Announcement

Collapse
No announcement yet.

Billig Mig sveis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Billig Mig sveis

    Er det noen som vet om dette er noe som er brukanes, skal bruke det til å sveise ramme og div små ting i bilen. Har ikke planer om å kjøpe det dyreste, bare hobbybruk.

    http://www.clasohlson.no/Product/Pro...px?id=20599992

    http://www.biltema.no/
    Får ikke direkte link til Biltema, men gå inn på verktøy - metallarbeid og sveis.
    Det er den modellen til kr.1790.-

    Tore
    1998 Mitsubishi Galant V6 2.5 24V
    Pioneer, AD, Audison, Soundstream

  • #2
    De to du peker til er ikke mig/mag, men rørtråd. jeg anbefaller faktisk dekk gass på rørtråd også. Skal du sveise uten gass anbefaller jeg sveise trafoer til sveise pinner.
    Skal du kun sveise rammer til bilstereon din vil nok de du peker til fungere, men når du først kjøper et sveise apparat ville jeg kjøpt noe som kan brukes til andre ting. Et mig/mag apparat er nok hva jeg ville anbefalle til til bilbruk. Og husk at på stål så bruker man aktiv gass, dermed MAG, mig er for alu f.eks
    sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
    IceAudio - Bilringen AS - inakustik

    Comment


    • #3
      Skulle vært moro å kunne sveise aluminium og rustfritt gitt
      Mvh
      Pål Andréas Bryng
      Bilstereosenteret.no
      Vi forhandler bl.a.:
      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


      Følg oss på Facebook
      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

      Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

      Comment


      • #4
        Originally posted by Erik André View Post
        De to du peker til er ikke mig/mag, men rørtråd. jeg anbefaller faktisk dekk gass på rørtråd også. Skal du sveise uten gass anbefaller jeg sveise trafoer til sveise pinner.
        Skal du kun sveise rammer til bilstereon din vil nok de du peker til fungere, men når du først kjøper et sveise apparat ville jeg kjøpt noe som kan brukes til andre ting. Et mig/mag apparat er nok hva jeg ville anbefalle til til bilbruk. Og husk at på stål så bruker man aktiv gass, dermed MAG, mig er for alu f.eks
        Erik Andre kan du anbefale noen, gjerne med link. Er ca.30år siden sist jeg sveisa så jeg er lit rusten på dette område.
        1998 Mitsubishi Galant V6 2.5 24V
        Pioneer, AD, Audison, Soundstream

        Comment


        • #5
          Originally posted by InstallBay View Post
          Skulle vært moro å kunne sveise aluminium og rustfritt gitt
          Second that!

          Bruker et biltemaapparat i verkstedet mitt, absolutt ikke bra :/

          Blir nok ivestering av et skikkelig et på vårparten

          Stjeler tråden din en anelse jeg Tore, er det ok? For lurte på om noen har et tips til et skikkelig apparat? Til en ok pris, vel og merke!
          Mvh Tony
          - The only road to take is perfection itself

          Comment


          • #6
            Jeg har brukt Migatronic i jobben tidligere og har selv en 185X, som er et spesialapparat for bilopprettere, i verkstedet og kan ikke si annet enn at jeg er kanonfornøyd med det. Men det skulle bare mangle når man ser hva det koster. ESAB har noen veldig bra apparater til en langt billigere penge enn Migatronic, men hvordan de er på MIG/MAG vet jeg ikke.
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


            Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

            Comment


            • #7
              Edit: fant ut hvor det selges Faktisk firmaet som oldefaren min starta her i Drammen
              Last edited by Tony; 04-12-2007, 23:51.
              Mvh Tony
              - The only road to take is perfection itself

              Comment


              • #8
                Er det flere som har noen forslag.
                1998 Mitsubishi Galant V6 2.5 24V
                Pioneer, AD, Audison, Soundstream

                Comment


                • #9
                  Hva med dette apparatet, er det brukanes. Prisen er vel ikke helt gal heller.
                  http://www.finn.no/finn/bap/object?f...=null&tot=null

                  Tore
                  1998 Mitsubishi Galant V6 2.5 24V
                  Pioneer, AD, Audison, Soundstream

                  Comment

                  Working...
                  X