Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fotoboks?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Jeg har jobbet et par år nå med å blandt annet montere Police Pilot og nå Trip Track som tar over.Dette er veldig nøyaktige instrumenter som måler politibilen / sykkelen veldig nøyaktig. Men om det ikke blir brukt riktig hjelper jo det lite.
    På sykkelen hvor han var alene skal han jo ha kamera som viser når han startet og stoppet målingen så om du ikke mener det er riktig kan du jo be om å få se den.
    Jeg er enig i at alle målemetodene til politiet ikke er helt nøyaktige, derfor har de også en sikkerhetsmargin som de trekker fra i ditt favør. Men så lenge det er godkjennt er det lite å gjøre noe med.

Comment

Originally posted by Bussemannen View Post
      Jeg har jobbet et par år nå med å blandt annet montere Police Pilot og nå Trip Track som tar over.Dette er veldig nøyaktige instrumenter som måler politibilen / sykkelen veldig nøyaktig. Men om det ikke blir brukt riktig hjelper jo det lite.
      På sykkelen hvor han var alene skal han jo ha kamera som viser når han startet og stoppet målingen så om du ikke mener det er riktig kan du jo be om å få se den.
      Jeg er enig i at alle målemetodene til politiet ikke er helt nøyaktige, derfor har de også en sikkerhetsmargin som de trekker fra i ditt favør. Men så lenge det er godkjennt er det lite å gjøre noe med.
      Han prøve å gi inntrykk av at han hadde vært snill med meg, "det inkluderer også 20 meter sikkerhetsmargin som vi er pålagt å gi, hvis ikke hadde målingen vært mye høyere". Ja, for 20 meter på 5.5km er jo mye...

Menmen, har fått forslag fra påtalemyndigheten om 12.000,- og 4 måneder uten lapp. Kommer nok til å vedta, for å slippe mer stress, men det betyr også at jeg ikke får se kalibreringspapirer/kamerabilder av ting som kunne ha ugyldiggjort målingen. Men igjen, det betyr også at jeg måtte hatt med meg advokat til 10 lapper i retten, pluss en del styr, uten at jeg nødvendigvis verken hadde fått lavere bot eller lavere inndragningstid.

Comment

Uh.. Kjiper'n!

Det er klart, er du avhengig av førerkortet og trenger det tilbake så fort som mulig, så er det jo best å vedta.
        Men hvis ikke er i hvertfall ikke jeg i tvil om hva jeg ville gjort. Tror jeg.
        Skal vel ikke en så veldig dyktig advokat til en gang for å fått ned de to kilometerene du manglet for å få beholde lappen.

Men enten man gjør det ene eller det andre, så koster det jo penger. Men det visste du jo når du suste av gårde i 140 km/t

Ellers stusser jeg på det du skriver om at dersom du vedtar så mister du retten til å se video, måling og kalibreringspapirer... Det har jeg ikke hørt om før. Har du sjekket dette opp grundig? Jeg ville bedt om å få se kalibreringspapirer på stedet. Det skal vel neppe så mye til for Politiet å i ettertid av hendelsen fake noen "riktige" kalibreringspapirer, dersom det var noe muffins i skåla....
        [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

Comment

Ellers kan jeg jo slenge med en liten SLÄGER som alle burde ha et forhold til.. Herlig liten video-snutt

http://www.youtube.com/watch?v=zVL7OFnkAlE
          [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

Comment

Originally posted by thomasekeli View Post
            Ellers kan jeg jo slenge med en liten SLÄGER som alle burde ha et forhold til.. Herlig liten video-snutt

http://www.youtube.com/watch?v=zVL7OFnkAlE

Ahaha! Genialt!:P
            Mvh.
            Roy
            Mob: 40 30 99 06

Comment

Originally posted by thomasekeli View Post
              Ellers stusser jeg på det du skriver om at dersom du vedtar så mister du retten til å se video, måling og kalibreringspapirer... Det har jeg ikke hørt om før. Har du sjekket dette opp grundig? Jeg ville bedt om å få se kalibreringspapirer på stedet. Det skal vel neppe så mye til for Politiet å i ettertid av hendelsen fake noen "riktige" kalibreringspapirer, dersom det var noe muffins i skåla....
              Må nok i retten for å få se papirene, eventuelt betale en advokat for å få de ut fra politiet. Man kan ikke, som privatperson, hente ut politidokumenter.
              Og det er nettopp dette med faking av papirer som gjør at man må passe på å spørre når man blir stoppet.

Comment

Working...
              X