Hvorfor har du handla 2 minnebrikker til 3kanals CPU/HK ?
Rett og slett fordi jeg har stolt på at han som setter sammen maskinen og lagde handlelisten gjorde de rette valgene for meg, dette er heeelt utenfor mitt fagfelt. Men selv om dette er bestilt og betalt, blir det nok ikke pakket og sendt fra PS før mandag, så tar gjerne imot tips og begrunnelser for hva som bør endres om noen sitter med god kunnskap om dette. Da kan jeg føye til bestillingen før det blir sendt avgårde.
Ugn, gikk for en kjapp SSD-disk for operativsystem og programmer, sånn at det går kjapt å for eksempel ta fram previews på katalogvis med eps-filer i Adobe Bridge, har kanskje 5 gb med vektorfiler, de kan legges på den disken. Den andre er kun til diverse som musikk og filmer og slikt. Hastigheten er ikke avgjørende på den, la heller litt mer penger på den andre. Skjermkortet er som du ser heller ikke noe råskinn, men det trengs heller ikke. Eneste spillet som skal på denne maskinen er vel kabal og minesveiper
Hvorfor har du handla 2 minnebrikker til 3kanals CPU/HK ?
Googla meg nå fram til at det var fordelaktig med 3 og 3 minnebrikker (er plass til 6) på et slikt hovedkort, så får legge til en ekstra minnebrikke på ordren da. Har sikkert ikke behov for 12 gigabyte ram, men det er vel ingenting som heter for MYE kapasitet i dataverdenen heller, så da får det vel bli sånn da.
Comment