Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ulyd fra sub i ca 1 minutt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ulyd fra sub i ca 1 minutt

Når forsterkeren startes opp, har jeg en kombinert suse/pipelyd fra suben det første minuttet. Deretter forsvinner den helt, og alt er normalt. Suben spiller hele tiden. Jeg har ikke hatt tid til å feilsøke så mye enda, men jeg er relativt sikker på at det er forstekeren det er noe galt med.

Hvilke komponenter i forsterkeren kan forårsake denne lyden?

Forsterkeren er en Rockford Fosgate Power 1500bd som har ligget ubrukt i en del år nå

Ingen som vet?

Dersom jeg skrur anlegget av og på igjen etter at lyden er borte får jeg ikke denne lyden.

Jeg tipper trafo eller kondensatorer, men vil gjerne ha flere synspunkter før jeg gjør noe mer.

Comment

kan være noe fukt i spolen på strømforsjyningen i ampen.

aner ikke, men det høres ut som om det er noe som varmes opp eller lades opp så det blir ok..
      MVH, Øivind Sandvik
      sigpic
      www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
      www.sandviksbassogbongel.com

Comment

Hadde samme "problemet" med den første av 2001 modellen Power bd1501....
        Ble fortalt at "det trengtes en justering av inngangs signalet" til utgangene(?) eller noe i den duren... Jeg gadd aldri å gjøre noe med den..... Når den fikk driftsvarmen var lyden borte.... Kan minne litt om dynamostøy og tok jeg ikke helt feil ble lyden sterkere før den plutselig var borte.

Bol
        No Windows-crap,just Mac Power

Comment

Rf, rf, rf...
          MVH, Øivind Sandvik
          sigpic

Comment

Nå er vel ikke "RF, RF, RF..." rett respons... Du kunne vel prøvd å riste liv i en Boss-forsterker av samme årgang. Problemet er at de finnes kun på dynga - og lager ikke en eneste lyd... Men til topic: Når elektronikken er såpass gammel, kan det være noen kondensatorer som er tørket ut og forårsaker krøll. Send til rep, selg billig, eller se på verdiene til de kondensatorene som er der, bestill nye, og bytt dem selv. Koster ikke mange kronene, for å si det sånn.

Usikker på hva annet det skulle vært som forårsaket den type feil... kondensatorer blir fort tynget av alder.

Comment

Det er ikke bare RF som har dette problemet kjøpte en Alpine PDX 4.100 som hadde denne uvanen fra fabrikk.
              Mvh Thor Helge N. Rønning
              Alfa Romeo 156 1.8 TS
              Citroen Xantia Racerbil
              Alpine Ground Zero Focal

Comment

mulig dette kan hjelpe litt?

jeg har nettop fått en amp som jeg skal fikse, å da var problemet at den ikke begynte å spille før det hadde gått en stund,

når jeg åpnet ampen viste det seg at en av de seks mosfet transistorene hadde sprukket.

jeg har lodda ut transistoren å bestilt seks nye,

så får vi se om det va feilen
                MVH, Øivind Sandvik
                sigpic

Comment

Working...
                X