Announcement

Collapse
No announcement yet.

Erfaring med stereo i båt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Erfaring med stereo i båt?

    Er det noen som har erfaring med stereoprodukter til montering i båt?
    Har sett at bla installbay har Fusion til bruk i båt. Noen som har testet det?

    Var på båtmessa i helga og der var det mange som forhandlet BOSS, og det tror jeg ikke blir aktuelt... for å si det sånn.

  • #2
    Personlig hadde jeg prøvd å lage meg ett system der jeg kunne tatt med meg høytalerene og forsterkere hver gang jeg gikk fra båten.

    1: Mye fukt
    2: Det er helt vilt enkelt å robbe en båt, og båten din blir ikke mindre attraktiv om de vet det er stort anlegg der..
    3: Slipper å bruke så mye penger på marineustyr.
    Mvh
    Rolf Try Nygård

    Comment


    • #3
      Det blir nok ikke noe voldsom installasjon i båten, men tenkte i hvertfall å styre unna de dårligste produktene.
      Det jeg tenkte var: Spiller, 6x9 " bak, 6 " foran ved førerplass, og kanskje det samme inne i kabinen. Har en forsterker som jeg kan bruke evt på 6x9erne. Ganske standard, men vil selvsagt ha ren lyd når man ligger stille i hvert fall

      Comment


      • #4
        Si i fra Vi fører Alpine, og de har marine-utstyr.
        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

        Comment


        • #5
          Hold deg til ekte marine-produkter, uansett om du monterer de i en kasse du tar meg deg for hver gang du har brukt båten. Det er så høyt saltinnhold i lufta, at vanlig bilstereo ruster og irrer selv om det tas ut av båten etter bruk.

          I Fusion marineforsterkerne, så er alt i stål byttet ut med rustfritt og printkort har fått et lag med spesiell lakk for å beskytte mot sjøluft.

          Mange marinehøyttalere er også spesialdesignet for å tåle ekstreme påkjenninger av sjøluft og UV stråler. En vanlig bilhøyttaler vil sansynligvis gå istykker etter en tid.

          Si ifra om du ønsker et tilbud på Fusion Marine.
          Mvh
          Pål Andréas Bryng
          Bilstereosenteret.no
          Vi forhandler bl.a.:
          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


          Følg oss på Facebook
          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

          Comment


          • #6
            støter pål opp og i mente her. ingen må finne på å sette noe utstyr i en båt som ikke er beregnet for marint miljø. ser daglig at utstyr som er bergnet for bruk i båt buker under for salt innholdet i lufta.

            poly-planar er et merke som jeg vet tåler å stå i båt året rundt, lyd kvaliteten er vel noe jeg vil karaktristere som grei.

            har også sett sony og kenwood montert i div importerte amrikanske båter og løsningene derres så bra og hørtes forsåvit bra ut
            Aleksander Hammernes
            Trondheim (Hitra)
            JBL THE SOUND OF LIVE MUSIC
            http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=905

            Comment


            • #7
              har hatt noe audibhan stereo i båt ,var ingen problem dette dette stod i båten 2,5år uten noe problem med tanke på at det var ein drako fra 1980 tallet
              øl å høna kan du sjøna- fitta å dramm er mitt program

              Comment


              • #8
                Vanlige bilstereoprodukter er også ganske hardføre.. med tanke på livet i et fuktig bagasjerom..

                Har selv en liten Glastron 16 foter med en diger påhenger på, der har jeg et par 8" pioneer fulltone foran, en Alpine spiller og en Alpine forsterker..

                Alpine forsterkern ser helt fin ut inni, heller ikke spillern merker jeg noe på etter et par år. Og her har faktisk vannet kommet inn foran pga. en lekkasje oppunder fenderlista, så det burde eksistere nok fukt der.

                På høytalerne så har gitterene begynt og ruste ganske bra... men så lenge høytaleren har membran av plast så ser jeg ikke noen grunn til å kjøpe såkalt "marine" høytalere.
                Old school fool

                Comment

                Working...
                X