Announcement

Collapse
No announcement yet.

Latterlig høyt bensinforbruk?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Latterlig høyt bensinforbruk?

Halla,

Min stakkars Volvo 460 95 2.0 som jeg kjøpte for en liten måned siden, jeg kjørte relativt rolig i 260km med den, for så å fylle 36 liter på tanken.. >_<

Det blir 1.38l/10km, med rolig kjøring til og fra jobb.
    Hva kan være gale? : <
    98' Audi A4
    Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

Volvo?

Hehe, neida, skal vel ikke si så mye, min bruker 1,25l mila
    Noe fjusking på den da?
    Do-It-Yourself - DIY stash

Comment

Lang vei har du til jobb?
      sigpic
      /////ALPINE, STINGER, KICKER, HERTZ.

Kna Bodø Gatebil

Comment

Jeg har akkurat samme bil, men den bruker minimalt med bensin, så det er nok en feil en plass.. Lekkasje? Eller at du har veldig masse gass&brems på tur til og fra jobb?
        Mvh.
        Roy
        Mob: 40 30 99 06

Comment

Du vet ikke hva bensinforbruk ER før du har kjørt Hummer H2 med stor tilhenger......
          Tor S Aamodt.

Comment

Vel ,det føles som jeg kjører H2 med stor tilhenger

Altså, jeg har jo litt gass og brems, det er litt treig trafikk, men ingen bykjøring. Ca 13km med ~50 km/t, og litt krypekjøring her og der. Prøver å ikke kjøre uøkonomisk, men den sluker like vel.

Jeg har ikke merket noen flekker under bilen annet enn noe som ser ut som pittelitt olje.. Men jeg syntes jeg luktet bensin når jeg kjørte den i morges, men er neimen ikke helt sikker...

Hvor mye bruker din på milen da, aFFekak?

Har bare sjekket luftfilteret så langt, det var ganske rent.
            Og motoren går noelunde greit den, den maler som en velvoksen katt som drar litt på årene.
            Den drar iallefall bra hvis jeg trenger det, føler at den har all effekten den skal ha, liksom.

MEN, jeg fant ut noe. Temperaturmåleren til kjølevannet er busted, den har krøpet seg forbi null og reagerer ikke. Jeg har av og til merket at den lager unormalt mye fzz-lyd når jeg kjører i vanndammer (som i vann som fordamper på noe varmt metall). Så jeg bør nok sjekke radiatoren.. Men tror dere det har noe med saken å gjøre?
            98' Audi A4
            Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

Comment

Originally posted by veegard View Post

Hvor mye bruker din på milen da, aFFekak?

Jeg har egentlig ikke peiling, siden det snart er 2 år siden sist jeg kjørte den.. Men den bruker godt under litern ja.. Jeg var hvertfall ikke negativt overrasket over forbruket husker jeg, i forhold til hvor godt den går!
              Mvh.
              Roy
              Mob: 40 30 99 06

Comment

Originally posted by veegard View Post
                Halla,

Min stakkars Volvo 460 95 2.0 som jeg kjøpte for en liten måned siden, jeg kjørte relativt rolig i 260km med den, for så å fylle 36 liter på tanken.. >_<

Det blir 1.38l/10km, med rolig kjøring til og fra jobb.
                Jeg har en gammal passat.. fyllte 50 liter på den for 36 mil siden og nå må jeg fylle igjen.. 1,38 l \ mila sånn ca.. trodde det sku hjelpe med nytt bensinfilter og luftfilter men det har det vist seg og ikke gjøre hvertfall.. så har igrunn samme problemet som deg, eller igrunn værre siden du har volvo og 2l , men du skjønner tegninga

Comment

Sjekka om du har noen feilkoder(om dette er mulig på disse da)?

LMM kanskje?

Og sitter renault motor i denne btw, så skal ikke være SÅ høyt forbruk
                  1989 Volvo 740 GL

Comment

hva har den pleid og brukt før da ? Og hvor mye hk sitter det i denna ? (orginalt)
                    VW Corrado - Prosjekt bil
                    Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                    It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                    I´m BANKRUPT - A G60 owner

Comment

Det er vel 126hk i den eller noe sånt noe, og den er ikke gjort noe med. Kjøpte den for 3 uker siden, og gamle eieren sa ikke noe om bensinforbruk til meg.
                      Aner ikke hvordan jeg kan finne feilkoder på den, men det må jeg vel greie å google meg fram til.. Men jeg kan ikke ha en bil som bruker SÅ mye bensin.. det blir sinnsykt dyrt.
                      98' Audi A4

Comment

Originally posted by Tor Steinar Aamodt View Post
                        Du vet ikke hva bensinforbruk ER før du har kjørt Hummer H2 med stor tilhenger......
                        Sa gubben 100 mil og 250 liter bensin senere

Comment

Sjekk bensinfilter. Kan væra noen røtne dyser også som er slitte og lar for mye gå igjennom. Men dette burde merkes på bilens oppførsel..
                          VW Corrado - Prosjekt bil
                          Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                          It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                          I´m BANKRUPT - A G60 owner

Comment

Peugeot 106 1,4 <3

Fyller 35liter og kjører ca 60mil med _køkjøring_!
                            Mvh
                            Rolf Try Nygård

Comment

skru av AC og stereo så går den billigere
                              Reinhardt

Comment

Working...
                              X