Announcement

Collapse
No announcement yet.

PA anlegg vs. hjemmekino anlegg

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Jeg var lenge på jakt etter høytalere til mitt oppsett, og jeg har hørt det meste av det der.

QLN er noe søppel spør du meg, funka kun til tekno, gi dem noe metall, så ble det bare grums som kom, fra ende til annen, i tyyypisk Cervin/proson stil.
    Jeg har eid proson, jeg har eid Genexxa, jeg har eid MER proson, og det er det samme hver gang, grums såfort de får mer enn en tone å jobbe med....

Klipschene mine er jææævlig mye bedre, ikke så superduper klar lyd, og for mange kan hornet være grufult, alt etter hva man foretrekker, men de står i hjemmekinoen, og der funker de som bare faen, INGENTING til rundt 10k klarer å slå dem der, det er jeg totalt overbevist om.

Ellers nei, jeg har ikke hørt Dynvoice, jeg blanda dem med PSB, som er fine i lyden, men bassen er latterlig slapp med mindre du har en powerplant av en amp.

CV har jeg aldri likt, men det er festfaktor, og de spiller jæævlig høyt og agressivt. For meg høres det ut som feil folk som har testa dem, og vært instillt på at det skal låte bra...

Mulig dynavoice har klart det ikke proson og dem klarte, nemlig å bygge skikkelig delefiltere, men jeg har hørt(blablabla kamerat til blablaregla) at om du bygger om delefilterene på Proson/QLN f.eks, så skal dem visstnok begynne å låte mye bedre med en gang.
    Mvh
    Rolf Try Nygård

Comment

Originally posted by InstallBay View Post
      Hjemme høyttalere med store elementer og et par subwoofere ville jeg valgt om det skal spilles høyt og over lengre tid.

PA låter aldri bra, selv om det kan spille høyt .
      hehe... ikke enig med deg da Pål, men en kvalitets PA forsteker vil koste alene mer enn 5000kr da

ellers et bedre alternativ enn Dynavoice er Patos høyttalere -de gikk konkurs for ikke lenge siden og derfor veldig billige for tiden - Komplett hadde feil priset noen av de til 130Kr eller rundt der for paret og ink porto men det hele endte med ca 500kr til de som hadde bestilt med feil pris... ang. forsterkere så er det mye brukt som er bra å få kjøpt for gode priser. Samme med høyttalere også, ikke så lenge siden det gikk et par HF275 Helios for 2tusen kr... kostet som bygge sett ca 20tusen kr... og de veide ca 35kilo stk... det blir mange dynavoicer det...

anbefaler deg heller å kjøpe få men gode komponenter... selv en stereo oppsett vil låte bedre enn en full sourround pakke til samme pris...
      --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
      -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Comment

Patos norge gikk vel konk, men Patos holdings lever vel i beste velgående?

Og har og begynt med kinaproduksjon av billigmodellene tar jeg ikke helt feil.
        Mvh
        Rolf Try Nygård

Comment

http://avforum.no/forum/generelt-aud...konkurs-2.html

Or not ^^
          Mvh
          Rolf Try Nygård

Comment

Alternativ til Klipsch: Canton Chrono 509
            Alpine
            Audison
            Hertz
            Soundstream

Comment

Originally posted by spade View Post
              Alternativ til Klipsch: Canton Chrono 509
              Oooh, I might stand corrected, må få lytta til dem en dag, de så meget spennende ut.

Men Klipsch har en egen lyd til hjemmekino as, de banka selv veldig dyre patos på det!
              Men som jeg sa, ikke sånn veeeeeldig superlytte høytalere har jeg funnet ut av, etter som referansene mine stiger
              Mvh
              Rolf Try Nygård

Comment

Altså til film er Klipsch i en egen klasse nesten, har vurdert RF-62 og RF-82 selv.

Når det kommer til musikk hører jeg mye Iron Maiden, Metallica og Dire Straits. Hadde jeg skulle valgt ut ifra de to førstnevnte er nok Klipsch mer egnet, men jeg likte virkelig hva Canton presterte når de spilte Dire Straits. De har ikke samme trykket som RF-82, men oppover i frekvenser liker jeg de meget godt.

Men nå begynner vi kanskje å komme litt langt unna topic
                Alpine
                Audison
                Hertz
                Soundstream

Comment

Originally posted by spade View Post
                  Altså til film er Klipsch i en egen klasse nesten, har vurdert RF-62 og RF-82 selv.

Når det kommer til musikk hører jeg mye Iron Maiden, Metallica og Dire Straits. Hadde jeg skulle valgt ut ifra de to førstnevnte er nok Klipsch mer egnet, men jeg likte virkelig hva Canton presterte når de spilte Dire Straits. De har ikke samme trykket som RF-82, men oppover i frekvenser liker jeg de meget godt.

Men nå begynner vi kanskje å komme litt langt unna topic
                  Gjør det noe når admin er med på leken ? ;D

Anyhow, har ett sett med RF-82, og de perfomer rått til prisen.

Ikke fult så livlige etter at jeg fjerna Electrocompaniet EC-2 saken min fra dem, og satte dem på en Yamaha RVX-660 (tror ejg den heter), men de spiller fett uansett

Ellers bruker jeg ett sett med JMLab Megane(focal) når jeg sitter ved pc'n, deilig lyd i dem
                  Mvh
                  Rolf Try Nygård

Comment

hehe, bare morsomt å høre om deres erfaringer
                    Men er det ingen flere som har noe erfaring med PA anlegg?

Comment

Som matador er inne på, kan nok PA fungere meget bra, men budsjettet ditt holder ikke. Hvis selvbygg er aktuelt, er det mulig å bygge relativt rimelige høyttalere basert på PA-elementer. Du finner for eksempel kit hos http://www.pispeakers.com/.

Frode

Comment

Originally posted by neptyr View Post
                        Uhm... Heller CV enn QLN as, QLN == Proson == Genexa == Dantax osv av billig ræl.
                        Hmm.. Alle disse merkene har gode høyttalere.. Spes om du syntes lyden fra CL er god nok, så er alle de fire merkene der mer enn gode nok..

Såklart, mesteparten av det de lager er bare søppel, men de har flere par som virkelig er verdt å prøve ut.. Har hatt både Proson, Genexa, og Dantax selv, og var kjempefornøyd med de!=)
                        Mvh.
                        Roy
                        Mob: 40 30 99 06

Comment

Da var Dynavoice M-65 handlet inn til front, og Dynavoice F-6 handlet inn til bak, så nå funderer jeg litt på en aktiv sub. tenker bare å gå for noe billig først.
                          Så nå går jeg bare å gleder meg til jeg får høytalerne i posten

Comment

Du får ikke noe som er i nærheten, til den prisen, så du gjorde noen gode kjøp der!=)

Aktiv sub finnes det mange å velge mellom i den nedre prisklassen.. Finnes en god del på netthandelen faktisk, som ikke er så alt for værst til den prisen du må gi=)

Ellers er det en del på avforum.no..

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=34389&cat=12

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=34213&cat=12

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=32311&cat=12

http://netthandelen.no/visAuksjon.as...onsID=12457325
                            Last edited by aFFekak; 02-08-2008, 02:05.
                            Mvh.
                            Roy
                            Mob: 40 30 99 06

Comment

Jeg har en XTZ 99 W10.16.. kan kanskje skille meg med den til rett pris (ikke så dyrt). Er gulle god sub, når jeg hadde 16mm2 stue var den dritbra, nå som stua er 30m2 er den ikke fullt så fet.

Comment

hehe,morro disk.dette her er det en som spør om anlegg i 5000kroners prisklassen og spør om anbefalninger.
                                Og så kommer det mange "gode"forslag i den prisklassen.
                                Så ender "nesten"hele diskusjonen med at "alt"er bare dritt
                                Selvfølgelig er det det,men i sin prisklasse har jeg hørt alt dette spille "greit" i riktig kombo på rett musikk/film i forhold til hva man er ute etter.

Hvis vi ser bort fra dynavoice så har jeg solgt alt dette i mine 4 år på hificenteret.
                                Og hva som er best er en smaksak mener jeg.
                                Og alle burde ha minst 2 anlegg.Ett til lytting og ett til å rense øra med.
                                Dyrt blir det hvis du er vant til å stille krav og vil ha begge deler

kan dog være enig i at klipsch kan være best men de er følsomme og for jævlig følsomme mot dårlig elektronikk=låter fort bæsj.

qln er etter min erfaring lettere å få til å spille bra men den gang jeg solgte de hadde de en filosofi som ikke tillot mere enn 6,5" i bassen(på billig modellene)evt flere av de..(8 år siden jeg var selger)
                                Disse hadde den gangen gode kasser med avstivninger som tålte knoketesten,
                                regner med at de er litt mere konvensjonelle i dag for å få solgt nok

Genexxa og proson solgte vi bare for å ha noe å hive etter kunder med tynne lommebøker
                                De hadde en fønnfactor som merkelig nok slo ann for en del folk

Comment

Working...
                                X