Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stereoanlegg/hjemmestereo

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by neptyr View Post
    Orion er alt for sær imo, sett på den før.

Vil ha en partyhøytaler som kan spille pent. Så evig lei all WAF faktoren.
    Ser den.
    Trokke der er så mange slike ute å går.
    Kan alltids hjelpe til om du vil ha litt hjelp til å sette opp noe selv. Du er jo ikke så hinsides langt vekk
    Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

Comment

Originally posted by Legatia View Post
      Kommer langt med 20k om du bruker det riktig ja.
      Jeg hadde gått for en av høyttalerkonstruksjonene hos en av sidene jeg nevnte. Så vet du hva du skal ha av filterkomponenter, hvordan kasse skal være osv. så får du bare dag til å snekre sammen kassen for deg.

http://www.troelsgravesen.dk/JA8008_DTQWT.htm Denne sammen med en god rørforsterker tror jeg kunne vært helt knall!

Takk for link, har sett litt på det nå, men hvordan blir det å bruke dette når man skal ha filmkveld. Hva med center? bass?

ser for eks på denne pakken for for å ta et eks. http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=25654385 og har en del mer. Trenger jeg alt dette?

Hvilken rørforsterker anbefales?

Noe mer jeg trenger utenom det som er linket på denne tråden:
      http://www.troelsgravesen.dk/JA8008_DTQWT.htm

Comment

Originally posted by gooner87 View Post
        Takk for link, har sett litt på det nå, men hvordan blir det å bruke dette når man skal ha filmkveld. Hva med center? bass?

ser for eks på denne pakken for for å ta et eks. http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=25654385 og har en del mer. Trenger jeg alt dette?

Hvilken rørforsterker anbefales?

Noe mer jeg trenger utenom det som er linket på denne tråden:
        Skal du ha surrelyd må du ha surreforsterker, center og bakhøyttalere samt sub ja.
        Tenkte musikkoppsett når jeg nevnte høyttalerne der og rørforsterker. Skal du ha surrelyd i tillegg, og rørforsterker til musikkoppsettet forsvinner pengene fort!
        Music angel rørforsterkere er knallgode til en veldig fin pris. Jeg har testet endel forskjellig, og de slår mange dyre greier jeg har testet.
        Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

Comment

Originally posted by Legatia View Post
          Skal du ha surrelyd må du ha surreforsterker, center og bakhøyttalere samt sub ja.
          Tenkte musikkoppsett når jeg nevnte høyttalerne der og rørforsterker. Skal du ha surrelyd i tillegg, og rørforsterker til musikkoppsettet forsvinner pengene fort!
          Music angel rørforsterkere er knallgode til en veldig fin pris. Jeg har testet endel forskjellig, og de slår mange dyre greier jeg har testet.
          hehe, vil jo ikke ha surrelyd, vil ha GODLYD

Måtte bare spørre siden jeg jeg bare lurte og har ikke så mye erfaring

Hvor finner jeg music angel rørforsterkere til en rimelig pris. Har du eller en annen på forumet en spesifikk forsterker å anbefale som dere har testet eller hørt?

Comment

Kanskje du finner noe på www.pispeakers.com.

Frode

Comment

Sendte deg en mail ang. høyttalere, gooner.
              Det som er kjekt med de er at de eksternt delefiltere med justeringsmuligheter så man kan tilpasse de til rommet.
              Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
              [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
              Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Originally posted by ugn View Post
                Sendte deg en mail ang. høyttalere, gooner.
                Det som er kjekt med de er at de eksternt delefiltere med justeringsmuligheter så man kan tilpasse de til rommet.
                sjekket mailen, har ikke fått mail

sendte vil denne mailadressen: gooner87@live.no

Comment

For og svare Jørgen på hva WAF er, så står det for Wife Acceptance (skrives det slikt?) Factor.

Om du også vil ha sub, og vil bygge selv, så er vell Sonosub lettest og fikse selv. Ligger en del tråder med DIY Sonosubber på avforum.no
                  Eller så kan du bare overlate jobben til alle kjæres Dag Johansen hehe
                  Runar E. Olsen ~ Moderator
                  Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                  http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Originally posted by GENEXXA View Post
                    For og svare Jørgen på hva WAF er, så står det for Wife Acceptance (skrives det slikt?) Factor.

Om du også vil ha sub, og vil bygge selv, så er vell Sonosub lettest og fikse selv. Ligger en del tråder med DIY Sonosubber på avforum.no
                    Eller så kan du bare overlate jobben til alle kjæres Dag Johansen hehe
                    http://en.wikipedia.org/wiki/Woman_acceptance_factor

Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg vil selv. Vil ha god lyd når jeg hører på musikk, ser på film, tv og spiller(ikke no surrelyd)

Holder det med dette da og en god rørforsterker:

Comment

hva skal du bruke som kilde? hva har du fra før? - rørforsterker? nnjjaa... smak og behag da bør være noen lettdrevent høyttalere isåfall

ellers trenger du nødvendigvis ikke store "gøyttalere" for å gjengi dypp bass på normale nivå i stua, den høyttaleren i siste linken kan fort gi mye stående bølger i en for liten rom...som kan låte "tøff" på enkelte sanger/frekvenser men slitsom i lengden.

Beste av alt er å kjøpe brukt uansett -mest lydkvalitet per kr. og oftest alt er ferdig "innspilt" slik mange entusiaster forlanger for å få best mulig lydkvalitet.

WAF? = viktig parameter der 2 stk "bærer buksene hjemme"....
                      --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                      -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Comment

Comment

Oh hello! Venta på at du skulle komme på banen

Hvilke elementer er det der?

Håper ikke det er BM eller noe i den duren, de koster jo 5k elementet :O
                          Mvh
                          Rolf Try Nygård

Comment

Her er vel bestykningen i Miles som epifant har lagt ved bilde av.

Frode
                            Attached Files

Comment

Originally posted by fhl View Post
                              Her er vel bestykningen i Miles som epifant har lagt ved bilde av.

Frode
                              Jess, sitter å leser på byggetråden nå
                              Sku gjerne ha hørt dem though, før jeg legger nærmere 20lapper i høytalere :P
                              Mvh
                              Rolf Try Nygård

Comment

Jess, sitter å leser på byggetråden nå
                                Sku gjerne ha hørt dem though, før jeg legger nærmere 20lapper i høytalere :P
                                Hvis du bruker 20 lapper på det der skal jeg oppsøke deg og gi deg juling!

Mvh
                                Dag Johansen
                                "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

Working...
                                X