Noen som vet hvilken dekk dimensjon jeg bør kjøpe for 18". Ser at mange anbefaler 225/40/18. Har lyst på litt "strekk". Vil det for eks. gå med 215/40/18?
Det hjelper nok mye mer om du skriver bredden på felgen enn diameteren Umulig å kunne svare på om det blir strekk eller ikke uten å vite bredden på felgen.
Her finner du bilder av det meste av felg/dekk kombinasjoner og hvor mye strekk det vil gi. Finner nok 8,5" brede felger med en hel røys av forskjellige dekk her
Null stress å kjøre med 215 på 8,5" Som Hifonic har jeg kjørt 195 på 8" i noen år nå Men hvis du skal ha litt srtekk i dekka så ikke kjøp ett billig merke, Falken som, Haakon nevner,Toyo, Dunlop og noen Yokohama dekk er flotte "tuner" dekk, som de kalles så fint på tysk Det er nemlig stor forskjell på hvordan de forskjellige dekka ser ut på samme felg selv om det er samme dekk dimensjon.Nankang og wanli er typiske eksempler på dette, selv om nankang har noe med Yokohama å gjøre så er det fortsatt forskjeller mellom disse merkene og. Hva slags bil skal dette på?
Snakket med Dekkskift og dem mente at jeg bør gå for gateslicks. I gateslicks anbefalte dem Federal ss-595 rsr gateslicks i 225/40-18. Hva mener dere? Må jeg ha gateslicks for at det skal se "bra" ut?
Tenkte egentlig på kjøpe vanlige dekk men gode dekk. Hva bør jeg gjøre?
Skal på en Audi A3 2000 modell med justerbart senkesett.
Hold deg langt unna gatesliks! Og til dammed hvis du hadde brukt Dunlop SP Sport, Falken eller Toyo proxes ville du hatt en liten strekk faktisk
Hvis du vil ha mest mulig strekk så bruker du toyo falken eller dunlop. Pirelli og Yokohama er litt "breiere" enn de jeg har nevnt. 225/40-18 er også standard dimensjon på A3, men det blir ikke helt feil å kjøre med 215/40-18 heller. Bare pass på å ha riktig inpress på felgene så de kommer langt nok ut
Comment