Announcement

Collapse
No announcement yet.

Krf's lyse ide, haha, nok ett tegn på politikere UTEN noen KOMPETANSE

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Krf's lyse ide, haha, nok ett tegn på politikere UTEN noen KOMPETANSE

    http://www.vg.no/nyheter/innenriks/n...p?artid=504582
    - Nei, røykeloven var rettet mot forbrukeren, mens forslaget om lyspærer er rettet mot bransjen. For forbrukerne blir det minimale tilpasninger, og det vil ikke gå ut over livskvaliteten i det hele tatt. Folk skal ha like godt lys i hjemme sine, forsikrer Holten Hjemdal, som også lover å gå foran som et lysende eksempel: - Jeg har fortsatt noen glødepærer, men de skal jeg skifte ut, sier KrF-representanten.
    Er de i det hele tatt klar over hvor mange forbrukere, inkludert dem selv som må ha tak i elektriker for å få bytte masse brytere osv?

    (Men man har vel alltids halogen, men er jo tydeligvis ikke det de snakker om i artikkelen)
    Last edited by dBcompaniet; 14-03-2008, 10:17.

  • #2
    Jeg er veldig lite glad i KRF for tia, de er så jævla trangsynte og lite åpne for endringer og andres syn.

    Også skal dem ha sitt syn trødd over huet på alle andre.


    En annen ting, kollektivtrafikk ftw?

    http://www.fvn.no/nyheter/kristiansa...icle566053.ece
    Mvh
    Rolf Try Nygård

    Comment


    • #3
      En viktig ting de fjottene her tydeligvis ikke har skjønt er at vi bor i ett land som trenger oppvarming hvertfall halve året. Om man har en 60w lyspære eller om man øker effekten på panelovnen med 60w har ingen ting å si. Begge avgir 60w med varme til omgivelsene.. Så klart, noen vil da si at det bedre om ovnen varmer de 60w ekstra når den trenger, men jeg ser på det som ett fett. Er mye annet som trekker mye mer strøm i huset mitt ihvertfall så jeg tror ikke at jeg hadde merket så stor forskjell ved å bytte ut lyspærene. div pcer som står på døgnet rundt, stereoen ++++

      Comment


      • #4
        Slå av alle gatelys i boligstrøk mellom klokken ett og fem eller noe sånt i stedet, og ikke minst sørg for at de ikke står på om dagen!! Det gir umiddelbart mye større resultater!

        @Techpoint: hvilke brytere er det som må byttes for å gå over til sparepærer?

        Comment


        • #5
          Originally posted by addey View Post
          Slå av alle gatelys i boligstrøk mellom klokken ett og fem eller noe sånt i stedet, og ikke minst sørg for at de ikke står på om dagen!! Det gir umiddelbart mye større resultater!

          @Techpoint: hvilke brytere er det som må byttes for å gå over til sparepærer?
          Regulerbare tenker jeg, de sparepærene ekke så glad i å plutselig få mindre spenning.
          Mvh
          Rolf Try Nygård

          Comment


          • #6
            Latterlig. Bra de forteller om de flotte eksemplene Californie og Australia. De har jo tross alt veldig likt klikma, det er jo ikke større problemer å gjøre det samme her.

            Comment


            • #7
              Originally posted by addey View Post
              Slå av alle gatelys i boligstrøk mellom klokken ett og fem eller noe sånt i stedet, og ikke minst sørg for at de ikke står på om dagen!! Det gir umiddelbart mye større resultater!

              @Techpoint: hvilke brytere er det som må byttes for å gå over til sparepærer?
              Som mine, som er hovedsaklige dimmere og bevegelsesensorer.

              Man kan bytte disse til en annen type dimmere og sensorer for at de skal takle sparepærer, men de koster ofte dobbelt så mye, og folk flest må jo ha elektriker til å bytte disse også.

              En bevegelsessensor til vanlige kunder koster ca 800kr for den typen som tar vanlige pærer, spotter osv. for den som også kan ta noen lysrørtyper så koster det ca 2000kr

              Comment


              • #8
                Og en annen ting, som jeg merket meg når jeg leste artikkelen om sparepærer:

                - Lyspærer produseres også i Norge. Vil norske arbeidsplasser gå tapt?

                - Nei, det trenger ikke å skje. Produsenten Osram har allerede sparepærer på markedet. De har til og med en pære som lyser i 15 år, så jeg har tro på at dette er noe bransjen vil være med på.
                Hmm.. Så da mister jo norske arbeidere jobben da? Jeg mener, når først alle har byttet til sparepærer og betalt to høvdinger pr. bryter, så trenger vi da ikke så høy produksjon av lyspærer lengre, etter som de varer "uendelig lenge"..? Det høres ut som nedbemanning i mine ører..

                Men hvis Line Henriette Holten Hjemdal (KrF) kan betale omskolering og attføring på disse arbeiderene hun tar fra jobben, så gjerne for meg..

                Synes forslag som vettug bruk av gatelys o.l. bør komme først i køen, ja.

                Og ang. KrF og kollektivtransport.. Var det ikke Bondevik som gikk til valg på å halvere/fjerne prisene på kollektivtransport? (JO..!) Nei vet du hva, det finnes mer intelligente parti å gi stemmen sin..
                [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

                Comment


                • #9
                  KRF og kollektiv var ingen link btw, bare noe jeg leste der og da, ble litt oppgitt

                  De vil tvinge oss til å ta buss, men kollektivtrafikken her i sør er FUCKINGS latterlig

                  Ta buss til jobb for meg ville tatt ca 2timer.
                  Mvh
                  Rolf Try Nygård

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by neptyr View Post
                    KRF og kollektiv var ingen link btw, bare noe jeg leste der og da, ble litt oppgitt

                    De vil tvinge oss til å ta buss, men kollektivtrafikken her i sør er FUCKINGS latterlig

                    Ta buss til jobb for meg ville tatt ca 2timer.
                    hehe, det er så mange gode eksempler på dette..

                    Som fruen, som jobber på Tromøya her, det tar ca 10 minutter å kjøre med bil, og over en time om hu tar buss, OG vi kunne kjøpe en bil til ca 30 000kr, og holde denne med "lån", forsikring, års/veiavgift og bensin, og det var fortsatt billigere enn å velge bussen, latterligt? JA!

                    Comment

                    Working...
                    X