Announcement

Collapse
No announcement yet.

Krangletråd om varme forsterkere, og annen usaklighet.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by tomijorg View Post
    kan ikke denne mannen få lov til å ha sine meninger uten att vi må drive å rakke ned på hans meninger?hvir han vil ha en amp som er behandlet slik så skal han vel da få lov til det?

Men sammenligne transistorer og en mekanisk motor. den er litt drøy da. hehe.

Å du må ha lykke til med å finne en slik amp brukt som er behandlet slik. mitt råd: KJØP EN NY EN!
    Takk for den.... Var kansje litt feil sammenlikning,men ut fra det jeg får høre av enkelte som har svart meg her har de ALDRI kommet fått prøvd mitt stereoanlegg i bilen min.
    No Windows-crap,just Mac Power

Comment

Jeg så 2-3stk dø under db-drag her i 2007? var det vel..

Ikke direkte imponerende...
      Mvh
      Rolf Try Nygård

Comment

Originally posted by Bassoflove View Post
        Takk for den.... Var kansje litt feil sammenlikning,men ut fra det jeg får høre av enkelte som har svart meg her har de ALDRI kommet fått prøvd mitt stereoanlegg i bilen min.

Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

Comment

Neptyr. Finnes det ett merke av forsterkere som ALDRI har gått i stykker under dB Drag????????????? Har aldri hørt om det jeg men. som sakt er ikke så langt inni dette her.
          MTX Stinger Alpine

MTX VW Golf 3 1998 STV.

Comment

Originally posted by Terje Lie View Post
            Unnskyld meg, men har du drevet spyttet på anlegget ditt... hmm..
            Jepp,jeg hadde ikke annen væske for hånda. Sto over porten så kunne en se magneten. ville ikke kjenne på magneten med henda,så jeg spytta litt nedpå,og d kunne høres. Den spiller fortsatt... Ble kjøpt ny fra Johnny Foss på Boomcar i -99 eller -00. Men har ikke vært brukt hele tia,så den er egentlig gamlere.....

Comment

den kan ikke bli eldre pga den ikke er blitt brukt hele tiden. haha. mener. jeg kjøper en 1990 bil modell. men bruker den ikke hele tiden så da blir den eldre???
              MTX Stinger Alpine

MTX VW Golf 3 1998 STV.

Comment

Originally posted by tomijorg View Post
                den kan ikke bli eldre pga den ikke er blitt brukt hele tiden. haha. mener. jeg kjøper en 1990 bil modell. men bruker den ikke hele tiden så da blir den eldre???
                Det var bare jeg som tok feil på alderen når jeg skrev at den var 6 år gammel. Men den har blitt BRUKT i 6 år nå...
                Faen,den er jo 8-9 år gammel..... Tiden flyr....

Comment

Originally posted by Typhon View Post
                  Fra jeg begynt med bilstereo i det små sist på 80-tallet har det gått med et delefilter til macrom(av typen som står på ledninga til diskanten),et defekt delefilter fra Rockford type Fanatic x (som gjorde at diskanten fikk istykker),en MTX Thundercast(opphenget løsna pga dålig limt fast) og en Cerwin Vega 154(fikk ny pga feil sammensatt nedi spolen). Det er det jeg har ødelagt..... Om jeg har hatt masse bilstereo? Noe har jeg hatt,og det jeg har jeg BEHANDLA med omhu,spilt inn, varmet det osv. Så kan jo du fortelle meg at dine komponenter har vart like bra med den behandlinga jeg får intrykk av du gir det....

Det beste jeg faktisk har hatt til dags dato er 12" sub fra Biltema(HI power serien m gul ring/kant). og det jeg har vært mest misfornøyd med er Alpine v 12 forsterker (MRV 1507 eller no i den duren)

Comment

Vi diskuterer FORSTERKERE her. Det "vi" reagerte på var ditt utsagn om å varme opp forsterkere, ikke alt annet. Hvorfor da blande inn alt annet?

Og hva av det jeg har sagt gjør at du tror jeg misshandler utstyret mitt? Hold deg litt saklig takk!
                    Mvh Tony

Comment

Er visst på det forumet også.... Tok litt av denne tråden....he he.
                      Men takk for tipset...

Comment

Originally posted by Typhon View Post
                        Vi diskuterer FORSTERKERE her. Det "vi" reagerte på var ditt utsagn om å varme opp forsterkere, ikke alt annet. Hvorfor da blande inn alt annet?

Og hva av det jeg har sagt gjør at du tror jeg misshandler utstyret mitt? Hold deg litt saklig takk!
                        Hvis du vet så mye om forsterkere og sånn(noe det later til at jeg ikke har god greie på) kan jo du fortelle meg at det ikke er nødvendig å varme opp en forsterker....og hvorfor......Fordi de ikke er mekaniske? At de ikke bruker noen form for metaller i IC´er?
                        Hva med Fjernsyn dah?(de har IC ikke sant) Åffår er de utsatt for hyppigere reperasjoner de som skrur av og på TV m Hovedknapp og ikke fra fjernkontroll?

Comment

Nå må du huske på at det er andre deler i en TV, også i en forsterker, en IC'er hele veien.

Nå er jeg ingen TV-reparatør så det kan jeg ikke si noe på. Har ei heller hørt den påstanden du kommer med der.

Jeg synes du kan komme med en saklig begrunnelse på hva som gjør at en varm forsterker tåler mer "juling" enn en kald en.
                          Mvh Tony

Comment

HALLO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

HAN FYREN HER SKAL KJØPE NOE! HVORFOR F***
                            Han har sine måter å gjøre ting på. Kan ikek alle respektere dette? sikker på att alle å en vær her inne har sin egen måte å gjøre tingene sine på. men ser ikke att noen kverulerer på det???

HAN HAR SIN MENING. DERE HAR DERES MENING: VOKS OPP FOR F***
                            MTX Stinger Alpine

MTX VW Golf 3 1998 STV.

Comment

Og du virker jo så jævla voksen med den skrivemåten...
                              Mvh
                              Rolf Try Nygård

Comment

Jeg spiller også anlegget varmt før jeg spiller høyt, da får spiller, forsterekere og høytalere oppnådd normal temp før det belastes. Har iløpet av årene hatt mye forskjellig, å ingenting har jeg hatt problemer med. Jeg tenker på at ting trekker seg ihop / utvider seg når det er kaldt / varmt og ikke minst låter anleggget både penere å spiller bedre når alt har fått litt temp.
                                1998 Volvo V70
                                Pioneer, Alpine, Soundstream, Rockford Fosgate, 2x 12"

Comment

Working...
                                X