Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer P88RSII med usb modul.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pioneer P88RSII med usb modul.

Spilleren har en veldig tungtvint metode for å høre på musikk via USB, man kan kun lese av 8 bokstaver, og det er ikke mulig å se artist og sang tittel samtidig. Ikke mulighet for å se etter sanger uten å stoppe den man hører på, det er ikke mulighet for å se mappe grein systemet (ala utforsk/explore i Windows) osv. Sånn som man kan med Pioneer enheter som har integrert støtte for USB.

Etter min mening slik det er nå så er det umulig å høre på musikk via USB spesielt hvis man skal bruke en større harddisk med flere GB med musikk.

Er det noe man kan gjøre for å få P88RSII til å få samme USB grensesnitten som de andre Pioneer spillerne som har usb støtte bruker?

Evt hvis det over er helt umulig, hvordan er muligheten for å bruke en annen cd spiller til å lese av USB og så bruke P88RSII til å behandle lyden?

Jeg har over 100gb med musikk, så det er veldig uaktuelt å brenne ut 140cd'er med MP3.

Noen som har evt andre tips til hva jeg kan gjøre?
    Mvh. Damir

Ingen som har noen tips?
    Mvh. Damir

Comment

Kan komme med tips når min usb modul er på plass å er kobla opp å fått prøvd det
      Eller blir å sitte her å klø meg godt i huet da :P
      ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
      Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

Comment

Originally posted by Dammed View Post
        Spilleren har en veldig tungtvint metode for å høre på musikk via USB, man kan kun lese av 8 bokstaver, og det er ikke mulig å se artist og sang tittel samtidig. Ikke mulighet for å se etter sanger uten å stoppe den man hører på, det er ikke mulighet for å se mappe grein systemet (ala utforsk/explore i Windows) osv. Sånn som man kan med Pioneer enheter som har integrert støtte for USB.

Etter min mening slik det er nå så er det umulig å høre på musikk via USB spesielt hvis man skal bruke en større harddisk med flere GB med musikk.

Er det noe man kan gjøre for å få P88RSII til å få samme USB grensesnitten som de andre Pioneer spillerne som har usb støtte bruker?

Evt hvis det over er helt umulig, hvordan er muligheten for å bruke en annen cd spiller til å lese av USB og så bruke P88RSII til å behandle lyden?

Jeg har over 100gb med musikk, så det er veldig uaktuelt å brenne ut 140cd'er med MP3.

Noen som har evt andre tips til hva jeg kan gjøre?
        Jeg har ikke bare ett, men to tips

Alpine CDA9886r + Imprint
        Tidligere importør for Digital Designs,
        overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Blir heller graven enn Alpine, kan ikke takle den spilleren. Menyen og hele opplegget virket vanvittig tungvint. Ikke det at min "løsning" er mye letter, men det er mer moro.

Har funnet at det blir Carputer, pc i bilen. Har funnet ut alt jeg trenger, men jeg sitter med et valg igjen:

1. Skal jeg skal beholde P88RSII spilleren som lydbehandling etter pc'en?
          eller
          2. Finnes det software som gjør jobben like bra?

Spilleren er jo kun 3000kr nå, vil programvaren og det bedre lydkortet koste mer?

Jeg lagde bil pc'en i en excel fil som er lagt ved i en zip fil hvis noen er intr i hva jeg hadde tenkt å kjøpe. Det blir ca 8000kr for pc'en som har da GPS, proff lydkort, 8" full hd touch widescreen++.
          Attached Files
          Mvh. Damir

Comment

Originally posted by Dammed View Post
            Blir heller graven enn Alpine, kan ikke takle den spilleren. Menyen og hele opplegget virket vanvittig tungvint. Ikke det at min "løsning" er mye letter, men det er mer moro.

Har funnet at det blir Carputer, pc i bilen. Har funnet ut alt jeg trenger, men jeg sitter med et valg igjen:

1. Skal jeg skal beholde P88RSII spilleren som lydbehandling etter pc'en?
            eller
            2. Finnes det software som gjør jobben like bra?

Spilleren er jo kun 3000kr nå, vil programvaren og det bedre lydkortet koste mer?

Jeg lagde bil pc'en i en excel fil som er lagt ved i en zip fil hvis noen er intr i hva jeg hadde tenkt å kjøpe. Det blir ca 8000kr for pc'en som har da GPS, proff lydkort, 8" full hd touch widescreen++.
            Du kan jo bruke kun carputeren hvis dette i realiteten faktisk er en bedre lydkilde enn p88rsII-en.

Om ikke, så vil du jo aldri få bedre lyd enn det svakeste punktet. Men det betyr jo også at om du ikke har en viss grad av SQ-nyanser i bilen så vil du ikke klare å merke forskjelll ved å bruke carputer eller pioneer spilleren som lydkilde

og btw, ja, hater selv menyene hos alpine. Kunne ikke vært mer enig, men har man falt for noe så varer det som regel
            Tidligere importør for Digital Designs,
            overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Lydkvalitet blir nok ikke et problem, har f.eks. et Onkyo kort som jeg bruker til daglig som er kun 2 kanals (stereo) og det har vanvittig bra lyd, så det kunne jeg brukt sammen med en P88RSII.

Det jeg lurer på mest, er om det finnes programvare som funker like bra som P88RSII til tidsjustering og til aktiv deling?

Hvis det ikke finnes, så vil jeg bruke en stereo signalkilde og P88RSII til lydbehandlig. Da kommer jeg nok til å bruke det samme Onkyo kortet som jeg bruker i min stasjonære. Dette: http://www.hardware.no/artikler/toka...ra_onkyo/14284
              Mvh. Damir

Comment

Working...
              X