Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemer med sub/forsterker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Problemer med sub/forsterker

Hei!

Jeg har nå hjulpet en kamerat av meg med noen fattige 2x 12" uscarvor subs. Og det som skjer er at jeg får høyfrekvens signaler ut av subbene, altså toner. Jeg har ikke testet disse på noe annen monoblokk forsterker enn den jeg har som er en rockford fosgate(husker ikke modell) har 2 mono utganger med 550w rms( det er det jeg husker ihvertfall). Og den spiller som den skal, altså lavfrekvent signal når jeg bruker min rockford fosgate punch p2 12". Noe forslag til hva som kan være feilen? Synes det er rart hvis jeg må sette ett delefilter fra forsterkern til subbene når det er i forsterkeren. hmmm..

Har du skrudd på delefilteret i forsterkeren og justert dette ned slik at det ikke spiller langt opp i frekvens? Kan være så enkelt som å bare flytte på en bryter.

Jeg fikk litt lyd i vinterbilen min på torsdag, og der glemte jeg bort dette på diskantene. Joda, diskanter kan slå de og
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

Comment

Originally posted by Typhon View Post
      Har du skrudd på delefilteret i forsterkeren og justert dette ned slik at det ikke spiller langt opp i frekvens? Kan være så enkelt som å bare flytte på en bryter.

Jeg fikk litt lyd i vinterbilen min på torsdag, og der glemte jeg bort dette på diskantene. Joda, diskanter kan slå de og
      hehe

Jeg regner med at delefilteret mitt er på i forsterkeren. Jeg har aldri sett noe bryter. Og hvorfor i granskauen funket det med min sub? Det er jo en monoblokk og da skal den filtrere bort toner og bare få bassen.

Comment

Originally posted by Sivelo View Post
        Det er jo en monoblokk og da skal den filtrere bort toner og bare få bassen.
        en monoblokk kan jo spille høye frekvenser og.
        spørs litt på signalet den får inn

bare et eks: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=9431
        "Da de har et stort frekvensspekter 20hz - 15Khz så kan disse også brukes til midbasser og mellomtoner (diskanter)."
        Last edited by HLS; 02-03-2010, 00:12.
        // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
        //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
        Mvh
        Rune Kvaal

Comment

jeg ville prøvd å satt på et delefilter mellom amp og sub jeg

men kan jo prøve å sette på en heeelt annen høyttaler å se hvilke frekvenser du får ut da. prøv med en 5" midbass eller noe om du har liggende.
          TEAM RE-LOUD
          http://www.teamreloud.com

Norwegian Champion 08

Comment

Kan det ikke være så enkelt som at spilleren ikke er stilt inn med å gi kun sub-signaler til forsterker? At kablene til sub er koblet på rear utgangen, som er satt til å spille full-frekvens, i stedet for sub?
            Sture Vedal

Comment

En kamerat hadde ett par subber fra netthandelen, disse spilte bare diskant, kanskje det er samme problemet med de her?
              1989 Volvo 740 GL

Comment

Working...
              X