Originally posted by Jonny.B
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pioneer kontra alpine
Collapse
X
-
-
Originally posted by Dag Johansen View PostJeg bruker selv Pioneer i bilen, men jeg HATER menysystemet på spilleren, mer ulogisk grensesnitt har jeg ikke vært borti.
Ellers er den fin/bra.
Mvh
Dag Johansen
Har du noensinne prøvd en Alpine ?? Blir jo forvirra før jeg har begynnt å trykke på en Alpine spiller..
Og denne evt diskusjonen er på høyde med hva som er best av Volvo og Saab i Sverige.Mvh
Lars Engen
Comment
-
Originally posted by Dag Johansen View PostJeg bruker selv Pioneer i bilen, men jeg HATER menysystemet på spilleren, mer ulogisk grensesnitt har jeg ikke vært borti.
Ellers er den fin/bra.
Mvh
Dag Johansen
Alpine har en mer agressiv lyd, jeg demper den lyden med forsterkere av høy klasse (Genesis S3), må matche litt med komponenter. Man må vel prøve begge deler før man gjør seg opp en mening hvilken lyd man liker best.
Comment
-
Ja vel da, så skal jeg være seriøs, dere er skikkelige kjipe ass!!!
Pioneer og Alpine ligger nok litt 50/50 med folks meninger, konkurranser osv.
Selv bruker jeg pr dags dato Pioneer pga navigasjon og der tror jeg nok Pioneer er bedre enn Alpine, men skal nå ha Alpine skjermer i nakkestøttene osv, og i den ene bilen min skal jeg også ha Alpine headunit, så da har jeg 3 Pioneer spillere og 1 Alpine, hehe...
Folk har sine meninger om hva som er best for DEM, hva som er best for deg eller dine kamerater kan jo være noe helt annet...
Comment
-
Takker for alle svarene. Var en diskusjon rundt dette temaet som ble startet på et annet forum, hvor en hevdet at alle "proffene" brukte alpine. Så da måtte jeg jo høre med dere, hva dere mente om dette.
Konklusjonen av dette blir jo da egentlig at det er ganske 50/50.
Comment
-
de to siste sessongene i EMMA så har det vært flertallet som har brukt alpine headunit,det er det vel ingen tvil om..."Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."
Comment
-
-
Comment
-
Originally posted by Jonny.B View Posttyskland? (10tegn)
Originally posted by Audio-ArtAnders Fleischer, AutoD. Honda Civic 1. plass Advansed 7ch
Ketil Skjei, Audioart BMW E38 1. plass Master 7 ch. Også "Best Of Sound" dvs best lyd av alle. Er veldig godt fornøyd med det
Comment
-
jepp,det gjør det....nå snakker vi vel komplett ODR,att pioneer har beste KOMPLETTE systemet er det vel ingen tvil om...å blande inn hvem som har vunnet mest kunkuranser blir litt feil i denne sammenhengen synes jeg,ifjor hadde bilen som ble EM mester og "best of sound" alpine,og i EM sammenheng er det mest alpine,ferdig med det.
http://www.emmanet.se/joomla/images/...02007%20sm.pdfLast edited by Jonny.B; 10-12-2007, 23:13."Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."
Comment
Comment