Originally posted by neptyr
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Strømnettet i Norge
Collapse
X
-
-
Originally posted by tofter View PostHåper du kødder nå!!?
Han som eide huset hadde masse fin elektronikk i huset og siden hafslund ikke kunne gjøre noe med siden feilen var industri, løsningen på problemet ble å sette inn overspenningsvern med støydemping som tar for seg høye peaker for å beskytte alt. Ble motert både grovvern i skapet og finvern på kurser som det var tilkoblet det mest verdifulle.
Jeg var bare læregutt da jeg var med på dette sammen med kollega. Det var Hafslund og sjefen som kom med denne løsningen.
Tatt ut ifra eskole.no:
◦Ustabil spenning på nettet kan også (over lengre tid) være skadelig. For å sikre seg mot slikt, kan man benytte en UPS eller et overspenningsvern.[/Last edited by gooner87; 07-11-2010, 18:58.
Comment
-
Originally posted by gooner87 View PostNei kødder ikke.
Han som eide huset hadde masse fin elektronikk i huset og siden hafslund ikke kunne gjøre noe med siden feilen var industri, løsningen på problemet ble å sette inn overspenningsvern med støydemping som tar for seg høye peaker for å beskytte alt. Ble motert både grovvern i skapet og finvern på kurser som det var tilkoblet det mest verdifulle.
Jeg var bare læregutt da jeg var med på dette sammen med kollega. Det var Hafslund og sjefen som kom med denne løsningen.
Tatt ut ifra eskole.no:
◦Ustabil spenning på nettet kan også (over lengre tid) være skadelig. For å sikre seg mot slikt, kan man benytte en UPS eller et overspenningsvern.[/
Stor forskjell på å fjerne topper og peaker, enn og senke driftsspenningen. Litt sløsing hvis vernet kontinuerlig skal stå og lede strøm til jord, noe som er vernets virkemåte...
Jeg ville nok kontaktet nettleverandør.Bmw e34 520:
Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison
Comment
-
Originally posted by tofter View PostStor forskjell på å fjerne topper og peaker, enn og senke driftsspenningen. Litt sløsing hvis vernet kontinuerlig skal stå og lede strøm til jord, noe som er vernets virkemåte...
Jeg ville nok kontaktet nettleverandør.
Beste er å kontakte nettleverandør istedet som du sier. Men hvis dem ikke kan gjøre noe, da setter man inn Overspenningsvern for å fjerne peaker og topper.
hvis man absolutt må ha ned driftsspenningen på noen kurser, da er ups et godt alternativ og hvis man ha det i hele huset da er det bedre å sette inn en trafo før OV.Last edited by gooner87; 07-11-2010, 20:32.
Comment
Comment