Announcement

Collapse
No announcement yet.

PA anlegg vs. hjemmekino anlegg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • PA anlegg vs. hjemmekino anlegg

    Har nå skaffet meg prosjektor og lerret, og det jeg tenkte på nå er litt lyd til det.
    Jeg spiller en god del xbox 360, og ser utrolig mye film.
    Det jeg liker er at lyden spiller så bra at det føles som om jeg er med i filmen, og at det spiller høyt.
    Det vil ikke bli brukt til vanlig musikk lytting, bare spill og film.

    Så er derfor jeg spør dere.
    Jeg vil ha deres meninger om de forskjellig anleggene, va som egener seg best, og deres erferinger om det.

    Rommet det skal stå på er ca 20kvm.

  • #2
    Hjemme høyttalere med store elementer og et par subwoofere ville jeg valgt om det skal spilles høyt og over lengre tid.

    PA låter aldri bra, selv om det kan spille høyt.
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      Cerwin Vega funker fjell til litt sånn rølpekino med høy volumføring. Men selv liker jeg vanlige Hifi høyttalere og noen skikkelig SUBwoofere til å puste liv fra 10hz og opp til resten.
      Jonas Tautra
      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

      Comment


      • #4
        dali concept 10 + sub da..
        sound.vision.soul

        Type R

        Comment


        • #5
          QLN Artech 12 gir jo sinnsykt mye trykk for pengene. Spiller "like" høyt som CV, men spiller penere.

          Skal du ha surround? Billig receiver med en brukt effektforsterker kan isåfall være en god løsning.

          Når det kommer til sub bør du titte på SVS, lite som overgår dem på film!
          Alpine
          Audison
          Hertz
          Soundstream

          Comment


          • #6
            tenkte å satse på surrond ja.
            Har ca 5000 i første omgang å bruke.
            Har dere noen anbefalinger til meg?
            Hva vil jeg få mest for penga?

            Takk for mange fine meninger fra dere

            Comment


            • #7
              For 5000 er det vanskelig å få noe som helst dessverre.

              De billigste oppegående forsterkere starter på ca. 3000. Det går fort 500-1000 kroner til bare kabler.

              Men skal jeg anbefale noe må det bli dette:

              http://www.surround.no/product/45266...-V461_RDS.html

              Så får du kjøpe center og bakhøyttalere senere.

              Brukt kan være en mulighet selvfølgelig.
              Alpine
              Audison
              Hertz
              Soundstream

              Comment


              • #8
                Uhm... Heller CV enn QLN as, QLN == Proson == Genexa == Dantax osv av billig ræl.
                Mvh
                Rolf Try Nygård

                Comment


                • #9
                  Originally posted by neptyr View Post
                  Uhm... Heller CV enn QLN as, QLN == Proson == Genexa == Dantax osv av billig ræl.
                  Hva med Dynavoice som har fått meget bra kritikker? Går under samme greiene det også.

                  Velger heller ut ifra lyden enn hvilke søstermerker et merke har og da må nok CV se seg skamslått.
                  Alpine
                  Audison
                  Hertz
                  Soundstream

                  Comment


                  • #10
                    Trur jeg skal prøve å fikse meg en god forsterker først, også har jeg litt lyst å prøve Dynavoice F-6 siden den har fått så bra kritikk å ikke koster mere en 900 kr
                    Noen som har erfaring med den?

                    Comment


                    • #11
                      Jeg har selv Dynavoice M-65 hjemme, og er så fornøyde med de at jeg tror knapt jeg har gjort et så bra kjøp noen sinne!

                      Betale 1700,- for de, og jeg mener de er verdt ca. 10 ganger så mye, uten å ta i!

                      De koster vel 1900,- eller noe sånt på komplett.no.. Kjøper du de og bruker til front, og F-6 bak har du et kjempebra utgangspunkt!

                      De krever nesten ikke forsterker heller, men anbefaler deg å bruke noen kroner på det likevel (såklart), siden de spiller kjempefint med "rett" forsterker..
                      Mvh.
                      Roy
                      Mob: 40 30 99 06

                      Comment


                      • #12
                        akkurat det jeg hadde tenk
                        Sendt mail for å høre på pakkepris.
                        Hvordan forsterker har du på det da?

                        Comment


                        • #13
                          Har en Philips forsterker som ble produsert av Marantz.. Husker ikke helt hva den heter, men skal undersøke.. Kostet 8000,- i sin tid husker jeg.. Kjempegod forsterker!
                          Mvh.
                          Roy
                          Mob: 40 30 99 06

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by spade View Post
                            Hva med Dynavoice som har fått meget bra kritikker? Går under samme greiene det også.

                            Velger heller ut ifra lyden enn hvilke søstermerker et merke har og da må nok CV se seg skamslått.
                            Joda, dynavoice er en litt annen klasse, men de koster der etter og.

                            Men de andre merkene som jeg nevnte, er slike som bare popper opp når det ene begynner å selge dårlig.

                            Sier sitt at det er spinka og spart når ett sett med 2x10, 5" mellomtone, diskant og "horndiskant" koster 2lapper...
                            Mvh
                            Rolf Try Nygård

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by neptyr View Post
                              Joda, dynavoice er en litt annen klasse, men de koster der etter og.

                              Men de andre merkene som jeg nevnte, er slike som bare popper opp når det ene begynner å selge dårlig.

                              Sier sitt at det er spinka og spart når ett sett med 2x10, 5" mellomtone, diskant og "horndiskant" koster 2lapper...
                              Dynavoice koster da ikke noe mer enn QLN.

                              Og den modellen fra QLN jeg anbefalte har 2x12" og koster 7000. Vil si at den er i nærheten av Dali Concept 10, QLN trøkker litt mer og Dali spiller litt penere, men koster en del mer også.

                              Kan jo refere fra en test en test i "Hjemmekino" der Artech 12 får bedre score enn CV CLS15. QLN blir beskrevet som høyttalere som spiller ekstremt høyt, men alikevel pent. De spiller også bra på lave volum.

                              "CV er en skuffende lydmessing opplevelse. Gøyfaktoren blir knust i fillebiter av den aggresive lyden."

                              Selv om alle er produsert på samme fabrikk i Kina og at Genexxa er det billigste på markedet og Proson med 2x15" går for ingenting på netthandelen leverer faktisk QLN og Dynavoice ganske gode produkter.

                              Men skal du være fordomsfull får du bare være det, høyttalerne jeg anbefalte koster alt for mye for trådstarters budsjett alikevel.

                              Foresten, har du hørt høyttalerne jeg nevner i det heletatt? Skeptisk.
                              Alpine
                              Audison
                              Hertz
                              Soundstream

                              Comment

                              Working...
                              X