker båndpass med porter inn i kupeen.
                                Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

Comment

Working...
                                X