Announcement

Collapse
No announcement yet.

Elemental Designs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Kan gå opp til 12 liters kasse. Og med tanke på at anbefalt stor kasse er 8,5 liter har jeg nok litt å gå på De får 150W rms hver. Det bør duge. Ble anbefalt å ikke gi dem over 200w av salgs folka, som mente 100W burde holde lenge.

    Comment


    • #17
      Nok et bakslag i denne saken.

      ED sa at toll ville være inkuldert i frakten med fedex. Det stemte ikke, så subbene blir en god del dyrere enn anntatt.

      Er nok så enkelt som at jeg kommer aldri til å handle fra ED igjen.

      Og til alle andre som vurderer å kjøpe noe derfra: Jeg ville nok heller prøvd med den norske importøren først. Midgard audio ble nevnt tidligere i tråden. Selv om han i utgangspunktet bare forhandler hjemmekino fra ED, ville jeg hørt med ham om bilstereo også.

      Hadde ikke tatt sjansen på å styre med alt surr fra ED i USA.

      LIten oppsumering av alt:
      -Svarer ikke\ svarer sjelden\ svarer etter lang tid på mailer.
      -Kun revisor på deltid, kan bruke opptil en uke på å sjekke om de har mottatt betaling fra deg.
      -Tar kun bankoverføring, ikke visa\paypal. Og det er visst mye surr med bankoverføring til USA ifølge min bank. Som et eksempel tok det en måned før pengene kom frem etter jeg overførte dem, og banken i USA stjal 12$ fra beløpet i omkostninger, uten at det var godkjent fra noen som helst.
      -ED gav misvisende informasjon om total kostnad, og påsto at toll og avgifter var inkuldert i den SVINDYRE frakten. Det stemte ikke.
      Enkelt sagt. Betalte mer i frakt enn for varene. Og da var ikke toll og avgifter inkuldert!!!!! Dette betyr at 4 subber for under 1000kr kommer på ca 3000kr ferdig inn i landet.
      Har bare opplevd surr og styr med ED frem til nå.

      Så unasett hvor mye jeg gjerne vil si at ting løste seg, og at jeg ble fornøyd, så kan jeg ikke det.
      Ble ikke fornøyd. Og selv om jeg vet at jeg får subbene min snart, er jeg langt fra fornøyd.

      Hadde jeg visst at det skulle være så mye surr, styr og mas med å betille derfra hadde jeg aldri i verden gjort det!

      Comment


      • #18
        For de som ønsker å bestille fra ED, kan www.jetcarrier.no være et alternativ.

        Frode

        Comment


        • #19
          Da jeg handlet fra eD spesifiserte jeg billigste frakt med FedEX som eneste alternativ dersom jeg skulle kjøpe. Det var litt dyrt, men åndssvak pris var det ikke. Men frakt på 3 stk 18" og 2 stk 6,5" ble en god del, ja. Tror det var ca. 400 dollar, om jeg ikke husker helt feil.

          Toll er et ikke-tema. Du må jo betale moms til norske myndigheter, noe eD ikke har noe med å gjøre uansett. At de har lovt deg at det var "inkludert alt", syns jeg virker rart. At FedEx i tillegg til fraktomkostninger tar gebyr for momsutlegg suger balle, men det er heller ikke eD sin skyld. FedEx er imidlertid gode på de fleste andre områder.

          Kan imidlertid tipse om Partsexpress, som jeg først har fått erfaring med de siste par ukene. Bestilte, betalte via paypal, billig frakt - fikk varene på en uke. Så spørs det jo om Partsexpress har det man ønsker seg, da...

          Et alternativ til eD sin 3.6 kan jo være: http://www.parts-express.com/pe/show...number=264-832.

          Koster bittelitt mer, og frakt er nok tilsvarende (Partsexpress bruker FedEx), men Partsexpress tar PayPal.

          Comment


          • #20
            Originally posted by Miniboom View Post
            Toll er et ikke-tema. Du må jo betale moms til norske myndigheter, noe eD ikke har noe med å gjøre uansett. At de har lovt deg at det var "inkludert alt", syns jeg virker rart. At FedEx i tillegg til fraktomkostninger tar gebyr for momsutlegg suger balle, men det er heller ikke eD sin skyld. FedEx er imidlertid gode på de fleste andre områder.
            Det forventet jeg også. Derfor er det lurt og bruke www.importalen.no sin kalkulator for og se ca hvor mye avgiftene kommer på.
            Runar E. Olsen ~ Moderator
            Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
            http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

            Comment


            • #21
              Synes egentlig bare jeg burde kommentere headingene på kjøp og salv feedback som til tider er dårlige og missvisende. Dette er langt i fra den første...

              Det burde stått "Elemental Designs" og ikke noe mer.

              Nå får de veldig heavy rullering på tittelen sin i forumet, som er veldig missvisende. Tittelen sier dårlig erfaring, mens realiteten er sløv og kunnskapsløs bank fra kunden sin side. (Det er kanskje ikke alle som leser tråden, men som likevel får meg seg headingen som kommer frem på forumet hele tiden).

              Nå må jeg jo ærlig inrømme at jeg ikke bryr meg så hardt om hva folk mener om ED, men det burde likevel ikke bli gjort på denne måten :-)

              Comment


              • #22
                Originally posted by GENEXXA View Post
                Det forventet jeg også. Derfor er det lurt og bruke www.importalen.no sin kalkulator for og se ca hvor mye avgiftene kommer på.
                25% mva og ca en hundrelapp i gebyr for momsutlegg fra fraktselskapet synes å være standarden.

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Elutstyr.no View Post
                  Synes egentlig bare jeg burde kommentere headingene på kjøp og salv feedback som til tider er dårlige og missvisende. Dette er langt i fra den første...

                  Det burde stått "Elemental Designs" og ikke noe mer.

                  Nå får de veldig heavy rullering på tittelen sin i forumet, som er veldig missvisende. Tittelen sier dårlig erfaring, mens realiteten er sløv og kunnskapsløs bank fra kunden sin side. (Det er kanskje ikke alle som leser tråden, men som likevel får meg seg headingen som kommer frem på forumet hele tiden).

                  Nå må jeg jo ærlig inrømme at jeg ikke bryr meg så hardt om hva folk mener om ED, men det burde likevel ikke bli gjort på denne måten :-)
                  Det er faktisk et veldig godt poeng uansett hva innholdet i tråden blir! Burde stått i retningslinjene at emnet kun skal være personen/firmaet tråden omhandler, så kan heller innleggene beskrive hvorvidt helhetsinntrykket er positiv/negativt.

                  Comment


                  • #24
                    Tok til meg den siste, og endret overskrift.

                    Men det er nok ikke bare banken som har surret her. Det er mye ED kunne gjort bedre også, hvertfall i mine øyne. Det er jo nevnt i forrige post fra meg.

                    Edit: Så nå at man ikke fikk byttet tråd navn, kun overskrift. Hvis noen av moderatorene vil gjøre det er det fritt frem.
                    Last edited by magnesmurf; 08-12-2009, 20:52. Reason: Hjalp ikke å endre overskrift

                    Comment

                    Working...
                    X