Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anlegg i russebil - Problemer! De som har peiling vennligst se på dette!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Anlegg i russebil - Problemer! De som har peiling vennligst se på dette!

    Heisann. Vi kjøpte en russebil noen måneder tilbake. Vi fikk et heftig anlegg med 8 bassere og masse høytallere! Anlegget er drevet av tre bil batterier. Det er koblet til to kondensatore. Alt fungerte når vi hentet den. Nå, funker ikke alle basserne. Flertallet av dem står stille. Kondensatorne er også avskrudd. Batteriene er fullada som sagt. Hvis jeg på batteriladeren tar på jumpstart funksjonen (Leverer da utrolig mye strøm for å starte bilen) på batteriene, lyser opp kondensatorne for et par minutter. Det ser ut som at alle forsterkerne er på også. Er det noen som har anelse på hva problemet kan være? Batteriene er veldig nye, så det er utvilsomt det som er problemet.

    Alt av sikringer osv er bra, ingen har ryki.

    Håper på svar!
    Last edited by turepiraten; 29-11-2009, 21:37.

  • #2
    er subbene drevet av 3 batterier men ingen forsterkere?? :P Gått over alle kablene å sjekket at alt er som det skal?

    Comment


    • #3
      er det remote noen stan, så kan det jo være det da...

      Prøv å se hele kretsen ganske logisk, kanskje tegne den opp, å så tar du kabel for kabel får å finne den eventuelle feilen.
      Lyser en forsterker, da dropper du å sjekke strøm å rem, men kanskje høyttaler eller signalkabel er gåen.

      Prøv deg fram
      Mvh Even S. Jensen
      Tlf 41091189
      Digital Designs, nothing is even close!

      Comment


      • #4
        Får vell gjøre det. Hehe 3 batterier rett på subbene hadde ikke blitt bra. Det er rundt 6-8 forsterkere og MASSE ledninger. Litt vanskelig egentlig. Rem er ikke noe problem ettersom at alle forsterkerne gir fra seg grønt lys. Det som er saken er at det er 4 av basserne (tror jeg) eller fler som ikke funker. Er veldig vanskelig å komme seg fram til forsterkerne ettersom vegger og sofaer må tas bort, men dette blir vell gjort i morgen. Har noen av dere peiling på hvorfor kondensatorne skrudde seg av? de går bare på hvis det er rundt 16 volt eller noe (ganske kraftig lader som har jumpstart funksjon), så synker de rolig til 12-13 volt og skrur seg av (displayet ihvertfall). Kan dette ha noen sammenheng? Hadde vært kjekt om kondensatorne hadde fungert. Har hørt noe om lading osv, men disse er veldig nye, og fikk aldri beskjed av forrige eiere om å lade disse. Skal ikke kondensatorne ha mer enn 12 volt? Har hørt at noen skrur seg av auto når de kommer til 12 volt, og det betyr jo da at det er for lite strøm.

        Noen ideer?

        Comment


        • #5
          Kast kondisene, er ikke noe å samle på uansett

          Ville gått over ledningene og sett om det er noe som har løsnet, enten om det er REM, signalledning eller kanskje høyttalerledning.
          Mvh Werner Harstad

          Comment


          • #6
            Hvilke kondensatorer er det sankk om her foresten?
            Terje Lie
            99 53 66 00
            terje_lie@yahoo.no

            Comment


            • #7
              kondisen begynner å lyse når det trekkes en viss mengde strøm av den, eller den plutselig får mer spenning.
              Den slår seg aldri av/på, kun lysfunksjonen. helt vanlig det.
              Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

              Comment


              • #8
                Takk for svar så langt! Referanse lyd : Det er jeg usikker på , skal ta en titt på det etter skolen.
                Det er rundt 8 forsterkere og føler meg dum når jeg ser alle ledningene. Men skal teste subbene på AA batteri etterpå, så da finner vi hvertfall ut om de er defekte (veldig tvilsomt), men da kan jeg isåfall utelukke det. Så skal jeg vell ta ut sofa og vegg sånn at forsterkene kan tukles med=) Det er det bare lyset som skrus av ja ? Det er godt å høre, men de lyste konstant før, og det gjør de ikke nå. Men skal gi fra meg mer lyd utover dagen=) Takk en gang til !

                Comment


                • #9
                  Det jeg ville frem til var at noen kondensatorer slår på displayet ved bevegelse, og likedan slukke displayet når det står helt stille i en viss periode. Gjør det enkelt; finn ut hvilke kondensatorer dere har og google dem. Da vil dere i det minste lære litt om hvordan deres virker.
                  Terje Lie
                  99 53 66 00
                  terje_lie@yahoo.no

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Referanse Lyd View Post
                    Det jeg ville frem til var at noen kondensatorer slår på displayet ved bevegelse, og likedan slukke displayet når det står helt stille i en viss periode. Gjør det enkelt; finn ut hvilke kondensatorer dere har og google dem. Da vil dere i det minste lære litt om hvordan deres virker.
                    Takk for tipset! Det skal jeg også gjøre. Er veldig takknemlig for alle svar, og håper at dette ordner seg.
                    Planen er å teste subben først.Hvis de fungerer, så blir det vell høytallerledninger,RCA kabler og sjekke at alle er "grønne".

                    Rapport kommer i kveld!

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by turepiraten View Post
                      Takk for tipset! Det skal jeg også gjøre. Er veldig takknemlig for alle svar, og håper at dette ordner seg.
                      Planen er å teste subben først.Hvis de fungerer, så blir det vell høytallerledninger,RCA kabler og sjekke at alle er "grønne".

                      Rapport kommer i kveld!
                      Går ut i fra du har gått løs med multimeter for lenge siden? Det er bare å starte med forsterkerne og jobbe seg fremmover

                      Får forsterkerne strøm og remote? Hvis ikke er det enkel sak å finne ut av.

                      Comment


                      • #12
                        Heisann! Multimeteren har jeg faktisk ikke sjekket. Det er totalt 9 forsterkere. Nå har jeg GOD oversikt. det er kun EN subwoofer som er i drift. Har testa et par av dem med AA batteri, og de er ikke defekte. Alle lyser grønt. Absolutt alle signal kablene kan ikke være "defekte"? Det jeg lurer på som jeg leste, bilen står ute og forsterkerne er ISkalde. Kan dette være en grunn?

                        Comment

                        Working...
                        X