Absorpsjonskoeffisienten målt med opasimeter ved fri akselerasjon, skal ikke overskride 2,5 m⁻¹ for bil med sugemotor. For kjøretøy angitt i tabellen i siste ledd er grenseverdien 1,5 m⁻¹ eller etter fabrikantens anvisning.
Absorpsjonskoeffisienten målt med opasimeter ved fri akselerasjon, skal ikke overskride 3,0 m⁻¹ for bil med turbolader. For kjøretøy angitt i tabellen i siste ledd er grenseverdien 1,5 m⁻¹ eller etter fabrikantens anvisning.
Følgende biler, som tilfredsstiller direktiv 70/220/EØF senest endret ved direktiv 98/69/EF trinn B («Euro 4, lette») eller kjøretøy med dieselmotor som tilfredsstiller direktiv 88/77/EØF, senest endret ved direktiv 1999/96/EF trinn B1, B2 eller C («Euro 4, tunge», «Euro 5, tunge» eller Enhanced Environmentally Vehicle, EEV), skal tilfredsstille de strengere grenseverdiene over:
men I 99% av tilfellene blir vell dette skippet.. så lenge den ikke "soter" godt under prøvekjøringa
// Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
//94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\ Mvh
Rune Kvaal
Har EU kontroll i jaunar i en del av landet hvor det er -20 i det aktuelle tidsrommet, og da måler de ikke utslipp. Mercedes'en min soter som en gammel kullbåt
[URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger
Comment