Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ulyd fra bilen v/ venstresving i høy hastighet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Oekern View Post
    Lyden høres heldigvis ufarlig ut.
    Du får prøve bilen min Simen. Og høre hvor mange lyder som kommer ut av den :P haha.
    Da tror jeg liksom ikke den lyden du har er noe problem lengre
    Haha ja ok, vi møtes jo snart så da må jeg nesten få en "demo" i bilen din.
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

kan det være dynamoen? hvis g kreftene presser den litt skjevt så kan jo den begynne å lage litt lyd.
      Mvh. Damir

Comment

Originally posted by Dammed View Post
        kan det være dynamoen? hvis g kreftene presser den litt skjevt så kan jo den begynne å lage litt lyd.
        Vet ikke? Er liksom vanskelig å sjekke motorrommet imens jeg kjører.
        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Hvis det er såpass slakk i dynamoen så vil han også ha ulyd på tomgang uten hjelp av g krefter.

Comment

Har samma problem selv nå, bare motsatt side. Men jeg skjønte med en gang det var hjullager.
            Så må vel bestille seg del snart da, er heldigvis en smal jobb å skifte
            Mvh Even S. Jensen
            Tlf 41091189
            Digital Designs, nothing is even close!

Comment

Har nå bytta både dempere og fjører foran og bak + fylt på servo-olje (var under "minimum") - selvom ikke alt dette var pga. denne ulyden,
              så virker det som om det har gitt seg faktisk! Er ikke heeelt sikker da, men skal få testa det skikkelig senere. Lurer på hva det kan ha vært?
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Originally posted by TakeTheTime View Post
                Har nå bytta både dempere og fjører foran og bak + fylt på servo-olje (var under "minimum") - selvom ikke alt dette var pga. denne ulyden,
                så virker det som om det har gitt seg faktisk! Er ikke heeelt sikker da, men skal få testa det skikkelig senere. Lurer på hva det kan ha vært?
                Hvis det var servo'n så merker man det når man står stille og drar rattet maks til en av sidene, da pumpes masse olje ut og er det da for lite så suger pumpa luft.. noe som høres ganske rart ut
                Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Lyden er borte =D

Da kan jeg informere om at lyden er borte. Har testa et par kjappe svinger til venstre,
                  og nå nettopp prøvde jeg en skikkelig grisesving inn her - og det var jo ikke en lyd!

Jeg vet ikke helt hva det kan ha vært (?), men sitve dempere & senkefjærer
                  gjorde underverker altså. Ligger jo så mye bedre på veien også. DIGG!
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Bra å høre. Hvor lav senk ble det?
                    Mvh. Damir

Comment

Bra å høre. Hvor lav senk ble det?
                      Ble bare 40/20mm, og grunnen til så lite bak er rett og slett dårlig plass.
                      Angrer kanskje litt på at jeg ikke tok 60/20mm isteden, fordi det er så
                      mye bedre plass foran - men vet ikke om det finnes noen godkjente.

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

godkjent ja. Hmm. Er så mye latterlig når det gjelder godkjenning. Men ja det er en annen diskusjon.

Bilde?

40/20mm høres ikke værst ut det.
                        Mvh. Damir

Comment

godkjent ja. Hmm. Er så mye latterlig når det gjelder godkjenning. Men ja det er en annen diskusjon.

Bilde?

40/20mm høres ikke værst ut det.
                          Neida, og bør jo være litt plass foran pga. svinging?
                          Bilde ser du i forrige post. Her er det til, though:

God plass foran ^ Dette er 3-4 dager etter senken da,
                          mange som sier det bruker et par uker på å "sige sammen".
                          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

aha, får ikke sett bilder på jobben. :/ De har sperra vekk photobucket.

Selvsagt er lov å være fornuftig, men f.eks. mine TRD Coilovers er ikke godkjente. Fordi de ble aldri solgt i Europa. Og dermed så er dem teknisk sett ikke lov å bruke, selv om flere tusen Celicaer bruker dem i USA og Japan lovlig.

Jepp siger litt ekstra sammen. Fjærene mister litt av spensten de første ukene. Men er som regel ikke snakk om så veldig mye.
                            Mvh. Damir

Comment

ok det var veldig høyt. :O Håper det siger en del for din skyld. Min bil er ca så høy originalt.
                              Mvh. Damir

Comment

ok det var veldig høyt. :O Håper det siger en del for din skyld. Min bil er ca så høy originalt.
                                Ja, for du har helt lik bil eller? Har ikke du en Celica AKA. Sportsbil?

Mvh Tony
                                - The only road to take is perfection itself

Comment

Working...
                                X