Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bilstereoblad - meninger!?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Som vanlig kommer epifant her med svært konstruktive kommentarer..
    Må si meg enig med de fleste her at en papir-versjon hadde vært fetest, men dét koster en del å få gjennomført. En PDF som man kan printe ut kan også være med å øke intervallet for publikasjonen. Ellers kan man jo merge PDF og forslaget til epifant.. Slik at noen av publikasjonene kommer som et vedlegg i et allerede eksisterende blad. Så lenge dette ikke er Hjemmet eller KK så handler jeg

    Bra engasjement Jokke! Og godt poeng å høre med Glenn ettersom han har vært igjenom en liknende diskusjon før.
    [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

    Comment


    • #17
      Hva med en mulig samordning med Emma og DBdrag til å hjelpe til å utgi et evt. blad da?

      Bare et lite forslag.. Lyd i Bil gruppen har jo også nok med folk, sponsorer osv.. Kanskje en ide? Kunne jo fint fått pakket noen av utgiftene inn i medlemskapsavgiftene.. Samt hadde ikke gjort noe å betalt en liten mindre sum for å få et slikt blad i posten, jeg har ikke problemer med å betale en 50 kroner +- for noe sånt hvertfall
      1993 BMW 318is coupe

      Alpine - Phoenix Gold - UsAmps - Hertz - Odyssey - Evus - Tsunami - Vibroplast

      Comment


      • #18
        Realistisk sett hadde nok et slikt blad kostet nærmere 100 kr enn 50 kr per utgave, kanskje enda høyere dersom man ikke klarer å opprettholde et høyt opplag. Fidelity koster 98,- per utgave, og der er opplaget rundt 30 000 så vidt jeg vet...

        Dessuten er det alt annet enn enkelt å skulle holde noe slikt nøytralt. Hvor mange virkelig kunnskapsrike bilstereointeresserte som også evner å ordlegge seg skriftlig vet man om som ikke har tilknytning til en eller annen forhandler, importør eller produsent...?

        Comment


        • #19
          PDF er vel ingen problem? de fleste har en laptop man kan ta med på do om dagen vel?
          Jonas Tautra
          - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
          Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

          Comment


          • #20
            Du skal ha cred for å stå først frem

            PDF gir som jeg også har nevnt tidligere, mulighet for klikkbare linker, innbakte videoer og endel andre fordeler man ikke får med et trykt magasin.

            "Papir er SÅ 2007"

            Comment


            • #21
              Originally posted by Hifonic View Post
              PDF er vel ingen problem? de fleste har en laptop man kan ta med på do om dagen vel?
              Seriøst? sitter du på ramma og legger inn innlegg her på forumet???
              Reinhardt

              Comment


              • #22
                Originally posted by vwboy View Post
                Seriøst? sitter du på ramma og legger inn innlegg her på forumet???
                Spørsmålet er vel heller; Gjør du IKKE?

                Oh... glemte nesten:
                Mvh Tony
                - The only road to take is perfection itself

                Comment


                • #23
                  Jeg aner ny avstemning: "hvor mange ganger om dagen besøker du Bilstereforumet fra Trykkeriet?"

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by epifant View Post
                    Jeg aner ny avstemning: "hvor mange ganger om dagen besøker du Bilstereforumet fra Trykkeriet?"
                    sporer ikke av her nå eller? hehe
                    Reinhardt

                    Comment


                    • #25
                      Ikke nok med det, jeg innså at jeg ikke hadde svart på noen av de opprinnelige spørsmålene...


                      Hva slags type innhold?
                      Produkttester og -anmeldelser, både av koaksiale 5 og 6-tommere, billige 4-kanalere osv., men også litt mer eksotisk utstyr. Man må nok belage seg på å både tilfredsstille massene og samtidig få med endel sikleobjekter. På en nogenlunde balansert måte. Seriøse, forståelige artikler om forskjellige aspekter hadde også vært meget interessant.

                      Kun bilstereo, eller er det andre ting som bør være med?
                      Bilstereo i seg selv er et ganske vidtomspennende felt. Man kan trekke inn både akustikk, signalbehandling, avspillingsteknologier, målemetoder, +++. Men jeg synes man skal holde fokus på musikkgjengivelse i bil, og ikke hvem som hadde størst pupper på siste messe, hvem som kan trøkke inn flest LCD-skjermer eller meningsløse show-installasjoner som har mer fokus på lakk og bling enn lydgjengivelse...

                      Hva er mest interessant å lese om?
                      Produkttester. Seriøse sådanne, med målinger. Og "how-to's".

                      Hvor ofte bør det komme ut?
                      Så ofte det lar seg gjøre, uten å vanne ut innholdet. Ingen grunn til 12 utgivelser i året dersom halve bladet er annonser og resten er overfladiske gruppetester. Kvalitet fremfor kvantitet.

                      Er det flere enn meg som savner noe å lese i, også der hvor pc'en ikke er tilgjengelig, som omhandler det vi interesserer oss for på en seriøs måte og med godt faglig innhold?
                      Absolutt. Og nå som flere og flere blader pakker sammen bør det åpne seg en grei nisje.

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by epifant View Post
                        Dessuten er det alt annet enn enkelt å skulle holde noe slikt nøytralt. Hvor mange virkelig kunnskapsrike bilstereointeresserte som også evner å ordlegge seg skriftlig vet man om som ikke har tilknytning til en eller annen forhandler, importør eller produsent...?
                        Hva med han der epifant?
                        [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by thomasekeli View Post
                          Hva med han der epifant?
                          ja han er en jævel på å skrive - gi`n jobben
                          Reinhardt

                          Comment


                          • #28
                            Næh, folk hører aldri på hva jeg sier uansett

                            Comment


                            • #29
                              Hehe, nei.. Så nå slipper vi det - nå kan vi lese det i steden
                              [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

                              Comment


                              • #30
                                pondus hører hjemme i bokhyllen mener nå jeg :P

                                Men ang bladet er det i utganspunktet en god idé men tror ikke det vill selge noe godt desverre. med mindre det kommer som en seksjon i et annet blad, feks gatebil, lyd og bilde o.l.
                                www.mitsubishi-klubben.no

                                Comment

                                Working...
                                X