Det jeg kom frem til var at det gikk 12v fra +12 på sub til GND. Det gikk også 6V fra REM til GND. Ergo, jeg har koblet riktig! Problemet må ligge i selve suben..
Tja, hørtes ikke dumt ut! Men du bor jo ikke akkurat i nærområdet..
Men om noen i nærområdet får fikset problemet mitt skal jeg gledelig gi fra meg et par hundre kroner i bytte mot arbeidet, hvis dette høres greit ut..
Drammen er nesten så nære Oslo man kommer jo? Halvtime i bil er da ingenting...
Nja, nå bor jeg i skedsmoområdet.. Blir 65kr i bom bare. Koster litt å kjøre til Drammen vet du.. Men på en annen side kan det være verdt det. Litt kjipt hvis Suben viser seg å være defekt da, men..
Jaja... ditt valg Koster uansett kroner å få konstantert om den er defekt på et serviceverksted, så en tur hitover er nok ingen dyr affære uansett hvordan du vrir og vender på det.
Mvh Tony - The only road to take is perfection itself
Så sant, så sant.. Men jeg tenkte kanskje å legge pengene i en ny sub i stedet for. Men hvis du kunne sendt meg en PM med ditt mobilnr hadde det vært greit.. I tilfelle jeg bestemmer meg for å ta en tur.
Det jeg kom frem til var at det gikk 12v fra +12 på sub til GND. Det gikk også 6V fra REM til GND. Ergo, jeg har koblet riktig! Problemet må ligge i selve suben..
burde de ikkje gå 12v inn på remote da...
alpine-kenwood-helix-magnat-jbl-mtx-usamps-macrom-cadence-rf-pioneer-gas 99 honda accord - 97 honda civic tic - renault kangoo 05 kim ole græsdal
Det skal væra 12v inn på remote på forsterker.
Er det 6v, er det ein feil.
Brukes det rett utgang ifra spiller? (er vanligvis blå/kvit. Den blåe er vanligvis remote til radioantenne)
Er det andre forsterkere som bruker remote ifra spiller slik at spilleren ikkje klarer å gi nok strøm?
Sjekk om alt er iorden med remoteledningen.
Prøvde å koble til den blå/hvite ledningen som gir 12v fra REM til GND. Men da var det heller ikke noe liv..
Det går altså strøm fra både +12v til GND og fra REM til GND. Da tror jeg nok suben har takket for seg..
for å gjere detta veldig enkelt!.
løsning 1: se i instruksjonboka til spilleren din ka som er rem. ut.
løsning 2. mål deg fram.
løsning 3: bruk strøm frå f.eks baklykta di
løsning 4: du kan bruke styre strøm frå spilleren (rød vanlegvis) og bruker den på REM på forsterker.
kunne ha fortsett ei remse nedover men noen få tips
Comment