Noen her i fra som skal inn i førstegangstjeneste nå i januar? til madla feks:P
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Noen som skal inn i til førstegangstjeneste?!
Collapse
X
-
Ble totalt fritatt jeg Mest på grunn av synet.
Når jeg var inne til innrykk så var det vist rekordmange som dimma allerede før de i det hele tatt ble tatt med videre. Var i avisa og greier mener jeg HeheMvh Tony
- The only road to take is perfection itself
Comment
-
De fleste ser på militæret som bare pes. Men det er få ganger i livet man har så mange ok folk rundt seg og skaffer seg så mange nye vennskap. Jeg syns militæret var kjipt når jeg var der, men ser tilbake på det som en fin tid jeg ikke ville vært forumet. I det glade året 1994
Bare pyser som mudder og dimmerMvh
Pål Andréas Bryng
Bilstereosenteret.no
Vi forhandler bl.a.:
Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX
Følg oss på Facebook
Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!
Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!
Comment
-
Militæret er ikke noe ille. Undersøkelsen i fjor viste at 60% av vernepliktige trives godt i tjenesten.. og 45% ville tatt førstegangstjenesten om den var frivillig, om jeg ikke husker feil. Det er hva man gjør det til..
Jeg har hatt kontrakt et par år på Haakonsvern nå, trives veldig godt. Er ikke noe dumt å ta befalsutdanning i sjøforsvaret!98' Audi A4
Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2
Comment
-
Originally posted by veegard View PostJeg har hatt kontrakt et par år på Haakonsvern nå, trives veldig godt. Er ikke noe dumt å ta befalsutdanning i sjøforsvaret!Mvh
Pål Andréas Bryng
Bilstereosenteret.no
Vi forhandler bl.a.:
Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX
Følg oss på Facebook
Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!
Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!
Comment
-
mange synes militæret bare er noe drit når de er der, men etter noen år ser man tilbake å finner ut at det faktisk ikke var så illeAlpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840
Comment
-
Tja, under førstegangstjenesten kan man jo i grunn få en del da. Det er mye om man har null utgifter og kommer rett fra videregående.
Si at man "teoretisk sett" kan tjenes så mye penger som dette her:
Tar rekruttskole på 2 mnd på madla.
Kommer til Haakonsvern, jobber på f eks. oljelabben. Blir ULM. Bor hjemme. Får lunsj for 18kr dagen, men får matpenger for hver dag. Får transporttillegg for billigste kollektive transport (650 for busskort, ikke behøvsprovd, du får uansett om du kjøper et eller ikke).
Tjenestetillegg, kr 138,50 * 365 = 50552,5
Kostkompensasjon, kr 58 * 305 = 17690
Kvartergodtgjørelse, kr 5 * 305 = 1525
Risikotillegg, kr 18 * 305 = 5490
Ledende-menig tillegg, kr 18 * 305 = 5490
Transporttillegg, kr 650 * 10 = 6 500
Lunsjtrekk, kr 18 * 305 = - 5490
Dimisjonsgodtgjørelse, kr 30 000 * 1 = 30 000
Totalt: 111 757,50
Pluss at man kan søke stipender til kurs her, som f eks førerkort klasse C (taes privat, kan få det dekket av Voksenopplæringen). Kan ta videregående fag, ex phil og andre saker. Båtførerbevis, ordensvakt, vekterkurs, sikkerhetskurs for Glock, mm. I tjenestetid!
Forsvaret betaler også leie på leiligheten din om du har den minst 6 mnd før du kommer inn. Du får vel frosset lånet ditt og sånn også, tror jeg, om man skulle ha det.98' Audi A4
Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2
Comment
-
Fysj a meg, gutta! Dere tenker jo bare på penger jo!
Hehe, hadde kanskje forventet litt mer som "åh, jeg får skyte med svææær gønner!!"
Dog likte jeg regnestykket ditt Vegard. Men slik jeg ser det har du glemt noen utgifter. For enkelte private utgifter har du selv om du får mye dekket av militæret..
Man kan fort svi av 40 lapper (++) på byen i løpet av den perioden du er inne, og kostnader for private klær, mobiltelefonregning, og ting som bensin (hvis du ikke skal benytte deg av kollektivtransporten), og kanskje du får lyst til å spise noe annet enn hva de serverer til middagstid i brakka inn i mellom..
Just saying; det koster penger å leve, selv om du får en del dekket hehe[SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]
Comment
Comment