Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva skjer med monoblokka mi?? Trenger hjelp...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ta med monoblokken på treffet så fikser vi ;D Skal nok sikkert gå an og få liv i sakene.
    Men test med dynabelen og se om du får lyd, hvis du får lyd så ligger vel problemet i spilleren.
    Tor Martin Ølberg
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Originally posted by tmolberg View Post
      Ta med monoblokken på treffet så fikser vi ;D Skal nok sikkert gå an og få liv i sakene.
      Men test med dynabelen og se om du får lyd, hvis du får lyd så ligger vel problemet i spilleren.
      Ja den blir med, bruker den jo daglig. Idag har subben spilt fint, ikke noe problemer.
      Men igår var en annen sak da, det kommer og går. Tror som sagt ikke det er spilleren,
      hvertfall ikke selve spilleren fordi jeg hadde samme problemet med den gamle spillerern.
      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Forresten så målte vi spenninga til monoblokka igår, og på tomgang lå den på rundt 14,4v - det er bra det?
        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

14.4v er vel det som SKAL komme ut fra dynamoen? Ser de fleste dBdrag folk streber hardt etter å få 14.4v over alt hvertfall. Høyest mulig hvilespenning hvertfall. Så 14.4v på tomgang hørres ikke unormalt ut hvertfall.
          Tor Martin Ølberg
          - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
          Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

14,4V er bra det, er vel 14,2-14.4V som er normalt.

Jeg kan ta med HC1800 batteriet på treffet da kan du prøve en annen strøm kilde.
            Mvh. Damir

Comment

Kan dra med meg monoblokka mi også. så kan du få testet med en annen forsterker også
              Spiller: Pioneer p6600DVD
              Frontsett: Seas Lotus Performance
              Sub:Morel Elate Sw10

Comment

Takk folkens ^^ Nok en dag har gått, og idag har jeg hørt på anlegget i rundt 45 minutter. Idag gitt alt 100% smurt, ingen problemer what so ever.
                Imorgen kan det hende det kommer rumlelyder fra sub igjen. Kanskje det ikke kom noe idag fordi jeg kjørte alene, typisk at det skjer når jeg har med folk...
                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

By the way, på dette punktet er spilleren jorda...
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Rapport fra idag: Spilte fint helt til jeg skulle ut å kjøre i ettermiddag. Bytta CD, satte på Michael Jackson's "Billie Jean", og subben spilte ekstremt høyt! Jeg skrudde subw.-level fra +15 til 0, og selv da spilte den høyt. Cirka like høyt som +15 (pleier å ha den der når jeg kjører alene). Men så gikk volumet på subben ned igjen, jeg skrudde opp nivået nok en gang og monoblokk/sub fulgte, men deretter skrudde den seg dobbelt så høyt igjen. Hva er det som skjer?? Altså ingen smell eller ulyder, bare ekstrem variasjon i volumnivå (kun subwoofer...)
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Periodisk feil kan være dårlig kontakt ein plass.
                      Sjekk gain kontrollen på forsterkeren.

Typisk er at når det er dårlig kontakt i potmeteret du justerer, er at lyden blir svakere.
                      So det kan hende at det er høg lyd du skal ha og når du har normal lyd, so er det feilen som oppstår.

Du har vel ikkje so altfor mange hjelpemiddel.
                      Kobl ifra atteriet og skru gain kontrollen fra max til min ein del ganger.
                      Juster gain littegrann annleis enn du har no.

Når du spiller musikk kan du prøve å rikse litt borti gain kontrollen med eit skrujern. (viss det er det du bruker ved justering)

Det kan selfølgeligt være andre ting som er feil, men det er vel værd å prøve

Comment

hm ang. det med gain kontrollen så har jeg faktisk opplevd på en jalla forsterker at dersom jeg tok på gain kontrollen ble volumet endel høyere.

nå veit ikke jeg om det er problemet ditt men det går jo ann å prøve.
                        og ikke er Alpine Jalla heller.
                        men har du mye fukt i bilen/ bagasjerommet ditt?
                        Mvh Tony Andrè
                        Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
                        Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

Comment

Skjekke at jordinga står 100%, skjekk remotekabel, brudd på signalkablel.
                          Mål strømmen på hovedbatteriet + mål strømmen på forsterkerens + og - og se at den matcher.

Det kan komme rare lyder av subben og forsterkeren om du har veldig mye volttap.
                          En gang tok skillerele'et mitt kvelden, og da ble batteriet mitt bake tømt for strøm, så spilla subben og forsterkeren på 7-8 volt, og da kom det knitre og rare lyder fra selve subben.

Håper jeg kan hjelpe

Comment

Originally posted by todleif View Post
                            Periodisk feil kan være dårlig kontakt ein plass.
                            Sjekk gain kontrollen på forsterkeren.

Typisk er at når det er dårlig kontakt i potmeteret du justerer, er at lyden blir svakere.
                            So det kan hende at det er høg lyd du skal ha og når du har normal lyd, so er det feilen som oppstår.

Du har vel ikkje so altfor mange hjelpemiddel.
                            Kobl ifra atteriet og skru gain kontrollen fra max til min ein del ganger.
                            Juster gain littegrann annleis enn du har no.

Når du spiller musikk kan du prøve å rikse litt borti gain kontrollen med eit skrujern. (viss det er det du bruker ved justering)

Det kan selfølgeligt være andre ting som er feil, men det er vel værd å prøve
                            Ok, får prøve litt. Har opplevd ujevnheter når jeg har stilt på gain med skrutrekker...

Originally posted by Toby91 View Post
                            hm ang. det med gain kontrollen så har jeg faktisk opplevd på en jalla forsterker at dersom jeg tok på gain kontrollen ble volumet endel høyere.

nå veit ikke jeg om det er problemet ditt men det går jo ann å prøve.
                            og ikke er Alpine Jalla heller.
                            men har du mye fukt i bilen/ bagasjerommet ditt?
                            Ok. Nei tror ikke det? Skal jo være ganske tørt nedi der. Har dempematter rundt hele også...

Originally posted by Morten-st View Post
                            Skjekke at jordinga står 100%, skjekk remotekabel, brudd på signalkablel.
                            Mål strømmen på hovedbatteriet + mål strømmen på forsterkerens + og - og se at den matcher.

Det kan komme rare lyder av subben og forsterkeren om du har veldig mye volttap.
                            En gang tok skillerele'et mitt kvelden, og da ble batteriet mitt bake tømt for strøm, så spilla subben og forsterkeren på 7-8 volt, og da kom det knitre og rare lyder fra selve subben.

Håper jeg kan hjelpe
                            Takk. Målte + og - på forsterkeren her om dagen, det var på 14,4V (på tomgang). Men har ikke sjekka på batteriet ennå...
                            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Mål volten på forsterkeren når du spiller høyt og bruker mye av forsterkeren, så ser du om du har mye volt tap

Noen forsterkere tåler ikke strømfall, og lager ulyder i sub/høytalere Har selv opplevd det.

Comment

Okei. Må bare få tak i et mulitmeter, har ikke selv. Men jeg får antakelig litt hjelp ikveld (treff i Drammen), skal da prøve et par andre forsterkere...
                                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Working...
                                X