Announcement

Collapse
No announcement yet.

who owns the RAREST amp here?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Tja, så matador hadde en Phoenix Gold MPS2240. Har en slik jeg også, og den er gulle god!!

En kamerat har en Harman Kardon TC600, dem er vel rimelig sjeldne nåtildags.

Comment

om forlatelse Lars, det stå TR foran ja forresten Lars: husk å legge med solbriller tilgjengelig bak Arosan, man blir ordentlig blendet av så mye krom og grom ustyr...

Ja self Harmon Kardon TC serien er "sjelden" men litt rart egentlig siden Neby solgte en del av de. Har også hatt TC 300 og 600. En kamerat har 2 stk TC600 i bilen som brukes til daglig men de slukker strøm, lydmessig er faktisk bedre enn mye grom av nyere dato...

PG 2240 er i daglig bruk og erstater en 275 da den ble defekt , de er nærmeste identiske bortsett at 2240 har lavere sek spenning men 275 har høyere, derfor kan 2240 tåle å lastes hardere da det vil gi "mer strøm" før det blir for varmt....

SoundStream Rubicon serien synes jeg ikke er noe sjelden da dette bare er nedgraderte utgaver av gromversjonene...
      --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
      -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Comment

Originally posted by matador View Post
        om forlatelse Lars, det stå TR foran ja forresten Lars: husk å legge med solbriller tilgjengelig bak Arosan, man blir ordentlig blendet av så mye krom og grom ustyr...

Ja self Harmon Kardon TC serien er "sjelden" men litt rart egentlig siden Neby solgte en del av de. Har også hatt TC 300 og 600. En kamerat har 2 stk TC600 i bilen som brukes til daglig men de slukker strøm, lydmessig er faktisk bedre enn mye grom av nyere dato...

PG 2240 er i daglig bruk og erstater en 275 da den ble defekt , de er nærmeste identiske bortsett at 2240 har lavere sek spenning men 275 har høyere, derfor kan 2240 tåle å lastes hardere da det vil gi "mer strøm" før det blir for varmt....

SoundStream Rubicon serien synes jeg ikke er noe sjelden da dette bare er nedgraderte utgaver av gromversjonene...
        Har selv hatt TC600, er litt følsomme, har du ikke nok strøm/spenning til dem blir dem ødelagte før beskyttelseskretsen slår inn.

PG 2240 låter utrolig rent og pent, ikke allverdens kraft men dog...

Comment

Originally posted by Defus View Post
          Er Tsunami db1800t eller noe slikt sjeldne eller "bra" saker?
          Jeg har aldri testet disse selv, da de ikke har vært produsert på mange år. Men jeg er veldig interessert om noen har en til salgs. Bare sånn for å ha den på hylla
          Mvh
          Pål Andréas Bryng
          Bilstereosenteret.no
          Vi forhandler bl.a.:
          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Originally posted by InstallBay View Post
            Jeg har aldri testet disse selv, da de ikke har vært produsert på mange år. Men jeg er veldig interessert om noen har en til salgs. Bare sånn for å ha den på hylla
            For å si det slik. Den er 2 ohms mono blokk. Det sies at den skal levere 1800 watt rms i denne ohmen, og for alt jeg vet gjør den det. For øyeblikket driver den en Elemental Designs A sub, og jeg tror ikke brodern har lyst å selge forsterkeren
            [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
            Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

ikke oldschool i det hele tatt men ganske skjelden;P

1 stykk Ground Zero GZPA 1.20000 SPL under prøveoppkobling denne er forøvrig til salgs

ble i ettertid koblet opp mot 2 kobberskinner med 95kvadrat inn på hver skinne og 8x50kvadrat inn på amp og kondensator fjernet
              Last edited by omegadti; 02-10-2009, 15:19.
              Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

Comment

Noen som kjenner til evt disse forsterkerene?

Linear power
                Monolithics

Har kjenskap til å kunne skaffe meg disse.. Hva model dem heter er jeg litt usikker på akkurat nå!

Comment

Hmm, har en av de tidlige, US-produserte Sounstream Davinci da, og en 0,25ohm stabil Phoenix Gold MPS-2500 fra 1994 Men det er vel Pedi på forumet her som har de sjeldneste, bl.a et par "1 av i hele verden" Phoenix Gold MS serie forsterkere. Satser på at han leser denne og poster noen bilder
                  [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

Selv har vi en Phoenix Gold Roadster 66 hengende på veggen i butikken, ikke veldig gammel akkurat, men er nå hvertfall en limited edition forsterker (500stk), hehe..

Forøvrig til salgs for de som skulle være intr.

Fra testen:
                    Phoenix Gold RSD Roadster 66 Amp - Review Amplifier

I've mentioned that the amp sounded quiet, with no audible hiss during my listening. That is because this amp's signal to noise performance is among the best I've ever measured for this type of design. The critical fullrange channels measured at a very quiet -83dBA referenced to 1 watt, or for you old-schoolers, -102dBA at full power. Damn quiet indeed! Stereo separation was also good at -57dB.

The big amp protected instantly when I deliberately dead shorted any of the outputs, recovering automatically in a few seconds. It also has thermal shutdown protection in case of overheating-although I didn't get it anywhere near hot enough to make that occur.

Conclusion
                    Phoenix Gold hasn't forgotten its roots and from what I've seen, their latest series of premium products are as good as any they've ever built. This amp is another in the series of high-performance amps building on the legacy of the past, and maintaining a reputation for solid performance and sonic excellence into the future.
                    Last edited by dBcompaniet; 14-12-2009, 00:13.

Comment

og hva ligger denne på i pris her i norge da?

Comment

Uten å si noe helt bombesikkert akkurat nå mente jeg på det var 9990,-

Comment

Ikke så halvgal pris i Norge, egentlig. Men kan det virkelig være kun 500 stk, eller er det kun et salgstriks fra PG?

Hva hadde du tenkt deg for din, Nils Petter?

Comment

Fra en salgstråd på phoenixphorum:

Originally posted by joerg
                            I asked about the serials that are aviable here! 8)

07044395390011; 11 of 500

07044395390025; 25 of 500

07044395390041; 41 of 500

07044395390043; 43 of 500

07044395390045; 45 of 500

07044395390046; 46 of 500

07044395390052; 52 of 500

07044395390055; 55 of 500

07044395390076; 76 of 500

07044395390098; 98 of 500
                            Phoenix Gold har jo lang fartstid innen å lage små nummererte serier med forsterkere, som regel 2 fra en bestemt serie i et felles stort chassis, med et bestemt tema, så ingen grunn til å tvile på denne tipper jeg
                            [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

Hmmms, får nesten sjekke serienummeret på den vi har da moro å se hvor vi er i rekken..

Comment

Så det lå en del til salgs på eBay også, Haakon. Den billigste (brukt, riktignok, men så strøken ut) til rundt 3600,- inkludert alt. Ikke verst.

En sjappe som solgte dem nye hadde vel en åtte stykker eller noe... derfor jeg lurte på hvorfor så mange var i omløp, virker jo nesten litt rart.

Comment

Working...
                                X