Announcement

Collapse
No announcement yet.

Militæret 2008

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Engen Audio View Post
    Avtjente 12 mnd som luftsoldat, hvorav 10 av de på Andøya. Satt og holdt vakt over en flystasjon hvor det jobbet 5 mennesker eller noe, 14 dager på og 14 dager av tjeneste, når man hadde vakt så var det 2 timer på og 10 timer av... Sier seg selv at det kunne bli kjedelig.. La på meg 22 kg i militæret :-D og det var ikke pga maten.
    Faren min kommer fra andøya. Er der hele tia på besøk hos familie. Er ikke akkurat der mest spennende plassen, men de har noen helvettes vintre. De sier alle er så lave der, siden de høye ble blåst på sjøen

    Comment


    • #17
      Det er jo en grunn til at alle husene i utkanten av Andenes er boltet fast i bakken med stålwire i all retninger. Jeg var der vinteren 96/97 mener jeg at det var. Værste vinteren i manns minne, 56 kuling eller storm varsler i januar 97 :-S
      Mvh
      Lars Engen

      Comment


      • #18
        skal inn i panserbataljon i sommer
        Focal
        Mosconi
        Pioneer

        Comment


        • #19
          fikk et fint brev, hvor det stod at de ikke trengte mine tjenester i disse fredstider, for noen år tilbake siden. ble ikke lite glad da
          www.mitsubishi-klubben.no

          Comment


          • #20
            Jeg var først i Sandnes på kruttlappskole jan 96, så fortsatte jeg i leirlaget der til aug.96. Da la de ned leiren og vi måtte pakke sakene våre og jeg reiste til et dørgende kjedelig sted. Ulven utenfor Bergen. Jada, Søviknes land det...
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


            Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

            Comment


            • #21
              Hadde rekrutten på Værnes Flystasjon før jeg ble kastet ut i øygapet utpå Ørlandet, hvor jeg tjenestegjorde som Luftvernsoldat. Og hadde en slektning av Tommen som jobbet som sivil handyman hos LOG-troppen.
              Var vel i 2001 tenke jeg. vi var ihvertfall det siste kullet fra luftvåpenet som fikk ordentlig Perm-uniform og ikke den kjedelig m98'en som er nå.. hehe..

              Angrer ikke på at jeg var i militæret, hadde det ikke vært for at jeg allerede hadde skoleplass, så hadde jeg fortsatt der tror jeg..
              Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
              Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
              Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
              -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

              Comment


              • #22
                Hadde innrykk den 17. Januar, jeg..

                Kom akkurat tilbake fra min første perm.. ikke moro å være tilbake egentli, selv om tjenesten her oppe i Bardufoss (Combat Service Support), er noe av det letteste som er innen hæren.. - Var godt å være hjemme i 11 dager med fri hele tiden..

                Få seg litt fast fit*e igjen!

                Det jeg savner mest her oppe.. resten er bare chill
                Mvh.
                Roy
                Mob: 40 30 99 06

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Crazytaxi View Post
                  Hadde rekrutten på Værnes Flystasjon før jeg ble kastet ut i øygapet utpå Ørlandet, hvor jeg tjenestegjorde som Luftvernsoldat. Og hadde en slektning av Tommen som jobbet som sivil handyman hos LOG-troppen.
                  Var vel i 2001 tenke jeg. vi var ihvertfall det siste kullet fra luftvåpenet som fikk ordentlig Perm-uniform og ikke den kjedelig m98'en som er nå.. hehe..

                  Angrer ikke på at jeg var i militæret, hadde det ikke vært for at jeg allerede hadde skoleplass, så hadde jeg fortsatt der tror jeg..
                  Hø? Noe jeg ikke har fått med meg her? Eneste slektningen jeg hadde i militæret i 2001 var min storebror som jobba som kokk i messa, sammen med en del luringer. Var det han? Var isåfall på samme rekruttskole også dere da, for han var også på Værnes. Ellers, så jobber jo onkelen min der enda da, usikker på hva han holder på med.
                  Selv er jeg innklat i Madla i sjøforsvaret i Januar 2009..Huff å huff..
                  Last edited by Tommen; 27-03-2008, 02:27.
                  VW/Audi ende-tusi-ast!

                  Comment


                  • #24
                    Jeg var i Ingeniør Bataljonen på Skjold i 06. Det var ett veldig bra år. Var STING soldat så jeg fløy rundt å sprang ting i fillebiter. Det var morsomt. Er ikke så mange steder man blir oppfordret til å bruke mer sprengstoff bare for å være sikker på at det går i stykker. 18kg tnt under en 500kg stein er mer enn nok for å lage grus. Man kan faktisk tjene godt på å være i forsvaret. Jeg fikk lastebillappen, truck bevis, vekter bevis, jeger prøven og salgskurs. Betalte ikke en kr for noe av det.

                    Comment


                    • #25
                      Til deg som skulle ta befalsskolen istede for da slipper du førstegangstjeneste. Du "slipper" vanlig førtegangstjeneste,men det er litt feil for du har jo ett halvt år + 1 år plikt.

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Tommen View Post
                        Hø? Noe jeg ikke har fått med meg her? Eneste slektningen jeg hadde i militæret i 2001 var min storebror som jobba som kokk i messa, sammen med en del luringer. Var det han? Var isåfall på samme rekruttskole også dere da, for han var også på Værnes. Ellers, så jobber jo onkelen min der enda da, usikker på hva han holder på med.
                        Selv er jeg innklat i Madla i sjøforsvaret i Januar 2009..Huff å huff..
                        Det var onkelen din som jeg hadde noe med å gjøre ihvertfall.. hehe.. Han het da? Maten der var jo ikke så ille da.. hehe.. (fordelen med å være på en base hvor det er stasjonert utenlandske tropper hehe)
                        Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                        Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                        Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                        -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by AndreasLie View Post
                          Til deg som skulle ta befalsskolen istede for da slipper du førstegangstjeneste. Du "slipper" vanlig førtegangstjeneste,men det er litt feil for du har jo ett halvt år + 1 år plikt.
                          Befalskolen er vel 2 år uansett om du har hatt førstegangstjeneste eller ikke. Derfor sparer jeg ett år, siden jeg slipper å gå førstegangtjenesten.

                          Comment


                          • #28
                            Fikk innkallelse til førstegangstjeneste på Madla / Luft greier i mars 2009..
                            Ringte dem og fikk utsettelse med søkeplikt som fallskjermjeger til høsten 2009.
                            Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
                            Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
                            Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by Crazytaxi View Post
                              Det var onkelen din som jeg hadde noe med å gjøre ihvertfall.. hehe.. Han het da? Maten der var jo ikke så ille da.. hehe.. (fordelen med å være på en base hvor det er stasjonert utenlandske tropper hehe)
                              onkelen min heter rune skogstad. Men regner med du jobba med en ved navnet Egil Skaret?
                              VW/Audi ende-tusi-ast!

                              Comment


                              • #30
                                Var Egil Skaret han het ja.
                                Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                                Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                                Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                                -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

                                Comment

                                Working...
                                X