Utgangspunktet er at jeg langt fra har 10 tommeltotter... men får ikke lyd ut fra basskassen som er montert.
Følgende hardwear :
Bil: 2007 Mitsubishi L200 2.5 Did.
Spillerrginal spiller uten utgang for RCA kabler.(byttet ikke denne pga. oppkobling mot kjørecomputer/dispay)
Omformer til radiosignaler fra høytalerledninger: Caliber LT3F
Sluttsteg: Gas Silver C2 2-kanal
Basskasse: JBL bassreflex 2X12" GT5-2402BR
Basskassen ble boltet fast mot bilens karrosseri
Sluttsteg montert på topp av basskasse.
Negative ground mot bilens karrosseri.
Positiv koblet mot bilens reservebatteri siden dette er en slave som kan brukes når hovedbatteriet svikter.
Lades parralelt med hovedbatteri.
Styrestrøm koblet mot spiller hvor jeg fikk strøm når tenningen var på.
Kabler mellom sluttsteg og basskasse koblet i "Bridge" hvor positiv kable fra basskasse mot CH1pluss og negativ kabel mot CH2negativ.
Omformer mot bilens høtaleledninger ut fra spiller L og R. Vet at jeg benytter høytalerledningene siden jeg
sjekket med et 1,5V batteri. (tror jeg traff riktig med pluss og minus....er dette viktig?)
RAC kabler fra omformer til RAC input på sluttsteg.
Sikringene har ikke røket.
Hvorfor får jeg ikke lyd??
Det lyser et rødt lys bak på sluttsteget hvor det står" PROT", hva betyr dette?
Det lyser et blått lys bak på sluttsteget hvor det står" PWR", hva betyr dette?
Er styrestrømmen bare for å slå sluttsteget av og på ? Kan jeg ha koblet denne feil siden jeg bare valgte en ledning som ga strøm med tenningen på bak på spilleren.
Er pluss og minus mot høytalerledningene for omformeren til radiosignaler vesentlig å ha rett for å få frem signaler til sluttsteget?
Tar imot råd med stor takk siden dagen har gått med plunder og grublerier-
Følgende hardwear :
Bil: 2007 Mitsubishi L200 2.5 Did.
Spillerrginal spiller uten utgang for RCA kabler.(byttet ikke denne pga. oppkobling mot kjørecomputer/dispay)
Omformer til radiosignaler fra høytalerledninger: Caliber LT3F
Sluttsteg: Gas Silver C2 2-kanal
Basskasse: JBL bassreflex 2X12" GT5-2402BR
Basskassen ble boltet fast mot bilens karrosseri
Sluttsteg montert på topp av basskasse.
Negative ground mot bilens karrosseri.
Positiv koblet mot bilens reservebatteri siden dette er en slave som kan brukes når hovedbatteriet svikter.
Lades parralelt med hovedbatteri.
Styrestrøm koblet mot spiller hvor jeg fikk strøm når tenningen var på.
Kabler mellom sluttsteg og basskasse koblet i "Bridge" hvor positiv kable fra basskasse mot CH1pluss og negativ kabel mot CH2negativ.
Omformer mot bilens høtaleledninger ut fra spiller L og R. Vet at jeg benytter høytalerledningene siden jeg
sjekket med et 1,5V batteri. (tror jeg traff riktig med pluss og minus....er dette viktig?)
RAC kabler fra omformer til RAC input på sluttsteg.
Sikringene har ikke røket.
Hvorfor får jeg ikke lyd??
Det lyser et rødt lys bak på sluttsteget hvor det står" PROT", hva betyr dette?
Det lyser et blått lys bak på sluttsteget hvor det står" PWR", hva betyr dette?
Er styrestrømmen bare for å slå sluttsteget av og på ? Kan jeg ha koblet denne feil siden jeg bare valgte en ledning som ga strøm med tenningen på bak på spilleren.
Er pluss og minus mot høytalerledningene for omformeren til radiosignaler vesentlig å ha rett for å få frem signaler til sluttsteget?
Tar imot råd med stor takk siden dagen har gått med plunder og grublerier-
Comment