Har 2 forsterkere i bilen, men når eg har på 4 kanalsen ståpper monoblokken å spille, men den spiller helt fint når 4 kanalsen er av.. ka e problemet?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
mono blokk stopper
Collapse
X
-
Originally posted by iamaad View PostIngen som har noe svar eg kan bli klokere på? kan det være att det er dårlig joring?Raymond Pedersen
Byggebil er en 97 Subaru Impreza. Alpine,Pioneer og Macrom utstyr under testing.
Tar det som det kommer, og løser det som det går.
Comment
-
Det får du tak i på en bensinstasjon eller kansje noen som har sett med 1000 meter som skulle ha vært på bilen. Det følger som regel med dær..... Helt vanlig (30A) relé(kontaktene er 85,86,87 og 30 hvis du er usikker om du har rett relé). Du vet å koble det?
BolNo Windows-crap,just Mac Power
Comment
-
Ska prøve å forklare deg litt på oppkobling av et slikt relé....
Her er hva de nummerene på uttaket og hva de skal gå til:
30 på relé skal det strøm inn(+). Husk sikring(5A)
85 og 86 kan du selv velge om du vil ha jord(-) eller styrestrøm(i dette tilfellet den blå Remoteledninga).
For å gjøre det helt klart....85 kobles jord(-) og 86 den blå ledninga fra spiller(den du hadde koblet til forsterker). ELLER 85 til den blå ledninga og 86 til jord(-). Ikke bli forvirret. Det spiller INGEN rolle hva du velger.
Og da er det mulig bare en kontakt igjen,og det er 87. Den skal til Remote på begge forsterkere. Det kan hende at du har to stk 87(87 a og 87 b) Dette spiller heller ingen rolle. Har du to uttak på 87 kan du dra en ledning fra hver av kontaktene og til hver sin forsterker.
Var dette greit?
BolNo Windows-crap,just Mac Power
Comment
-
Ellers så er det ikke værre enn at noen tegner et enkelt koblingsskjema i paint Tar 2 min2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -
Comment
-
Originally posted by Bassoflove View PostSka prøve å forklare deg litt på oppkobling av et slikt relé....
Her er hva de nummerene på uttaket og hva de skal gå til:
30 på relé skal det strøm inn(+). Husk sikring(5A)
85 og 86 kan du selv velge om du vil ha jord(-) eller styrestrøm(i dette tilfellet den blå Remoteledninga).
For å gjøre det helt klart....85 kobles jord(-) og 86 den blå ledninga fra spiller(den du hadde koblet til forsterker). ELLER 85 til den blå ledninga og 86 til jord(-). Ikke bli forvirret. Det spiller INGEN rolle hva du velger.
Og da er det mulig bare en kontakt igjen,og det er 87. Den skal til Remote på begge forsterkere. Det kan hende at du har to stk 87(87 a og 87 b) Dette spiller heller ingen rolle. Har du to uttak på 87 kan du dra en ledning fra hver av kontaktene og til hver sin forsterker.
Var dette greit?
Bol
87a er normalt lukket NC (Normally Closed), Det vil si den bryter når releet slår inn..............
85 - 86 spiller ingen trille men DIN-(etteller anna) betegenelsen sier; 85 Minus på spolen til rele, 86 Pluss på spolen til rele
DIN Klemmebetegnelser: (noen jeg fant "fort og gæli")
1 Lavspenning (coil, fordeler)
4 Høyspent i coiltårn
4a Fra coil 1, klemme 4
4b Fra coil 2, klemme 4
15 Utgang på tenningsbryter, tenning på
15a Utgang fra starter innslag til formotstand
17 Gløderør- og startkontakt ved start
19 Gløderør- og startkontakt ved forvarming
30 Spenning direkte fra batteriet
31 Gods
45 Fra starterinnslag til startmotor
49 Blinklysrele inngang
49a Blinklysrele utgang
50 Starterstyring, (direkte)
53 Viskermotor inngang (+) lav hastighet
53a Viskermotor parkering (+)
53b Visker (shuntvikling) høy hastighet
53c Elektrisk vindusspylerpumpe
53e Visker bremsevikling
53i Tilkopling til 3.børste (høyere hastighet)
54 Bremselys, (tilhengerkontakt, lyskombinasjoner)
55 Kurve / tåkelys
56 Frontlys (hovedlys)
56a Fjærnlys og kontrollampe
56b Nærlys
56d Kontakt for forbikjøringslys
58 Baklys, markeringslys, skiltlys, instrumentlys
58d Regulerbar instrumentbelysning
58L Parklys, venstre
58R Parklys, høyre
61 Ladelampe
81 Bryterkontakt og omskifer, inngang
81a 1.utgang
81b 2.utgang
82 Sluttkontakt, inngang
82a Sluttkontakt, 1.utgang
82b Sluttkontakt, 2.utgang
82z Sluttkontakt, 1.inngang
82y Sluttkontakt, 2. utgang
83 Flerstillingskontakt, inngang
83a Flerstillingskontakt, utgang stilling 1
83b Flerstillingskontakt, utgang stilling 2
83L Flerstillingskontakt stilling venstre
83R Flerstillingskontakt stilling høyre
85 Minus på spolen til rele
86 Pluss på spolen til rele
86a 1.vikling
86b 2.vikling
87 Utgang på relekontakten, hovedstrøm
87a Utgang på hvilekontakten, hovedstrøm
88 Sluttkontakt
88a 1.Utgang
88b 2.UtgangLast edited by Øyvind; 22-07-2009, 00:09.Øyvind Kalbækken
Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.
Comment
-
Originally posted by Øyvind View PostHvor har du 87b fra????
87a er normalt lukket NC (Normally Closed), Det vil si den bryter når releet slår inn..............
85 - 86 spiller ingen trille men DIN-(etteller anna) betegenelsen sier; 85 Minus på spolen til rele, 86 Pluss på spolen til rele
DIN Klemmebetegnelser: (noen jeg fant "fort og gæli")
1 Lavspenning (coil, fordeler)
4 Høyspent i coiltårn
4a Fra coil 1, klemme 4
4b Fra coil 2, klemme 4
15 Utgang på tenningsbryter, tenning på
15a Utgang fra starter innslag til formotstand
17 Gløderør- og startkontakt ved start
19 Gløderør- og startkontakt ved forvarming
30 Spenning direkte fra batteriet
31 Gods
45 Fra starterinnslag til startmotor
49 Blinklysrele inngang
49a Blinklysrele utgang
50 Starterstyring, (direkte)
53 Viskermotor inngang (+) lav hastighet
53a Viskermotor parkering (+)
53b Visker (shuntvikling) høy hastighet
53c Elektrisk vindusspylerpumpe
53e Visker bremsevikling
53i Tilkopling til 3.børste (høyere hastighet)
54 Bremselys, (tilhengerkontakt, lyskombinasjoner)
55 Kurve / tåkelys
56 Frontlys (hovedlys)
56a Fjærnlys og kontrollampe
56b Nærlys
56d Kontakt for forbikjøringslys
58 Baklys, markeringslys, skiltlys, instrumentlys
58d Regulerbar instrumentbelysning
58L Parklys, venstre
58R Parklys, høyre
61 Ladelampe
81 Bryterkontakt og omskifer, inngang
81a 1.utgang
81b 2.utgang
82 Sluttkontakt, inngang
82a Sluttkontakt, 1.utgang
82b Sluttkontakt, 2.utgang
82z Sluttkontakt, 1.inngang
82y Sluttkontakt, 2. utgang
83 Flerstillingskontakt, inngang
83a Flerstillingskontakt, utgang stilling 1
83b Flerstillingskontakt, utgang stilling 2
83L Flerstillingskontakt stilling venstre
83R Flerstillingskontakt stilling høyre
85 Minus på spolen til rele
86 Pluss på spolen til rele
86a 1.vikling
86b 2.vikling
87 Utgang på relekontakten, hovedstrøm
87a Utgang på hvilekontakten, hovedstrøm
88 Sluttkontakt
88a 1.Utgang
88b 2.Utgang
Det forekommer på enkelte relé,at det er to stykk 87.... En 87a og en 87b. Dette er f.eks hvis en kobler xtralys på bilen og vil dra hver sin ledning fra relé og ut til lykta.... Det er SAMME hvilken en bruker(som på en monoblokk med +/-a og b utgang til sub).
Er du med?No Windows-crap,just Mac Power
Comment
-
Originally posted by Bassoflove View PostDet forekommer på enkelte relé,at det er to stykk 87.... En 87a og en 87b. Dette er f.eks hvis en kobler xtralys på bilen og vil dra hver sin ledning fra relé og ut til lykta.... Det er SAMME hvilken en bruker(som på en monoblokk med +/-a og b utgang til sub).
Er du med?
87 er normalt åpen, NO (Normally Open) det vil si den får kontakt med 30 når spolen på releet får strøm...Last edited by Øyvind; 22-07-2009, 20:28.Øyvind Kalbækken
Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.
Comment
Comment