Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer kontra alpine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Jonny.B View Post
    nei,det overlater jeg til andre...kom igjen nå da folkens,ser dere skriver tulle svar på løpende bånd her,så nå vil jeg høre skikkelige argumenter
    Den ene er god på plasma-skjermer, den andre lager god bilstereo.

    Comment


    • #17
      Originally posted by gbraen View Post
      Den ene er god på plasma-skjermer, den andre lager god bilstereo.
      Hehe. den var god

      Comment


      • #18
        Originally posted by gbraen View Post
        Den ene er god på plasma-skjermer, den andre lager god bilstereo.
        argument mottatt
        "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

        Comment


        • #19
          Jeg bruker selv Pioneer i bilen, men jeg HATER menysystemet på spilleren, mer ulogisk grensesnitt har jeg ikke vært borti.
          Ellers er den fin/bra.

          Mvh
          Dag Johansen
          "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

          Comment


          • #20
            Originally posted by Dag Johansen View Post
            Jeg bruker selv Pioneer i bilen, men jeg HATER menysystemet på spilleren, mer ulogisk grensesnitt har jeg ikke vært borti.
            Ellers er den fin/bra.

            Mvh
            Dag Johansen
            wtf ???

            Har du noensinne prøvd en Alpine ?? Blir jo forvirra før jeg har begynnt å trykke på en Alpine spiller..

            Og denne evt diskusjonen er på høyde med hva som er best av Volvo og Saab i Sverige.
            Mvh
            Lars Engen

            Comment


            • #21
              Originally posted by Dag Johansen View Post
              Jeg bruker selv Pioneer i bilen, men jeg HATER menysystemet på spilleren, mer ulogisk grensesnitt har jeg ikke vært borti.
              Ellers er den fin/bra.

              Mvh
              Dag Johansen
              Jeg syns P88RS'en har mye bedre grensesnitt en 9855, men vil ikke ha Pioneer'en for det. Med stereo er vel lyden viktigst, jeg liker ikke den "laid-back" lyden Pioneer har.

              Alpine har en mer agressiv lyd, jeg demper den lyden med forsterkere av høy klasse (Genesis S3), må matche litt med komponenter. Man må vel prøve begge deler før man gjør seg opp en mening hvilken lyd man liker best.

              Comment


              • #22
                Ja vel da, så skal jeg være seriøs, dere er skikkelige kjipe ass!!!

                Pioneer og Alpine ligger nok litt 50/50 med folks meninger, konkurranser osv.

                Selv bruker jeg pr dags dato Pioneer pga navigasjon og der tror jeg nok Pioneer er bedre enn Alpine, men skal nå ha Alpine skjermer i nakkestøttene osv, og i den ene bilen min skal jeg også ha Alpine headunit, så da har jeg 3 Pioneer spillere og 1 Alpine, hehe...

                Folk har sine meninger om hva som er best for DEM, hva som er best for deg eller dine kamerater kan jo være noe helt annet...

                Comment


                • #23
                  Takker for alle svarene. Var en diskusjon rundt dette temaet som ble startet på et annet forum, hvor en hevdet at alle "proffene" brukte alpine. Så da måtte jeg jo høre med dere, hva dere mente om dette.

                  Konklusjonen av dette blir jo da egentlig at det er ganske 50/50.
                  www.mitsubishi-klubben.no

                  Comment


                  • #24
                    de to siste sessongene i EMMA så har det vært flertallet som har brukt alpine headunit,det er det vel ingen tvil om...
                    "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Jonny.B View Post
                      de to siste sessongene i EMMA så har det vært flertallet som har brukt alpine headunit,det er det vel ingen tvil om...
                      Og de Norske bilene som vant i Tyskland hadde?

                      Comment


                      • #26
                        Om pris skal være en faktor i dette så er f.eks 9855 veldig billig for tiden i og med at mye lager ble dumpet i forbindelse med at importør byttet eier. 3490 for 9855 er et veldig mye spiller for pengene kontra tilsvarende pioneer, så får lyden være opp til hver enkelt og vurdere.

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Techpoint View Post
                          Og de Norske bilene som vant i Tyskland hadde?
                          tyskland? (10tegn)
                          "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

                          Comment


                          • #28
                            hehe. det kommer vel heller ann på hvilken idiot som trykker på spilleren!
                            Prosjekt SQ Audi A3

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by Jonny.B View Post
                              tyskland? (10tegn)
                              http://www.bilstereoforumet.no/showt...light=sinsheim

                              Originally posted by Audio-Art
                              Anders Fleischer, AutoD. Honda Civic 1. plass Advansed 7ch
                              Ketil Skjei, Audioart BMW E38 1. plass Master 7 ch. Også "Best Of Sound" dvs best lyd av alle. Er veldig godt fornøyd med det
                              Og det sitter vel Pioneer i begge disse bilene

                              Comment


                              • #30
                                jepp,det gjør det....nå snakker vi vel komplett ODR,att pioneer har beste KOMPLETTE systemet er det vel ingen tvil om...å blande inn hvem som har vunnet mest kunkuranser blir litt feil i denne sammenhengen synes jeg,ifjor hadde bilen som ble EM mester og "best of sound" alpine,og i EM sammenheng er det mest alpine,ferdig med det.

                                http://www.emmanet.se/joomla/images/...02007%20sm.pdf
                                Last edited by Jonny.B; 10-12-2007, 23:13.
                                "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

                                Comment

                                Working...
                                X