Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dekkdimensjon for 18"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Dammed View Post
    Anbefaler deg å kjøpe fra en nettbutikk som www.dekkonline.com, man sparer mye ved å gjøre det.
    Dekk online kjøper opp gamle dekk fra produsentene.
    Kollega av meg kjøpte sommer dekk i fjor til sin BMW, og dro til en dekk forhandler for og få de på felg.
    Det viste seg at dekkene var 1: 2 var ekte 2 var fake Goodyear. (Sto made in polen, og china) 2: Dekkene hadde 3 forskjellige dato stemplinger, og alle "over tiden".

Og når jeg skulle kjøpe nye vinterdekk tidligere i vinter, så fikk jeg til svar 3 forskjellige plasser, styr unna dekk online.
    Alle hadde hatt kunder med dårlige dekk fra dekkonline.
    Runar E. Olsen ~ Moderator
    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Takk for hjelpen!

Da dropper jeg gateslicks og går for vanlige sommerdekk istedet.

Bør jeg gå for 215/35-18 eller 215/40-18. Eller bør jeg vurdere 225/40-18 eller 225/35-18?

Genexxa noen andre enn dekkonline å anbefale?

Comment

Ikke 215/35. Det vil se litt rart/feil ut på den bilen, men det er min mening 215/40 hvis du vil ha mest mulig strekk

Comment

Alle mine dekk var ferske. Dvs innenfor et år etter produsert dato. Og alle mine har værty ekte, får du fake så er det bare å klage å få pengene tilbake. Værre er det ikke. Jeg har i alle fall bare god erfaring.

Grunnen il at de er så billig er at de har kun et lager, og det er i tyskland. Hvor de sender dekk til masse forskjellige butikker rundt om i Europa.

dackonline.se er f.eks. den svenske siden.

edit: Kjøper 215/40 ja. Slik at du ikke får for mye strekk.
          Mvh. Damir

Comment

Jeg kjøpte Nankang, uh, "NS-II" (tror jeg) fra Interdekk i forfjor sommer. Har nettopp montert dem på bil nr. 2 og begynner da med deres sesong nr. 3 (strengt tatt 2,5).

De ser ikke slitt ut i det hele tatt, støyer ikke mye, og kostet ca. 700,- pr. dekk for 225/40-18. Sitter som støpt på våt og tørr asfalt, men har ikke sjekket datomerkingen da...

Ikke mye til strekk, though, jeg mener å huske at jeg har 7,5x18.

Comment

Originally posted by GENEXXA View Post
              Dekk online kjøper opp gamle dekk fra produsentene.
              Kollega av meg kjøpte sommer dekk i fjor til sin BMW, og dro til en dekk forhandler for og få de på felg.
              Det viste seg at dekkene var 1: 2 var ekte 2 var fake Goodyear. (Sto made in polen, og china) 2: Dekkene hadde 3 forskjellige dato stemplinger, og alle "over tiden".

Og når jeg skulle kjøpe nye vinterdekk tidligere i vinter, så fikk jeg til svar 3 forskjellige plasser, styr unna dekk online.
              Alle hadde hatt kunder med dårlige dekk fra dekkonline.
              Alle dekkene som selges der er såkalte "kontinentale dekk". Dvs, de er laget for å gå i et langt varmere klima. Så gummiblandingen er mye hardere og passer dårlig til vårt kalde klima. Dette gjelder både sommer og vinterdekk.
              Mvh
              Pål Andréas Bryng
              Bilstereosenteret.no
              Vi forhandler bl.a.:
              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

..men da varer de lenger! ;D
                Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Har fått tilbud på kumho dekk. Hva syntes dere om Kumho?

Comment

Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
                    Alle dekkene som selges der er såkalte "kontinentale dekk". Dvs, de er laget for å gå i et langt varmere klima. Så gummiblandingen er mye hardere og passer dårlig til vårt kalde klima. Dette gjelder både sommer og vinterdekk.
                    Hvor har du dette fra?
                    Mvh. Damir

Comment

Å spre rykter man kun har fra andre dekkforhandlere ville jeg passet meg for. De er ikke akkurat noen nøytral part, og man skal ikke tro alt man hører.

Jeg styrer gjerne unna shady business uansett hvor mye jeg sparer, men er minst like forsiktig med å legge igjen pengene mine hos noen som har snakket dritt om konkurrenten...

Genexxa: hvordan fant dere ut at to av dekkene var fake? Goodyear har fabrikker i både Polen og Kina: http://www.goodyear.com/corporate/about/facilities.html

Comment

Originally posted by Dammed View Post
                        Hvor har du dette fra?
                        Fra flere Norske importører. Samt at jeg har kjøpt sommerdekk der flere ganger, og sammenlignet med dekk vi vet er kjøpt i Norge.

Jeg har kjørt over 50.000 km med nankang NS-II, og syns de fungerer helt strålende. Selv om dette er kontinentale dekk.
                        Mvh
                        Pål Andréas Bryng
                        Bilstereosenteret.no
                        Vi forhandler bl.a.:

Følg oss på Facebook

Comment

Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
                          Fra flere Norske importører. Samt at jeg har kjøpt sommerdekk der flere ganger, og sammenlignet med dekk vi vet er kjøpt i Norge.

Jeg har kjørt over 50.000 km med nankang NS-II, og syns de fungerer helt strålende. Selv om dette er kontinentale dekk.
                          Vel, dette kan jo forklare hvorfor mine NS-II nesten ikke slites! Velger å tro på det der. Men, så lenge de fungerer bra, gjør det jo ikke noe om de er aldri så kontinentale. Skambillige er de i alle fall.

Comment

Jeg hadde NS-II i 245/35-19 og kjørte over 30.000 på dem før de var modene for bytte. Vel og merke mest langkjøring.
                            Mvh
                            Pål Andréas Bryng
                            Bilstereosenteret.no
                            Vi forhandler bl.a.:

Følg oss på Facebook

Comment

Hvis du lurer på strekk, så er tyrestretch.com en genial side for å se hvordan det blir. Men husk at det er stor forskjell på reel bredde fra produsent til produsent.

Edit. Gamle hjula mine var 225/40 (husker ikke merke) på 8" brede felger, de var ikke strekt i det heletatt. Nå skal jeg kjøre på 215/35 på 8.5" og 225/35 på 9.5" (Nankang).
                              Last edited by Buoyen; 23-04-2011, 19:50.
                              R-Design

Comment

Buoyen: enig i det du sier om at det er forskjellig fra produsent til produsent. Tror nesten jeg går for Falken fordi det har jeg sett bilde av. Men som Dammed skrev i en post at dem har mest veistøy. Er det snakk om mye veistøy?

Her er noen av dekkene jeg vurderer:
                                Toyo Proxes T1 sport 4 stk. fra dekkonline.com: 5449.20kr
                                Falken FK-452 4 stk fra Dekkonline.com: 4910.80kr
                                Federal SS-95 4 stk fra dekkonline.com: 3063,60 (hvordan er Federal i kvalitet og strekk?)

Comment

Working...
                                X