Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sliter med å koble aktiv sub

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by GENEXXA View Post
    Siden det er snakk i sub, skal den jo kun spille de lavere frekvensene. Og da skal man ikke bruke high level input.
    Ok, den er grei. Da satser jeg på at det ikke er noe annet jeg må koble..

    Comment


    • #17
      Da har jeg vært ute og prøvd meg litt!

      Det jeg kom frem til var at det gikk 12v fra +12 på sub til GND. Det gikk også 6V fra REM til GND. Ergo, jeg har koblet riktig! Problemet må ligge i selve suben..

      Comment


      • #18
        Hvis du kommer til meg skal jeg fikse det for noen hundrelapper. Kostnadsfritt om jeg mislykkes!
        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

        Comment


        • #19
          Tja, hørtes ikke dumt ut! Men du bor jo ikke akkurat i nærområdet..
          Men om noen i nærområdet får fikset problemet mitt skal jeg gledelig gi fra meg et par hundre kroner i bytte mot arbeidet, hvis dette høres greit ut..
          Last edited by Yaris; 01-04-2010, 16:15.

          Comment


          • #20
            Drammen er nesten så nære Oslo man kommer jo? Halvtime i bil er da ingenting...
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

            Comment


            • #21
              Originally posted by Typhon View Post
              Drammen er nesten så nære Oslo man kommer jo? Halvtime i bil er da ingenting...
              Nja, nå bor jeg i skedsmoområdet.. Blir 65kr i bom bare. Koster litt å kjøre til Drammen vet du.. Men på en annen side kan det være verdt det. Litt kjipt hvis Suben viser seg å være defekt da, men..

              Comment


              • #22
                Jaja... ditt valg Koster uansett kroner å få konstantert om den er defekt på et serviceverksted, så en tur hitover er nok ingen dyr affære uansett hvordan du vrir og vender på det.
                Mvh Tony
                - The only road to take is perfection itself

                Comment


                • #23
                  Så sant, så sant.. Men jeg tenkte kanskje å legge pengene i en ny sub i stedet for. Men hvis du kunne sendt meg en PM med ditt mobilnr hadde det vært greit.. I tilfelle jeg bestemmer meg for å ta en tur.

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Yaris View Post
                    Da har jeg vært ute og prøvd meg litt!

                    Det jeg kom frem til var at det gikk 12v fra +12 på sub til GND. Det gikk også 6V fra REM til GND. Ergo, jeg har koblet riktig! Problemet må ligge i selve suben..
                    burde de ikkje gå 12v inn på remote da...
                    alpine-kenwood-helix-magnat-jbl-mtx-usamps-macrom-cadence-rf-pioneer-gas
                    99 honda accord - 97 honda civic tic - renault kangoo 05
                    kim ole græsdal

                    Comment


                    • #25
                      Det skal væra 12v inn på remote på forsterker.
                      Er det 6v, er det ein feil.
                      Brukes det rett utgang ifra spiller? (er vanligvis blå/kvit. Den blåe er vanligvis remote til radioantenne)

                      Er det andre forsterkere som bruker remote ifra spiller slik at spilleren ikkje klarer å gi nok strøm?
                      Sjekk om alt er iorden med remoteledningen.

                      Comment


                      • #26
                        er vel en orginal spiller siden der ikkje er lavnivå ut... er ikkje sikkert der er remote ut...
                        alpine-kenwood-helix-magnat-jbl-mtx-usamps-macrom-cadence-rf-pioneer-gas
                        99 honda accord - 97 honda civic tic - renault kangoo 05
                        kim ole græsdal

                        Comment


                        • #27
                          mål mellom +12V og GND på forsterker, 12V der?
                          Isåfall, prøv å lask mellom +12V og REM på forsterker, liv i den da? Hvis ikke er den nok defekt.
                          Bmw e34 520:
                          Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

                          Comment


                          • #28
                            Prøvde å koble til den blå/hvite ledningen som gir 12v fra REM til GND. Men da var det heller ikke noe liv..
                            Det går altså strøm fra både +12v til GND og fra REM til GND. Da tror jeg nok suben har takket for seg..
                            Last edited by Yaris; 03-04-2010, 18:04.

                            Comment


                            • #29
                              REM skal ikke til GND. REM skal heller ikke på +12v. REM skal på REM.

                              Se her:
                              Runar E. Olsen ~ Moderator
                              Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                              http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                              Comment


                              • #30
                                for å gjere detta veldig enkelt!.
                                løsning 1: se i instruksjonboka til spilleren din ka som er rem. ut.
                                løsning 2. mål deg fram.
                                løsning 3: bruk strøm frå f.eks baklykta di
                                løsning 4: du kan bruke styre strøm frå spilleren (rød vanlegvis) og bruker den på REM på forsterker.

                                kunne ha fortsett ei remse nedover men noen få tips

                                Comment

                                Working...
                                X