Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips til billige middager

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hadde et morsomt eksperiment i dag.

Hadde nesten ikke noe mat igjen, og pluss at jeg har blitt forkjølet så en tur i butikken var uaktuelt. Så jeg måtte mekke noe spiselig med det jeg hadde liggende.

Og det ble faktisk veldig godt.

2 kylling filér
    1 pose Toro kremet kylling suppe
    1/3-1/4 boks med Barilla fullkorns pasta
    2 dl melk
    10 dl vann (litt ekstra pga av pastaen trekker til seg væske)

Stek kyllingen og skjær den opp i passende biter
    Kok opp suppen, når den begynner å koke tilsetter du pastaen, kok til pastaen er ferdig, ca 10 min
    Tilsett kyllingbitene til suppen par min før den er ferdig

Og vips, kremet kylling gryte med pasta. ^^ Obs veldig mektig, jeg spiste det uten brød.
    Mvh. Damir

Comment

Så en annen kommenterte hvitløksbaguettene til First Price. De er faktisk helt rå, og koster latterlig lite! Jeg syns de er bedre enn Hattings sine (men når det gjelder pitabrød er det KUN Hattings som er gode, syns jeg).

En sånn baguette (ca. 6-7 kr), tines i mikro eller romtemp., snittes på langs, fylles med litt godt krydret kjøttdeig eller kyllingfilet. Kan også bruke skinke eller hva du enn har i kjøleskapet. Topp med ost (ikke nødvendig), stek i ovnen. Ca. 10 minutter når den er tint.

Kjøper du en pakke kjøttdeig, holder det sikkert til 4 sånne baguette-porsjoner.

Og løk er et godt tips. Passer til det meste, koster "ingenting", og er SUNT! Om man bare surrer den litt i noe fett i panna, uten at den blir brun, blir den søt og god, og kan spises som den er. Evt. ovnsbake løkbiter i alu-folie, sammen med brokkolitopper. Godt og nesten gratis tilbehør.

Comment

Har mere, kom jeg på:

#1:

Taco med fajitas kan være billig!

Du finner ofte kjøttdeig, kylling eller okse, til 20,- pr. pakke. 8 stk Fajitas fra First Price koster ca 12-13,-, dvs. ca. 6,- for 4 stk. Legg til en boks mais, ca. 6,-. Saus ca. 20,-. Salat ca. 20,-. Krydder ca 8,- pr. pose om du kjøper en tre-pakk.

Altså 4 fajitas med alt "nødvendig" fyll koster ca. 80,-. Da har du 100g kjøtt til hver. Jeg orker ikke mer enn 2 Fajitas da, i alle fall, og det er jo DIGG!

Du kan strengt tatt få det billigere om du kjøper mer First Price-produkter, men det prøvde jeg bare en gang... Alt de har som er meksikansk unntatt lefsene og tortillachipsen, syns jeg smaker blæh...

#2: First Price sin frossen-lasagne! Den er faktisk god! Og det koster ca. 20,- for en kilo, tror jeg?!

Generelt sparetips: 3 store bokser First Price-mais er billigere enn en tre-pakk med små bokser fra hvilket som helst annet merke, inkludert First Price-bokser. Av en eller annen grunn. :P Den er ikke helt "green giant", men helt grei oppi maten.

Comment

Working...
        X