Heihei folken. Lenge siden sist jeg skrev her inne nå, det er hovedsaklig pga. huskjøp. Men det var nettopp når jeg skulle flytte inn i mitt nye hus at jeg møtte dette problemet; Finne en tv-benk som holder alle aparatusene, med grei pris og waf faktor. Når elektronikken er kjøpt etter egenskapene, ikke størrelse ble det vanskelig/umulig å oppdrive. Jeg bestemte meg for å lage en selv. Tenkte jeg skulle dele framgangsmåte og tegninger med dere siden det sikkert er andre som har samme problemet.
Pkt1. Planlegging å tegning.
Grunnen til at midterste hyllen er akkurat 50,2cm er fordi at centerhøytaleren er 50,2cm bred.
Kappeanvisning
Pkt2. Kappe alle platene.
Jeg har valgt å bruke hobbyplater, det er en stund siden jeg lagde benken men mener å huske at det gikk med en 60cm bred plate og to 50 cm brede plater.
1. Ligg topplaten (nr1 i kappeanvisningen) med oversiden ned mot gulvet, fest sideplatene (nr4) med vinkelbeslag av denne typen:
http://www.biltema.no/no/Bygg/Monter...eslag-90-4-pk/
2. Monter skilleveggene (nr3) med samme vinkelbeslag. Jeg klemte fast sideplatene på centerhøytalerene, plasserte den i midten og skrudde fast.
3. Legg på en plate (nr2), fest med vinkelbeslg mot sideplatene og skru fast i skilleveggene under.
4. Monter så de to neste skilleplatene, resultatatet bør ligne på dette:
5. Monter så den siste nr2 plata på samme måte som i punkt 3. Så er det bare list (nr5) igjen. Trekk den inn 1,5 cm og fest med vinkelbeslag på baksiden.
6. Lag bakvegg om ønskelig, husk å lage store nok hull i denne for enklere kunne koble om ledninger. Jeg brukte 6mm kryssfiner.
Slik ser resultatet ut før maling
på baksiden, hyllene er 50cm dyp og likevell er det godt med plass på baksiden
Slik ser benken ut i daglig drift
Pkt1. Planlegging å tegning.
Grunnen til at midterste hyllen er akkurat 50,2cm er fordi at centerhøytaleren er 50,2cm bred.
Kappeanvisning
Pkt2. Kappe alle platene.
Jeg har valgt å bruke hobbyplater, det er en stund siden jeg lagde benken men mener å huske at det gikk med en 60cm bred plate og to 50 cm brede plater.
1. Ligg topplaten (nr1 i kappeanvisningen) med oversiden ned mot gulvet, fest sideplatene (nr4) med vinkelbeslag av denne typen:
http://www.biltema.no/no/Bygg/Monter...eslag-90-4-pk/
2. Monter skilleveggene (nr3) med samme vinkelbeslag. Jeg klemte fast sideplatene på centerhøytalerene, plasserte den i midten og skrudde fast.
3. Legg på en plate (nr2), fest med vinkelbeslg mot sideplatene og skru fast i skilleveggene under.
4. Monter så de to neste skilleplatene, resultatatet bør ligne på dette:
5. Monter så den siste nr2 plata på samme måte som i punkt 3. Så er det bare list (nr5) igjen. Trekk den inn 1,5 cm og fest med vinkelbeslag på baksiden.
6. Lag bakvegg om ønskelig, husk å lage store nok hull i denne for enklere kunne koble om ledninger. Jeg brukte 6mm kryssfiner.
Slik ser resultatet ut før maling
på baksiden, hyllene er 50cm dyp og likevell er det godt med plass på baksiden
Slik ser benken ut i daglig drift
Comment