Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp angående Verktøy valg !

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hjelp angående Verktøy valg !

Heisann.
    har noen spørsmål angående verktøy.

det jeg ser etter er kvalitet kontra pris så klart og skal ikke bruke flere tusen lapper på det..

trenger håndoverfres slik jeg kan få skåret ordentlig ringer og få senka elementet ned i ringen. hvis noen skjønner.

også på utkikk etter bånnsag med vinkel justering. og noe som kan skåre vinkler i kanter av plata.

Noen som kan hjelpe meg med detta kanskje noen linker også ?
    trenger verktøy nå ganske snart

takker på forhånd
    Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

ikke noe spesifikt,men fler her inne har handlet "billig" overfreser som fungerer like godt som de dyre merkene bl.a Nils petter og fler

Comment

så det er egentlig en helt vanlig håndoverfres jeg trenger altså?
      kan jeg få senka kant med den ? med et annet hode/spinner ell hva det kalles?

bånnsag med kant / grade skjærer slik man får kutta kanter i vinkler.
      hvor får jeg tak i ?

Comment

Originally posted by golfnos View Post
        ikke noe spesifikt,men fler her inne har handlet "billig" overfreser som fungerer like godt som de dyre merkene bl.a Nils petter og fler
        Det er mye billig som funker greit ja, men personlig handlet jeg en hondoverfres fra biltema for en stund siden, etter 1 dag begynte det å sprute deler fra den inklusiv at bryteren i hondtaket røk.

Fik byttet denne uten problemer på garanti, etter 2 gangen dette skjedde fikk jeg refundert pengene. gikk til nærmeste jærnvarehandel og shoppa meg en bosh til 1200. ikke hatt problemer siden
        Din Bilstereo
        Ole Martin Degvold
        www.din-bilstereo.no
        Focal, Ground Zero, Helix, C-quence, Brax

Comment

sef. mulig du var uheldig med modellen da jobber med elektroverktøy av kjente merker, og jevnt over der med "vanlig" bruk så duger det meste. Elektronisk turtallsreg er sef fint å ha, og tilgang til ekstrautstyr som føringer osv

Ellers spør trådstarter etter båndsag.. Ikke like greit med ei stikksag?? du sliter fort med å få inn større materialer på ei lita bandsag. forøvrig har clas ohlson og de fleste jernvare(jernia osv) utvalg innen slikt selv styrer vi smått med elektra beckum sine,men koster noen kroner de da..

Comment

350for fres på chlas ohlson, med ringverkty og alt.

Comment

tar meg en tur til litt forskjellig og hører om håndoverfresene dems.
              btw båndsaga.. stikk sag blir aldri god nokk erstatter fra båndsag når stikk sag ikke skårer bra nok og blir aldri like rett !!!

hvor får jeg egentlig tak i noen som skårer kantene på platene i vinkler/grader? åssen verktøy trenger jeg da?

Comment

Originally posted by titus41 View Post
                tar meg en tur til litt forskjellig og hører om håndoverfresene dems.
                btw båndsaga.. stikk sag blir aldri god nokk erstatter fra båndsag når stikk sag ikke skårer bra nok og blir aldri like rett !!!

hvor får jeg egentlig tak i noen som skårer kantene på platene i vinkler/grader? åssen verktøy trenger jeg da?
                Ein slekk ein sirkelsag du tenker på? Bare ikke kjøp biltema sin. Bruk noen kroner på det!
                Mvh Tony
                - The only road to take is perfection itself

Comment

blir vel evt sirkelsag eller bord sag du trenger da

Comment

sirkel sag ja det jeg mente.
                    noen anbefalninger på sirkel sag uten biltema?

sirkel sag da får du jo skåret i vinkel og pent rett fram stikk sag blir da bare til småting..

MEN! hva må jeg bruke for verktøy til å skåre kantene i vinkel på platene.
                    / for å forstå meg bedre så mener jeg å lage skrå kasse at kanten må være i grader for å få de på plass skjønnte bedre nå?
                    åssen verktøy bruker jeg da ?

Comment

kan kutte intill 45 graders vinkel på de fleste sirkelsager(legger ned anlegget)

f.eks https://verktoybutikken.netbox.no/bu...roducts_id/669

Comment

da har jeg vært på byggmakkern og snakka litt der kom fram til at jeg skal kjøpe denne overfresen fra Bosch

og denna håndsirkel sagen

sa da vill det komme prosjekt tråd hos meg også straks

Comment

Hei,

Jeg selger en haug med brukt el-verktøy, slik som driller, stikksager, pussemaskiner etc... Alt ligger på finn.no
                          Tor S Aamodt.

Comment

Linker til det mister
                            Mvh
                            Rolf Try Nygård

Comment

vill gjerne se link jeg og kunne ha trengt en pusse maskin snart også

sleng opp link da blir alle glad hehe

Comment

Working...
                              X