Jeg ser det veldig enkelt for meg at det vil være det markedet er villig til og betale... Men hvis det er noen som selger noe til dumpingpriser fordi de har fått det veldig billig i utgangspunktet, vil dette være med og ødelegge for de som da ikke har fått kjøpt det like billig, fordi det da vil skape en presedens om at selger ikke kan ta mer for produktet, samme om han har kjøpt det fra USA, "trunksale" i en bakgate på grønland, eller hos merkeforhandler i Norge, fordi markedet da vil mene at det produktet ikke er verdt mer på bruktmarkedet. Dette kommer da fra Adams Smiths Teori om markedspris i et marked med fullkommen konkurranse sånn som jeg tolker det mot denne situasjonen. Shoot me if I'm wrong
Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
-Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-
så lenge garantien er lik, så er jeg enig, men jeg ville ikke betalt like mye for ett produkt som ikke hadde garanti/reklmasjonsmuligheter som ett som hadde hatt det
kommer også an på hva som skal selges,hvordan tilgangen til det som skal selges er.
men synes det er vanskelig å få solgt brukt bilstereo nå om dagen,om det ikke er noe veldig spesielt,så er det vanskelig å få igjen 50% også
Dette er tilbud / Etterspørsel og markedets usikkerhet.
Gammelt "old school" utstyr som er kjent for å være gromt, kan man jo få igjen endel for, i forhold til å selge en forsterker som knapt er pustet på.
Da spytter man ofte i de ekstra kronene for å være sikker på at man har en garanti, og en profesjonell part man kan forholde seg til.
Derfor så må prisforskjellen mellom "brukt-pris" og nypris være så stor så kjøper føler at den "garanterte garantien" (dumt sagt men kom ikke på noen bedre måte og si det på) er verdt for han.
Er det dyre forsterkere og høyttalere som koster mange tusen så virker det som om markedet har en aversjon mot å handle da usikkerhetsmomentet rundt dette med hvordan ting er blitt behandlet og at man ikke kjenner "historien" til det produktet.
For man har jo eksempler med at man kjøper noe som kanskje er litt dyrere hos person A, enn det samme produktet som person B selger fordi person B har et rykte på seg at "Nei, hvis han har hatt det, så er det ikke igjen noe av det. Han behandler ikkenoe bra.. osv osv" Dette virker som er veldig gjeldende innen bruktbilsalg (første jeg kom på)
Fordi da kan plutselig veldig billig bli veldig dyrt.
Sålenge det ikke er noe spesielt så virker det som om det er litt sesongavhengig på når det er mest kjøpere..
så lenge garantien er lik, så er jeg enig, men jeg ville ikke betalt like mye for ett produkt som ikke hadde garanti/reklmasjonsmuligheter som ett som hadde hatt det
Dette gjelder meg også. Men, det virker som om mange bare tenker at brukt er brukt uansett om det er garanti eller ikke..
Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
-Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-
Comment