Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dekkdimensjon for 18"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Har gode erfaringer med Federal SS-595 i 205/40-16 ihvertfall. Ville vurdert Marangoni Zeta Linea også, likte dem veldig godt til prisen (i 195/50-15). Fikk riktignok aldri testet dem helt på grensa, men det ble ganske mange mil med inspirert kjøring

Comment

Vi selger Marangoni på jobben og mange har skrytt veldig av Zeta Line.
      Mvh
      Pål Andréas Bryng
      Bilstereosenteret.no
      Vi forhandler bl.a.:
      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Litt om dekk her

On topic? vet ikke jeg, er full.
        Bmw e34 520:
        Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

Comment

Altså når det gjelder sommerdekk så er det veldig avhengig av din kjørestil. Jeg legger ikke skjul på at jeg kjører veldig fort på norske veier og av også (bane). Og for meg så er det viktig med et dekk som har veldig bra grep. Og jeg er utrolig fornøyd med Advan Sport fra Yokohama, men det beste er at dekket er ikke så fryktelig dyrt heller. Jeg betalte 5200 SEK for et sett med 4 dekk.

Skal du ha noe for en bil som skal kjøres pent eller f.eks. en pendlebil e.l. Så trenger du "bare sommerdekk". Det er veldig få sommerdekk som gir deg katastrofalt dårlig grep. Viktigste for sommerdekk da er etter min mening støy og sikkerhet mot vannplaning.

Når det gjelder dekka du har valgt ut, så ville jeg personlig gått for Toyo dekka, men skal du ta det med ro og kjøre pent, så trenger du sikkert ikke noe bedre enn Federal dekka.

Angående kontinental eller ikke, så er det merke og modell som bestemmer. Sommerdekk er det i alle fall hipp som happ med, spiller ingen rolle om du går for et varmere klima dekk, som Miniboom skrev så holder de mest sannsynlig ut lengre. Men vinterdekk er det viktig å følge med på. De er som regel dårlig egnet på snø.

Dekkonline har forøvrig både kontinental og nordiske dekk.
          Last edited by Dammed; 24-04-2011, 03:25.
          Mvh. Damir

Comment

Hvorfor ikke bare velge Nankang NS-II? Det eneste billigdekket som, etter min kjennskap, har vunnet flere tester. Dekkene er veldig bra, de ser tøffe ut og er veldig billige. Rene kinderegget
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Originally posted by epifant View Post
              Har gode erfaringer med Federal SS-595 i 205/40-16 ihvertfall
              Eneste ulempen er vel at dem er ekstremt brede til dimensjonen å være. Et 205-dekk jeg hadde var bredere enn et annet dekk som var 225.

Comment

Nankang NS-II blir det ihvertfall ikke, har hatt disse dekkene før på en tidligere bil. Syntes ikke det var noen gode dekk på vått føre.

Marangoni dekkene kom dårligere ut enn Falken dekkene på en test jeg leste.(Husker ikke hvor men fant den på google).

Dammed: enig i at det avhenger av kjørestilen min. Kjørestilen min er vil jeg si er midt på treet som de fleste. Noen ganger tar man det med ro og andre ganger kjører man fort. Syntes det er morsomt av og til å få prøvd ut bilen når man har en halvveis sprek bil. Føler derfor at jeg trenger noen gode dekk som både er gode på vått og tørt føre. Er gode selv om dekkene blir litt slitt. Kan ikke si det samme om Nankang. Livsfarlige dekk etter en sesong på vått føre. Må være gode men trenger ikke koster skjorta. Setter en maksgrense til 5500kr. Lommeboka tillater ikke mer.

Foreløpig står det mellom Toyo og Falken.

Comment

Toyo vil gi deg mest strekk. Nankang Marangoni og Federal er mye breiere enn Toyo og Falken. Og dekk er litt smak å behag pluss hva slags bil det skal på men min mening å erfaring er at nankang og makaroni dekka er noe fordømte møkka dekk, til meg, mine biler å min kjøring. For myke sidevegger og dårlig våt å tørr egenskaper. Og federal er faktisk ikke så veldig dårlig. Så gå for Toyo hvis du skal ha mest strekk uten å kjøre nye felger som er breiere

Comment

Utifra ditt bruksområde så ville jeg gått for Toyo av de tre du har valgt, men jeg ville mye heller lagt til 350kr ekstra på total summen og gått for Yokohama S-Drive til 5800kr: LINK

Jeg kommer nok aldri til å kjøpe dekk fra et annet merke.
                    Mvh. Damir

Comment

@ Dammed.
                      Det dekket du linker til er ikke ett dårlig dekk det heller, men hvis trådstarter vil ha mest strekk så er ikke dette det beste alternativet, da dette er breiere enn falken og toyo

Comment

Working...
                      X